Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Dette bildet er lånt fra nettet men sånn ser også hendene til sønnen min på 7 år ut. Han sier at det ikke klør men at det svir veldig når vi smører hendene han med repair håndkrem. Vi smører flere ganger for dagen med det blir jo ikke bedre! Kan dette være eksem? Jeg har fått eksemkrem til meg selv på resept;kan jeg prøve litt sånn krem på hendene å se om det blir bedre? Vi har bestillt legetime men fikk ikke time før i slutten av neste uke;så lurte på om vi kunne gjøre noe mens vi venter Anonymkode: 65c5b...056
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Vet ikke om det kommer så godt frem på bildet men hans er veldig rød på hendene og det ligner på dette bildet bare at det er kraftigere på sønnen min. Anonymkode: 65c5b...056
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Er det kaldt der dere bor og bruker han votter? Det ligner på eksemet sønnen min får når han ikke bruker votter eller hvis vottene blir våre og han ikke gidder å finne de tørre som ligger i sekken. Da vil det i prinsippet bli bedre med snsmøring men verre hver gang han går uten votter. Vi bruker forresten dusjolje og ikke såpe til all håndvask hjemme, det hjelper også. Anonymkode: 009b6...f91
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Han sier det svir når han vasker hendene ja så kanskje lurt det ja. Er ca -1 grad men det er like ille når det har vært + 7-8 grader. Han sier han bruker votter men vet ikke om det stemmer,kan be læreren og SFO minne han på det for han ser virkelig helt forferdelig ut på hendene. Smører han ofte med en krem vi ble anbefalt på apoteket etter å ha sett hendene hans;men ser ikke så mye endring selv etter ha brukt den i flere måneder. Anonymkode: 65c5b...056
the amazing spidermamma Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 (endret) Det ser ut som eksem, ja. Kan hende at dere bør smøre med f.eks hydrokortison, men det bør du snakke med en lege om. Både jeg og sønnen min er plaget når det er vinter. Det kan være bra med fet krem, men det kan også bli for tett og dermed klø. Vi pleier å bruke decubal basic lips and dry spots - dette er en liten tube med fet krem. Denne svir ikke (det gjør nesten alle andre kremer når det er verst) og legger ikke igjen noe 'belegg' sånn som enkelte andre kremer kan gjøre. Kom på noe mer: Mildison kan du prøve, mener jeg. Den er ' snillere' enn hydrokortison. Hør på apoteket, de vet sikkert om det er greit å bruke det. Endret 15. januar 2019 av the amazing spidermamma
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 11 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Det ser ut som eksem, ja. Kan hende at dere bør smøre med f.eks hydrokortison, men det bør du snakke med en lege om. Både jeg og sønnen min er plaget når det er vinter. Det kan være bra med fet krem, men det kan også bli for tett og dermed klø. Vi pleier å bruke decubal basic lips and dry spots - dette er en liten tube med fet krem. Denne svir ikke (det gjør nesten alle andre kremer når det er verst) og legger ikke igjen noe 'belegg' sånn som enkelte andre kremer kan gjøre. Kom på noe mer: Mildison kan du prøve, mener jeg. Den er ' snillere' enn hydrokortison. Hør på apoteket, de vet sikkert om det er greit å bruke det. Apoteket anbefalte A-derma intensive repair creme men syns ikke den hjelper. Men skal høre med apoteket hva de tenker om å bruke Mildison på småen Anonymkode: 65c5b...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå