Gå til innhold

Hormonbehandling for å bli gravid


Bobline

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 26år. Har nå i 2år hatt menstruasjon annnen hver måned. Har fått påvist cyster i eggstokkene, men ingen forhøyet hormoner eller unormaliteter dvs PCO ikke PCOS. Jeg og samboeren ønsker å prøve å få barn til sommeren. Har prøvd å forberede han på at det kan bli vanskelig, med tanke på PCO. Er det noen som kan dele sine erfaringer med PCO? Skal til gyn i august for å snakke om å få hjelp til å bli gravid i form av hormoner. Noen med erfaringer rundt dette? Gynekologen mener jeg kan få hjelp med en gang ettersom jeg ikke har en normal syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pcos, og har blitt gravid flere ganger. Jeg går på metformin, noe som legen min mente fungerte veldig bra. Og det må jeg si det har gjort. Syklusen min ble regelmessig mer eller mindre. Tok litt tid før den ble veldig regelmessig, nå kommer den på dagen. 

Men jeg sliter nå med at spiren skal holde seg fast. Så nå bruker jeg Woman's care krem (progesteron krem), i håp om at det skal fungere 🙂

Anonymkode: 5395c...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir annerledes for meg, ettersom jeg ikke har hormonforandringer, kun cyster i eggstokkene som hindrer eggene fra å modnes. Som da fører til få/ingen eggløsninger. Har derfor ikke samme problemene med insulin. Men takk for svar! Veldig spent på veien videre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til å få femar/letrozol. Det gjør at eggene modnes fortere og du får eggløsning tidligere 😅😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme som deg. Er i første letrozol-periode nå, og håper det klaffer. Prøvd i 16mnd. 

Anonymkode: 40caf...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på første letrozol kur nå på. Dobbel dose! Ferdig i dag og venter kun på el nå 😁

Anonymkode: 17f70...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg fikk Provera og letrozol. Har også PCO og masse cyster på eggstokkene, sjelden mensen og ingen eggløsning av meg selv. Fikk eggløsning med dobbel dose letrozol. Men mistet dessverre nettopp i SA. Men det var første gang jeg fikk eggløsning etter at jeg sluttet på pillen for nesten et år siden. Så håper jo at det bare var uflaks at jeg mistet og at det ikke er noe gale. Har fått beskjed tidligere om at jeg har tynne slimhinner, men det var før jeg begynte på hormoner. Kommer til å be om tettere oppfølging fremover. 

Lykke til til deg 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På ‎15‎.‎01‎.‎2019 den 23.51, Bobline skrev:

Hei. Jeg er 26år. Har nå i 2år hatt menstruasjon annnen hver måned. Har fått påvist cyster i eggstokkene, men ingen forhøyet hormoner eller unormaliteter dvs PCO ikke PCOS. Jeg og samboeren ønsker å prøve å få barn til sommeren. Har prøvd å forberede han på at det kan bli vanskelig, med tanke på PCO. Er det noen som kan dele sine erfaringer med PCO? Skal til gyn i august for å snakke om å få hjelp til å bli gravid i form av hormoner. Noen med erfaringer rundt dette? Gynekologen mener jeg kan få hjelp med en gang ettersom jeg ikke har en normal syklus. 

Dersom hormonnivået målt i blodprøvene ikke avviker fra normalen, kan man med sikkerhet si at det da ikke er PCOS? Hva er PCO i forhold til PCOS? Jeg har også mensen annen hver måned og jeg frykter at jeg ikke har eggløsning. Fått tilbakemelding fra gynekologene at blodprøvene mine er fine, men at el ikke var konstatert. Har ikke time før i september og det er såååå lenge til. Skjønner ikke hvor lenge jeg orker dette :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ble gravid på første kur med Letrozol pga pcos. Har ei nydelig jente på 6 mnd nå :) vi var prøvere i over 1 år. 

Anonymkode: f5165...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...