Gå til innhold

Tar engelsklæreren feil her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi blir så usikre - mannen min er fra Storbritannia og mener læreren tar feil her.

Barnet går i 8 klasse og har hatt engelskprøve - fikk merket med rødt på hvert ord hvor det var skrevet english - hvor altså læreren har skrevet over liten e med stor E, og skrevet under at english skal skrives med stor E. Er ikke dette feil? Vi vet jo at England skal skrives med stor E, men når man skriver norsk, så skrives jo ikke dette med stor N. F.eks: jeg er god i norsk.

Barnet har blant annet skrevet en setning med: I am good at english - hvor da læreren har skrevet over liten e med stor E, og kommentert at dette skal skrives med stor E. 

Er det vi som er helt på bærtur som mener at engelsklæreren her tar feil? er det noen som vet?

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at lærer har riktig her. Jeg lærte at språk og bl,a ukedager skrives med stor bokstav på engelsk

Anonymkode: 908b5...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, der lærte jeg noe nytt i hvert fall. Jeg antok at det var med liten e, men der er tydelig reglene forskjellig, ja🤣

Anonymkode: 60cfa...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sug lut skrev:

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

Når så mange nordmenn skiver "store søster", "jeg synes Islam er en dårlig religion" og "jeg skal jobbe på Mandag" er det vel ikke veldig overraskende at mange briter heller ikke kan grunnleggende rettskriving?

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev: