Gå til innhold

Hvor stor leilighet ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To barn, to voksne, en hund. 130 kvm. Trangt! 

Anonymkode: 15af4...18f

Skrevet

To voksne og 4 barn. Bor i hus på 280 kvm. Da vi hadde tre barn bodde vi i leilighet i byen på 80 kvm og det var helt overkommerlig. 

Anonymkode: 26c64...279

Skrevet

2 voksne, 2 barn, 1 katt. Huset er 200 kvm og det holder for oss selv om planløsninger ikke er så bra.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

2,5 barn og to voksne. 17 kvm

Anonymkode: 4f747...c6f

Wow, mindre enn campingvogna vår.. Men når vi er der, så har vi jo alt vi trenger 😊 Kunne nok bodd der en stund, men litt problemer med lagring av utstyr..

Anonymkode: 592ec...63d

Skrevet

2 voksne og 3 barn, 350 m2. Jeg synes det er for stort. Vi bruker ca halvparten, så det er sløseri.

Anonymkode: 592ec...63d

Skrevet

En voksen, 1 tenåring, 70 kvm 

Anonymkode: 5b7d0...b03

Skrevet

2 voksne, 1 tenåring, 1 barn. 180 kvm, hus, tomt er på ca ett mål. Altfor mye plass. Gjør ikke annet enn å rydde, vaske og holde i stand. Jeg vil flytte sentralt og med mindre plass. 

Anonymkode: 97165...6e5

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

120 kvm er jo mye. Vi er tre personer på 43 kvm og klarer oss utmerket. Enten er folk noen samlere eller så er de bortskjemt på plass 😅 

Anonymkode: 26c2b...7df

Vi er overhodet ikke samlere, det var ikke ting som tok opp plassen. Problemet var at vi manglet et soverom, så to av barna måtte dele. Videre hadde vi kun et bad, og en stue, og planløsningen var dårlig. Alt var på en flate, og vi var veldig «oppå hverandre». Tre barn med svært ulike ønsker og behov ble vanskelig å ivareta. For eksempel spiller et av barna piano, og øver en del hver dag, mens en annen har stort behov for ro rundt seg for å konsentrere seg om lekser og hobbyene sine. Slike ulike behov synes jeg vi måtte balansere fra morgen til kveld, uten at noen av barnas behov egentlig ble godt ivaretatt. Det er bra å lære å ta hensyn til hverandre altså, men det må være en

Nå har vi heldigvis et stort nok hus, med rom og soner tilrettelagt for oss som bor her. Det fungerer veldig mye bedre for hele familien. 

Anonymkode: d2fbb...43a

Skrevet

2 voksne, 1 barn (snart 2) på 65 kvm. Vi tre har mer enn nok plass, men jeg lurer verdig på hvordan det blir når vi blir 4. De første årene går nok uansett fint. 

Anonymkode: 574f3...42d

Skrevet

Da jeg var alenemor hadde jeg en leilighet på rundt 40 kvm. Gikk helt fint og hadde masse plass egentlig (samme soverom). Vi bodde senere i en leilighet på 60 kvm og 2 soverom, men det var egentlig veldig mye bortkastet plass. Senere flyttet vi sammen med kjæresten min og da bodde vi på 45 kvm før vi kjøpte hus. Det gikk også helt fint. Alt kommer ned til planløsning, lagringsplass og ikke minst at man gjør der beste ut av det. Vi er nå 2 voksne og 2 barn i et hus på 225 kvm, men vi har egentlig mye plass som ikke er i bruk hver dag. Mye lagring innendørs og boligen er laget slik at vi kan bo i hovedetasjen når vi blir gamle.

Anonymkode: 330e8...53d

Skrevet

2 voksne og 3 barn på 140 kvm. Har mer enn stor nok plass, men savner mulighet for loft/kjellerstue. 

Anonymkode: cc69e...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...