Gå til innhold

Beste tips med ny valp i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får valp neste uke, første gang:) Vi har jo lest mye, men vil gjerne ha dine beste tips😁

Anonymkode: 06955...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær forberedt på like lite søvn som med nyfødt i huset.

Anonymkode: 6f450...542

Skrevet

Prøv å være rolige og naturlige rundt valpen, ikke overstimuler og gi oppmerksomhet hele tiden, la den naturlig finne sin plass i familien med ro og trygghet. Start tidlig med å venne den til å være alene hjemme. Begynn helt enkelt med å gå til postkassa og tilbake og øk gradvis. Skaff dere en pakke av de grønne kompostbingene fra plantasjen, de er geniale å bruke til alt mulig i valpetiden. Man kan skjerme trøtt valp fra oppspilte barn og omvendt, hindre valpen i å tygge på bordben, falle ned trapp, gå ut i gangen og rappe sko etc, alt mulig egentlig. Bare å flytte rundt og sette kompost gjerdet der det er behov for det. Vi gjorde det masse da vår var valp og sparte oss mye strev, stress og negativ oppmerksomhet. Sørg for å gi valpen mange gode møter med rolige trygge hunder og mennesker. Nyt tida med liten valp, det går så fort. 

Anonymkode: 3ccd8...413

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å være rolige og naturlige rundt valpen, ikke overstimuler og gi oppmerksomhet hele tiden, la den naturlig finne sin plass i familien med ro og trygghet. Start tidlig med å venne den til å være alene hjemme. Begynn helt enkelt med å gå til postkassa og tilbake og øk gradvis. Skaff dere en pakke av de grønne kompostbingene fra plantasjen, de er geniale å bruke til alt mulig i valpetiden. Man kan skjerme trøtt valp fra oppspilte barn og omvendt, hindre valpen i å tygge på bordben, falle ned trapp, gå ut i gangen og rappe sko etc, alt mulig egentlig. Bare å flytte rundt og sette kompost gjerdet der det er behov for det. Vi gjorde det masse da vår var valp og sparte oss mye strev, stress og negativ oppmerksomhet. Sørg for å gi valpen mange gode møter med rolige trygge hunder og mennesker. Nyt tida med liten valp, det går så fort. 

Anonymkode: 3ccd8...413

Signerer denne. Og ikke minst - MYE kjærlighet. Mannen ble litt oppgitt over meg da vi fikk valp for jeg nektet å la han være alene de første 3 ukene. Begynte trening på det da jeg merket at hunden var trygg nok til å sove videre i stuen hvis jeg gikk på kjøkkenet for eksempel. Dette er min tredje hund og jeg har fått ekstremt snille hunder må jeg ærlig innrømme. En god blanding av gode gener og masse kjærlighet. 💜 

Anonymkode: aa971...3ae

Skrevet

Det aller viktigste er å la valpen sove. Ingen barn eller voksne skal forstyrre valpen da. Og det er viktig å gi valpen rom for hvile, altså ikke jazze opp stemninga å la den gå som en duracellkanin hele tiden. Ikke alle valper er klarer å trekke seg bort selv når den trenger hvile. 

Anonymkode: 40d87...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...