Gå til innhold

Hvordan klinger disse navnene sammen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Olivia heter datteren vår og vi tenker å kalle lillebror for Odin. Hvordan klinger navnene sammen? Er vel ikke navn som er i samme gate?

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klinger det bra for dere trenger dere ikke innspill herfra! Mange vil mene motstridende ting. Hør på dere selv:-)

Ikke i samme gate om det er viktig. Jeg har en Gustav og ei Line. Ikke i samme gate. Perfekt for oss. 

I gata til Olivia er kanskje Peder, Olai, Arthur. I Odins gate bor muligens Frøya, Sigrid og Bergljot.

Anonymkode: 5199b...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klinger det bra for dere trenger dere ikke innspill herfra! Mange vil mene motstridende ting. Hør på dere selv:-)

Ikke i samme gate om det er viktig. Jeg har en Gustav og ei Line. Ikke i samme gate. Perfekt for oss. 

I gata til Olivia er kanskje Peder, Olai, Arthur. I Odins gate bor muligens Frøya, Sigrid og Bergljot.

Anonymkode: 5199b...01b

Bra sagt 😊 Vi liker Odin kjempegodt så vi går nok for det navnet 😊

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin er kjempefint 🙂 har ingenting å si at det ikke er samme stil, Olivia og Odin var fint sammen uansett 🙂. Men egentlig har det ingenting å si om søsknene sine navn passer sammen så lenge foreldrene synes det er fine navn 🙂. Kjenner et søskenpar som heter Samantha og Arne, det er hvertfall forskjellige stil 😉

Anonymkode: e871f...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for mye med samme forbokstav jeg da. Og helt krise om dere også er Oer.

Anonymkode: 55f96...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Odin er grusomt, og Olivia pent, passer ikke sammen

Anonymkode: e4844...6e7

Hver sin smak. Hva er så grusomt med Odin? Jeg synes Arthur og Peder er grusomt,men mange kaller barna det. Umulig å tilfredsstille alle 

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 23.31, Anonym bruker skrev:

Synes det blir for mye med samme forbokstav jeg da. Og helt krise om dere også er Oer.

Anonymkode: 55f96...84c

Vi er ikke O'er. Vi liker at det er samme forbokstav. 

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Hver sin smak. Hva er så grusomt med Odin? Jeg synes Arthur og Peder er grusomt,men mange kaller barna det. Umulig å tilfredsstille alle 

Anonymkode: dcd7c...ed1

Det er sant. Nei synes det bare er stygg rett og slett, og Odin var jo heller ikke en snill mann ,og alle Odin jeg kjenner er drittunger som plager andre. og dessuten Olivia er jo så fint, så da blir det rart med Odin ved siden av for meg,men ja alle har forskjellig smak. tenker navn som Olai, Ole og Ola er penere navn og står penere til Olivia også, hvis du må ha samme bokstav, jeg personlig liker søken som heter ulikt, for eksempel Emma, Nora og Mathias

Anonymkode: e4844...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Nei synes det bare er stygg rett og slett, og Odin var jo heller ikke en snill mann ,og alle Odin jeg kjenner er drittunger som plager andre. og dessuten Olivia er jo så fint, så da blir det rart med Odin ved siden av for meg,men ja alle har forskjellig smak. tenker navn som Olai, Ole og Ola er penere navn og står penere til Olivia også, hvis du må ha samme bokstav, jeg personlig liker søken som heter ulikt, for eksempel Emma, Nora og Mathias

Anonymkode: e4844...6e7

Hva var det ved Odin du mener diskvalifiserer til «snill mann»?

Anonymkode: 15c9b...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Nei synes det bare er stygg rett og slett, og Odin var jo heller ikke en snill mann ,og alle Odin jeg kjenner er drittunger som plager andre. og dessuten Olivia er jo så fint, så da blir det rart med Odin ved siden av for meg,men ja alle har forskjellig smak. tenker navn som Olai, Ole og Ola er penere navn og står penere til Olivia også, hvis du må ha samme bokstav, jeg personlig liker søken som heter ulikt, for eksempel Emma, Nora og Mathias

Anonymkode: e4844...6e7

Olai er fint, men mannen liker det ikke. 

Ole og Ola synes jeg høres pinglete ut 😏

Vi har tenkt på Julian eller Storm også,men både jeg,mannen og 4-åringen liker Odin veldig godt 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Nei synes det bare er stygg rett og slett, og Odin var jo heller ikke en snill mann ,og alle Odin jeg kjenner er drittunger som plager andre. og dessuten Olivia er jo så fint, så da blir det rart med Odin ved siden av for meg,men ja alle har forskjellig smak. tenker navn som Olai, Ole og Ola er penere navn og står penere til Olivia også, hvis du må ha samme bokstav, jeg personlig liker søken som heter ulikt, for eksempel Emma, Nora og Mathias

Anonymkode: e4844...6e7

Snill mann? Som norrøn gud hadde han vel sine nykker, men han var også visdommens gud. Loke, derimot.

Til HI: Jeg synes Olivia og Odin er fine navn, men jeg synes ikke de klinger så bra sammen. Jeg synes også at du ikke skal ta hensyn til hva jeg mener. Gi barna deres de navna dere liker!

Anonymkode: d574b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Nei synes det bare er stygg rett og slett, og Odin var jo heller ikke en snill mann ,og alle Odin jeg kjenner er drittunger som plager andre. og dessuten Olivia er jo så fint, så da blir det rart med Odin ved siden av for meg,men ja alle har forskjellig smak. tenker navn som Olai, Ole og Ola er penere navn og står penere til Olivia også, hvis du må ha samme bokstav, jeg personlig liker søken som heter ulikt, for eksempel Emma, Nora og Mathias

Anonymkode: e4844...6e7

Ok jeg synes alle de tre navn du nevner er dødsens kjedelig som det går tre av på dusinet. Vitner om total mangel på fantasi å velge listetopp navn! 

Smaken er som baken, delt og i tillegg svært subjektiv. men å kommentere at et navn stygt vitner om et lavmål man som voksen bør unngå. Man kan jo heller si at man ikke liker navnet....

HI, Odin er et sterkt og tøft navn som står tidens tann. 

Anonymkode: 94c0f...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2019 den 20.07, Anonym bruker skrev:

Ok jeg synes alle de tre navn du nevner er dødsens kjedelig som det går tre av på dusinet. Vitner om total mangel på fantasi å velge listetopp navn! 

Smaken er som baken, delt og i tillegg svært subjektiv. men å kommentere at et navn stygt vitner om et lavmål man som voksen bør unngå. Man kan jo heller si at man ikke liker navnet....

HI, Odin er et sterkt og tøft navn som står tidens tann. 

Anonymkode: 94c0f...cda

Vi synes og Odin er et sterkt og tøft navn 😊 Vi liker ikke "pinglenavn". Og så liker vi navn som kun kan sies på en måte 

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi synes og Odin er et sterkt og tøft navn 😊 Vi liker ikke "pinglenavn". Og så liker vi navn som kun kan sies på en måte 

Anonymkode: dcd7c...ed1

Jeg har hørt Odin uttalt på 2 forskjellige måter

Anonymkode: e28e2...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hæler ikke Odin, men hadde aldri i verden sagt det til noen som hadde kalt sitt barn dette. Det handler om folkeskikk. Jeg synes Odin blir hardt og iskaldt, og at det derfor passer dårlig sammen med det myke og varme Olivia. Ville heller gått for Olav eller Olaves. 

Anonymkode: 8860e...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hæler ikke Odin, men hadde aldri i verden sagt det til noen som hadde kalt sitt barn dette. Det handler om folkeskikk. Jeg synes Odin blir hardt og iskaldt, og at det derfor passer dårlig sammen med det myke og varme Olivia. Ville heller gått for Olav eller Olaves. 

Anonymkode: 8860e...d51

Er Olaves et navn? Aldri hørt om. Olav er jo et navn som "alle" har, føler det blir så upersonlig. 

Vi har også tenkt på navnene Storm og Julian. Har sett gjennom en hel navneboka, men vanskelig å finne et pent guttenavn 😆 Leander er fint, men "alle" heter det..

Hadde vi fått en jente ville vi kalt henne Adele. 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er Olaves et navn? Aldri hørt om. Olav er jo et navn som "alle" har, føler det blir så upersonlig. 

Vi har også tenkt på navnene Storm og Julian. Har sett gjennom en hel navneboka, men vanskelig å finne et pent guttenavn 😆 Leander er fint, men "alle" heter det..

Hadde vi fått en jente ville vi kalt henne Adele. 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Jeg ville ikke valgt Odin til mitt barn. Men hvis du liker det så gå for det😊 Synes Olivia og Odin ikke er helt i samme gate nei, men liker at begge navnene begynner på O! Fint til søsken😊

Olivia og Storm likte jeg👍🏼

Ei jeg kjenner har en gutt som heter Oleander. Da har du O-en😊

Hva med Oskar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inimini skrev:

Jeg ville ikke valgt Odin til mitt barn. Men hvis du liker det så gå for det😊 Synes Olivia og Odin ikke er helt i samme gate nei, men liker at begge navnene begynner på O! Fint til søsken😊

Olivia og Storm likte jeg👍🏼

Ei jeg kjenner har en gutt som heter Oleander. Da har du O-en😊

Hva med Oskar? 

Jeg er klar over at Olivia og Odin ikke er i samme gate, men det gjør meg ingenting. 

Oskar er et fint navn, men føler det er så oppbrukt. Oleander synes jeg høres litt fantasiaktig ut 😛

Storm liker jeg , men da tenker jeg mer på storm som i været 🙃

Søsteren min har en datter som heter Johanne og får de en jente til skal de kanskje kalle henne Sofia. Navn i helt ulike gater 😉

 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er klar over at Olivia og Odin ikke er i samme gate, men det gjør meg ingenting. 

Oskar er et fint navn, men føler det er så oppbrukt. Oleander synes jeg høres litt fantasiaktig ut 😛

Storm liker jeg , men da tenker jeg mer på storm som i været 🙃

Søsteren min har en datter som heter Johanne og får de en jente til skal de kanskje kalle henne Sofia. Navn i helt ulike gater 😉

 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Da ser det som om du har bestemt deg for Olivia og Odin😊

Det blir bra👍🏼 Gå for det du!

Synes Johanne og Sofia passer fint sammen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, inimini skrev:

Da ser det som om du har bestemt deg for Olivia og Odin😊

Det blir bra👍🏼 Gå for det du!

Synes Johanne og Sofia passer fint sammen😊

Sannsynligvis blir det Odin, men må se babyen først før jeg/vi vet 100 % 😊

Det er flott at man har ulike preferanser på navn 😊

 

HI

Anonymkode: dcd7c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...