Gå til innhold

Tar engelsklæreren feil her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi blir så usikre - mannen min er fra Storbritannia og mener læreren tar feil her.

Barnet går i 8 klasse og har hatt engelskprøve - fikk merket med rødt på hvert ord hvor det var skrevet english - hvor altså læreren har skrevet over liten e med stor E, og skrevet under at english skal skrives med stor E. Er ikke dette feil? Vi vet jo at England skal skrives med stor E, men når man skriver norsk, så skrives jo ikke dette med stor N. F.eks: jeg er god i norsk.

Barnet har blant annet skrevet en setning med: I am good at english - hvor da læreren har skrevet over liten e med stor E, og kommentert at dette skal skrives med stor E. 

Er det vi som er helt på bærtur som mener at engelsklæreren her tar feil? er det noen som vet?

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at lærer har riktig her. Jeg lærte at språk og bl,a ukedager skrives med stor bokstav på engelsk

Anonymkode: 908b5...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, der lærte jeg noe nytt i hvert fall. Jeg antok at det var med liten e, men der er tydelig reglene forskjellig, ja🤣

Anonymkode: 60cfa...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sug lut skrev:

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

Når så mange nordmenn skiver "store søster", "jeg synes Islam er en dårlig religion" og "jeg skal jobbe på Mandag" er det vel ikke veldig overraskende at mange briter heller ikke kan grunnleggende rettskriving?

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når så mange nordmenn skiver "store søster", "jeg synes Islam er en dårlig religion" og "jeg skal jobbe på Mandag" er det vel ikke veldig overraskende at mange briter heller ikke kan grunnleggende rettskriving?

Anonymkode: 7f7f6...058

Nei, det har du helt rett i. Det er bare pussig å oppleve at 1 morsmålsbruker og 1 presumptivt norskoppvokst voksen som har hatt engelsk gjennom alle skoleårene er like dårlig rusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Nei, det har du helt rett i. Det er bare pussig å oppleve at 1 morsmålsbruker og 1 presumptivt norskoppvokst voksen som har hatt engelsk gjennom alle skoleårene er like dårlig rusta.

Krake søker make. 

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Tusen takk for hjelpen, da lærte jeg noe nytt. Ekstra takk til alle som svarte på en pen måte uten å være frekke, slik som sug lut.

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man slår opp i en ordbok ser man det på eksempelsetningene. 

Screenshot_20190116-161840.jpg

Anonymkode: 4cf67...87e

Da lærte jeg noe nytt :-) takk for hjelpen :-)

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, sug lut skrev:

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

Jøss, rart at et oppegående menneske ikke vet at "jeg kan norsk" skrives slik, og ikke "jeg kan Norsk" Du er norsk og har lært norsk på skolen og så vet du ikke engang det? Du skriver jo ALLE land, nasjonaliteter, spark osv - men dette kunne du ikke?! Jøss, er du oppegående? Har ikke du gått på skole? lærte du ikke norsk på skolen,siden du ikke kan det engang? ikke så smart allikevel, er du?

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språk, og ikke spart skulle det stå selvfølgelig. Må jo påpeke det før du kommer med pekefingeren din 🙂

Anonymkode: d938b...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, rart at et oppegående menneske ikke vet at "jeg kan norsk" skrives slik, og ikke "jeg kan Norsk" Du er norsk og har lært norsk på skolen og så vet du ikke engang det? Du skriver jo ALLE land, nasjonaliteter, spark osv - men dette kunne du ikke?! Jøss, er du oppegående? Har ikke du gått på skole? lærte du ikke norsk på skolen,siden du ikke kan det engang? ikke så smart allikevel, er du?

Anonymkode: d938b...f12

Jeg klarer faktisk ikke å få mening ut av det du skriver her.

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

 

Tusen takk for hjelpen, da lærte jeg noe nytt. Ekstra takk til alle som svarte på en pen måte uten å være frekke, slik som sug lut.

Anonymkode: d938b...f12

Sug lut er ikke verdt din oppmerksomhet

Anonymkode: 642aa...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
3 timer siden, sug lut skrev:

Jøss. Er mannen din britisk og kan ikke skrive enkle ord? Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder, ukedager skal med stor forbokstav.

I en oppramsing skal det være og mellom de to siste ordene.

Du har også glemt et ord i siste setning. Den gir ingen mening slik den står nå.

"Alle land, nasjonaliteter, språk, måneder OG ukedager skal SKRIVES med stor forbokstav."

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, rart at et oppegående menneske ikke vet at "jeg kan norsk" skrives slik, og ikke "jeg kan Norsk" Du er norsk og har lært norsk på skolen og så vet du ikke engang det? Du skriver jo ALLE land, nasjonaliteter, spark osv - men dette kunne du ikke?! Jøss, er du oppegående? Har ikke du gått på skole? lærte du ikke norsk på skolen,siden du ikke kan det engang? ikke så smart allikevel, er du?

Anonymkode: d938b...f12

Du skjønner vel sikkert at dette gjelder engelsk?

Anonymkode: 50628...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner vel sikkert at dette gjelder engelsk?

Anonymkode: 50628...3f8

Nei, jeg klarer ikke å få teksten til å henge sammen og gi mening. Jeg skjønner at det er et forsøk på ironi, men det virker ikke helt vellykket.

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg klarer ikke å få teksten til å henge sammen og gi mening. Jeg skjønner at det er et forsøk på ironi, men det virker ikke helt vellykket.

Anonymkode: 7f7f6...058

Hæ..? Ironi? Hvor? 

Dette tok litt av...:popcorn:

Anonymkode: 72d3d...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg kan ikke se hva Sug Lut hevder her er så feil? Jeg er ikke alltid enig med henne, det er sant, men hva er feil med hva hun skriver her? Jeg også vil tro at en engelskspråkelig mann vil vite at man skriver "Engelsk" og ikke "engelsk" når man skriver engelsk? Dette er jo noe man lærer på barneskolen. I alle fall da jeg vokste opp. Ja, fokus på staving og rettskriving i Storbritannia er elendig,  det kan vi være enig om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Krake søker make. 

Anonymkode: 7f7f6...058

😂

Anonymkode: 13755...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble da en festlig tråd😂

Ekstra gøy er det når de som liksom skal arrestere hi for dårlig språkforståelse faktisk har opptil flere feil i sitt 'oppdragerinnlegg'. 

Anonymkode: 5c3f9...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ble da en festlig tråd😂

Ekstra gøy er det når de som liksom skal arrestere hi for dårlig språkforståelse faktisk har opptil flere feil i sitt 'oppdragerinnlegg'. 

Anonymkode: 5c3f9...584

Det er ingen som har arrestert HI for dårlig språkforståelse, kun påpekt forunderlig dårlige kunnskaper om rettskriving hos hele familien. 

Anonymkode: 7f7f6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...