Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Ikke noe kikkoman til gjester hvis den ikke er gått ut på dato Anonymkode: a4694...cf7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Sweet chili til vårruller Teriyaki og sesamolje til asiatisk-inspirert mat. Pluss østerssaus, ingefær, hvitløk og vårløk. Sitronsaft til te og til å freshe opp f.eks kjøkkenbenken De andre bruker jeg ikke. Anonymkode: ab4ff...165
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 Kikkoman på ris, f.eks når jeg spiser vårruller. Sweet chili saus på vårruller, kylling og fiskepinner. Sitronsaft på flaske til reker (Er bare jeg som spiser det her og da gjør jeg det enkelt), i melisglasur og av og til i marinader. De andre tingene kun når oppskrifter sier jeg skal bruke det. Anonymkode: c356c...247
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: HP saus - har ikke i skapetk kikkoman - regner med du mener soyasaus generelt, ikke bare det merket. I så fall på ris, i sauser og gryter og i stedet for salt i stekepanna i mange retter worchestersaus - kjempegodt på dampet sommerkål, lenge siden jeg har brukt denne sausen sweetchilisaus - på kylling og fisk teriyakisaus - har ikke i hus sitronsaftpå flaske - i te, og i dressinger. På panert fiske Sesamolje - i dicerse gryter og sauser. Sist i General Tso's Chicken. Anonymkode: 3aba1...5b9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Sweet chili saus- vårruller,ris og noe fisk, wok Teriakysaus- laks med potetmos og grønnsaker Kikoman bruker jeg på ris Anonymkode: f4a75...e94
Optatium Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 HP og worchester saus er standard i bruke sauser. Kikkoman til ris og i wok. Sweet vhilisaus enten som dipsaus eller blandet med rømme til kylling. Sitronsaft på flaske til dressinger og fisk.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 Kikoman til wok. Worchester til Shepherds pie. Sweet chilisaus til dipp. Sitronsaft til saus, lake, fiskeretter, salater, kake og lignende. Anonymkode: 23559...1ed
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 Soyasaus, f.eks, kikkoman. Til wok, til smaksetting av kraft til ramen el, til soyasmør(godt til f. eks skrei). Sweet chili til vårruller og på wok, til kylling. Den er også veldig god som saus til reker blandet med rømme og hvitløk. teriyakisaus - hovedsaklig på laks sesamolje til smaksetting av asiatiskinspirert mat.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 kikkoman - til ris, nudlerworchester saus - i kjøttboller, i hamburgere sweet chili saus - ris, nudler, kylling, woksitronsaft på flaske - i te, evt til å balansere syre i retter Anonymkode: edf41...6e7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Skrevet 16. januar 2019 Men kjære damer, da! Det er ikke noen matvare som heter kikkoman. Det er navnet på et merke, og de produserer en rekke ulike produkter. Soyasaus er bare en av dem. Det heter Kikkoman soyasaus, akkurat som det heter Idun ketsjup og Stabburet leverpostei. Like rart å spørre hva noen bruker kikkoman til som å spørre hva de bruker idun til. https://www.kikkoman.com/en/quality/index.html Anonymkode: bfaa7...6ca
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #12 Skrevet 16. januar 2019 HP saus - bruker ikke, aner ikke hva den smaker kikkoman - soyasaus? Til sushi worchester saus - bruker ikke, aner ikke hva den smaker sweet chili saus - fiskekaker, wok og av og til til kyllingklubber, da gjerne blandet med rømme teriyaki saus - bruker ikke, aner ikke hva den smaker sitronsaft på flaske, bruker ikke Anonymkode: e7276...c1f
MrGoodMan Skrevet 16. januar 2019 #13 Skrevet 16. januar 2019 (endret) HP saus - Bruker jeg til koteletter og annet kjøtt kikkoman - brukes i wok-sausen eller over wok-mat worchester saus - "BBQ-kylling med grillede grønnsaker og chilikrem"(Trines matblogg) + i chili Alioli sweet chili saus - På wok eller til vårruller teriyaki saus - asiatisk mat / BBQ-saus sitronsaft på flaske - i Te eller i noe indisk mat + hjemmelaget kebabsaus. sesamolje - Husker ikke i farta, men har det i skapet. Endret 16. januar 2019 av MrGoodMan
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #14 Skrevet 16. januar 2019 On 1/15/2019 at 9:18 PM, Anonym bruker said: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 HP-saus - aldri benyttet Kikkoman soyasaus - til ymse asiatisk mat, sist i dipsaus til vårløkspannekaker Worchester saus - i diverse oppskrifter, f. eks i kyllingkjøttboller, i marinader Sweet chili sauce - i noen oppskrifter, typisk i dipsauser Teriyaki saus - ikke benyttet Sitronsaft på flaske - bruker ikke, har alltid minst 4 ferske sitroner liggende i kjøleskapet Sesamolje - typisk til grønnsaker, f eks bønnespirer, asiatiske kålsorter Anonymkode: 22b1b...4ff
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 21.18, Anonym bruker skrev: HP saus - brukes sjelden, men som ketchup, til grillmat kan det brukes. Tror jeg har brukt det i coleslaw også, hvis jeg husker riktig. kikkoman- vi bruker andre typer soyasaus enn kikkoman, til sushi, wok, diverse marinader og sauser. worchester saus - i hjemmelagde sauser, uunnværlig i bbq-sausen min sweet chili saus - det har vi sjeldent i kjøleskapet, men brukes til retter med kylling og ris, til vårruller, scampi mm. teriyaki saus - marinade til steking og grilling av kylling. sitronsaft på flaske - i sauser, dressinger og marinader når vi ikke har fersk sitron. Hender jeg har det i te også. Liker bedre sitronsaft enn eddik som syre i f.eks. aioli. Bruker noen dråper i tomatbaserte gryter. sesamolje - har det gjerne i hjemmelaget hummus, særlig hvis vi ikke har tahini. Ellers i asiatisk matlaging, gjerne gryter med nøtter i. Anonymkode: f32af...e37 Anonymkode: d7ae9...e62
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #16 Skrevet 16. januar 2019 Soyasaus bruker jeg til min favorittrett- salmalaks i biter, så vidt stekt i panne, et beger creme fraiche over og noen spiseskjeer soyasaus. Serveres med pasta. Sweet chili saus er aller best blandet ut i rømme/Creme Fraiche og brukes som saus/dip til laks med mangosalsa, kyllingklubber eller hva som helst. sitron brukes over salat, nesten alle salater blir bedre med sitron. Bruker det også over pasta, fisk og sjømat og i marinader og dressinger. Anonymkode: 02fc1...5de
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #17 Skrevet 16. januar 2019 Sweet chili saus på grove fiskekaker i hamburgerbrød, med isbergsalat og agurk. Mmmmmm Anonymkode: e1898...2b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #18 Skrevet 16. januar 2019 Kikkoman: kjøttkakesaus, gryteretter. Sweet chilli; I tacolefse med salat og kylling. sitronsaft: noen dråper i vannet der skrelte poteter ligger hvis jeg ikke får kokt de med en gang. Så blir de ikke brune. Også bruker jeg mye av den til rengjøring. Marinader, te salat. Anonymkode: edeb9...c16
MammantilNurket Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 Worcestersaus dryppes over ostesmørbrød, welsh rarebit, på speilegg og liknende. Også et must i Bloody Mary. Teriakysaus - til kjøtt og kylling. Sitron på flaske - i vannet når jeg lager kokt torsk, dersom jeg ikke har sitron i huset. Blander soyasaus, sesamolje og sweet chili saus m/riseddik med finhakket chilli, vårløk og ingefær til dippingsaus. Soyasaus til sushi, samt til soyasmør, sauser ... i det hele tatt ... Å ha soyasaus på ris er vel et _norsk_ (og veldig rart) fenomen.
Superdolly Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 21.18, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 HP-saus har jeg ikke. Kikkoman - jeg bruker soyasausen deres på ris og i asiatiskinspirert mat. Worchestersaus - smakstilsetning i f.eks. gryteretter og sauser. Sweet chilisaus - bruker den til vårruller og i asiatiskinspirert mat. Teriyakisaus har jeg ikke. Sitronsaft på flaske - i te og til å rense vannkokeren med. Sesamolje har jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #21 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 21.18, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 kikkoman (eller annen soyasaus) til sushi, i wok, på ris, på laks sweet chili på ris, i wok, til vårruller, til laks teriyaki i wok sitron på flasker dressinger, i te, i supper/sauser sesamolje i dressinger, brød (for å få nøtteaktig smak) familiemedlemmer bruker worchester og HP saus til grillmat Anonymkode: fec1a...c45
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #22 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 21.18, Anonym bruker skrev: HP saus kikkoman worchester saus sweet chili saus teriyaki saus sitronsaft på flaske sesamolje Anonymkode: f32af...e37 Hp saus vet jeg mange brukerr til å lage marinade av. Aldri smakt selv tror jeg. Kikkoman bruker jeg i wok sammen med sweet chili saus. sweet chili saus brukes til wok, dip til vårull bla. teriyaki saus bruker jeg til marinade til kullingfilet eller i wok. sitronsaft på flaske bruker unegne, men til hva aner jeg igurnn ikke. Hun ene som ikke tåler sitrus engang bruker det, så sikkert til kaker eller noe slikt kanskje. Det står på handlelista hver gang det er tomt og da kjøper jeg det. Sesamolje har jeg brukt i noe mat, husker ikke hva men husker jeg syns det smakt så veldig sesam at jeg heller bruker knuste sesamfrø når jeg skal ha litt sesamsmak på maten nest gang. Worsester saus har jeg aldri smakt. Anonymkode: 4cacc...f2f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #23 Skrevet 17. januar 2019 Sitronsaft bruker jeg i supper. Kikoman bruker jeg noen ganger i sauser, eventuelt bare på risen når vi har kylling og risen. De andre har vi ikke i skapet og jeg trenger dem ikke. Anonymkode: 03ece...897
gærne ko Skrevet 17. januar 2019 #24 Skrevet 17. januar 2019 Soyasaus (ikke kikoman, den smaker ikke godt) brukes til mye. Wok, sauser, marinader, ovnsbakt fisk, ris o l. Sweet chili b4ukes en sjelden gang ril vårruller Sitronsaft er alltid greitt å ha til woksaus, reker, glasur o.l. i tilfelle vi ikke har vanlig sitron. Sesamolje til woksaus. Teriyaki har jeg aldri hatt på flaske, men har laget selv noen ganger. De andre har jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #25 Skrevet 17. januar 2019 Tusen takk for alle svar, nå har jeg fått mange gode tips Hi Anonymkode: f32af...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå