Gå til innhold

Tar engelsklæreren feil her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg klarer ikke å få teksten til å henge sammen og gi mening. Jeg skjønner at det er et forsøk på ironi, men det virker ikke helt vellykket.

Anonymkode: 7f7f6...058

Et forsøk på ironi? Hvor i all verden får du det fra? Hun skriver hvordan reglene er i det ENGELSKE språket. Ikke så veldig komplisert. 

Anonymkode: 434d3...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et forsøk på ironi? Hvor i all verden får du det fra? Hun skriver hvordan reglene er i det ENGELSKE språket. Ikke så veldig komplisert. 

Anonymkode: 434d3...370

Hun skriver hvordan reglene er i det norske språket. Hvis hun skriver om engelsk, må det være ironi - si noe annet enn man mener. 

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver hvordan reglene er i det norske språket. Hvis hun skriver om engelsk, må det være ironi - si noe annet enn man mener. 

Anonymkode: 7f7f6...058

Hvor i all verden får du det ifra? Hun svarer på spørsmålet til HI. Altså hvordan reglene er i det engelske språket. 

Anonymkode: 434d3...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i all verden får du det ifra? Hun svarer på spørsmålet til HI. Altså hvordan reglene er i det engelske språket. 

Anonymkode: 434d3...370

Det er HI som skriver, i et svar til Sug Lut. Hun skriver følgende, og det klarer jeg altså ikke å få til å henge sammen: 

Jøss, rart at et oppegående menneske ikke vet at "jeg kan norsk" skrives slik, og ikke "jeg kan Norsk" Du er norsk og har lært norsk på skolen og så vet du ikke engang det? Du skriver jo ALLE land, nasjonaliteter, spark osv - men dette kunne du ikke?! Jøss, er du oppegående? Har ikke du gått på skole? lærte du ikke norsk på skolen,siden du ikke kan det engang? ikke så smart allikevel, er du?

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er HI som skriver, i et svar til Sug Lut. Hun skriver følgende, og det klarer jeg altså ikke å få til å henge sammen: 

Jøss, rart at et oppegående menneske ikke vet at "jeg kan norsk" skrives slik, og ikke "jeg kan Norsk" Du er norsk og har lært norsk på skolen og så vet du ikke engang det? Du skriver jo ALLE land, nasjonaliteter, spark osv - men dette kunne du ikke?! Jøss, er du oppegående? Har ikke du gått på skole? lærte du ikke norsk på skolen,siden du ikke kan det engang? ikke så smart allikevel, er du?

Anonymkode: 7f7f6...058

Sug Lut referer til hvordan engelsk skal skrives, ikke norsk. Les hele teksten og hva hun refererer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dumi skrev:

Sug Lut referer til hvordan engelsk skal skrives, ikke norsk. Les hele teksten og hva hun refererer til. 

Det er HIs svar jeg ikke får til å gi mening. 

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(For øvrig er det neppe én bruker som korrigerer alle stavefeilene på forumet her. Det trengs hundrevis..)

Anonymkode: c34b4...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

(For øvrig er det neppe én bruker som korrigerer alle stavefeilene på forumet her. Det trengs hundrevis..)

Anonymkode: c34b4...954

Nei, det gjør jeg, også. Dersom ikke temaet er sensitivt og feilen er grov, hender det jeg legger med en forklaring på rett skrivemåte. De som er her inne har tross alt barn de hjelper/skal hjelpe med lekser, og da synes jeg det er greit å informere om feilen. Da føres den forhåpentlig ikke videre til neste generasjon. 

Men, svarer alltid på det som er temaet til Hi først, og så en kommentar om språket til slutt. Vel, unntatt denne gangen, da HI nå er fullt klar over at læreren hadde rett :)

Anonymkode: 588ea...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette.

Ann Christin, admin

Merkelig at dere er så veldig på å skjerme denne brukeren som ofte er ekstremt stygg mot andre i veldig mange tråder...........

Anonymkode: 642aa...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at dere er så veldig på å skjerme denne brukeren som ofte er ekstremt stygg mot andre i veldig mange tråder...........

Anonymkode: 642aa...2b9

Om du opplever at brukere driver med personangrep eller brukerdebatt oppfordrer vi dere til å rapportere slik at vi kan få håndtert det å en kjappere måte.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Om du opplever at brukere driver med personangrep eller brukerdebatt oppfordrer vi dere til å rapportere slik at vi kan få håndtert det å en kjappere måte.

Ann Christin, admin

Jeg har rapportert innlegg fra den brukeren mange ganger, uten at det blir gjort noe.

Anonymkode: 642aa...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har rapportert innlegg fra den brukeren mange ganger, uten at det blir gjort noe.

Anonymkode: 642aa...2b9

Da var det vel ikke grovt nok til å være regelbrudd, da. De innleggene som er slettet her, var tydelige regelbrudd. 

Anonymkode: c34b4...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hvordan en brite som har bodd i Norge i mange år kan bli påvirket av norske regler og dermed bli forvirret med tanke på når stor forbokstav skal brukes.

Når det er sagt, hvis jeg var i tvil om noe slikt, hadde jeg slått opp reglene selv og hatt svaret på under minuttet. 

På et diskusjonsforum må man forvente at et enkelt spørsmål blir nettopp diskutert. Resultatet er mange, gjerne sprikende, svar på både det man spør om og en hel del annet. Grei nok underholdning, men særdeles ineffektiv informasjonsinnhenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for , avsporinger, negativ brukerdebatt og svar til dette. Videre spørsmål rundt moderering må tas på ris&ros, blir det postet i denne tråden blir det slettet.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det finnes alle slags mennesker i dette forumet og at enkelte "respekterte" brukere er feks språkforskere.

Anonymkode: f3046...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...