Gå til innhold

Har du "Toblerone-tunnel"? Fy søren så teit!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sett godt voksne damer som hiver seg på denne trenden også jeg. 

Enig i at det er skummelt med tanke på de  som vokser opp i dag. Til syvende og sist er jo dette foreldrenes jobb da, å lære de at de er fine nok som de er og at sosiale medier er glansbilde og retusjert. 

Takk og lov driver min eldste med idrett der fokus er idrettsglede og lagspill, samtlige av jentene på laget har hittil tatt avstand fra å «selge seg selv lettkledd» så får jeg håpe denne gode trenden fortsetter. 

Har lagt merke til at det i flere miljøer blir tatt avstand fra denne kroppsfikseringen som er i dag. Jeg tror og håper dette er noe som vil øke. Kvinner/unge kvinner må slutte å gjøre seg til objekter. 

Anonymkode: 6b3f8...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.tv2.no/underholdning/10342878/

Er så glad for at jeg slipper å vokse opp som ung i dagens overfladiske verden, jøye meg...og blir redd på min datters vegne som må forholde seg til denne galskapen midt i sin mest sårbare tid (hun er snart tenåring).

Anonymkode: c4887...581

Eneste Toblerone tunnelen jeg har er munnen og spiserøret! Der kjører det jevnlig ned Toblerone! 

Utrolig teit med slike hysteriske trender med så urolig dårlige navn! Tragisk at ungdommen og usikre voksne må forholde seg til slikt! 

Anonymkode: 77581...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge beskrivelsen så har jeg vist det... Har ikke prøvd å få det, men er slank av natur. Og står heller ikke med stjerten i været på Instagram... Annet en hvis det er et bilde av meg på huet i snøhaugen, mens jeg bygger snøborg med ungene 😂

Kjekt å vite at om jeg møter damer som dere på stranda så vil dere anse meg som et offer for kroppshysteri, uten evne til selvtenkning da 😏😉... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, men dette er noe jeg har naturlig. Er ikke noe jeg har tenkt over at jeg har før nå...

Anonymkode: 5909d...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Ifølge beskrivelsen så har jeg vist det... Har ikke prøvd å få det, men er slank av natur. Og står heller ikke med stjerten i været på Instagram... Annet en hvis det er et bilde av meg på huet i snøhaugen, mens jeg bygger snøborg med ungene 😂

Kjekt å vite at om jeg møter damer som dere på stranda så vil dere anse meg som et offer for kroppshysteri, uten evne til selvtenkning da 😏😉... 

Du skjønner at dette gjelder de nekene som legger dette ut på SoMe for å vise "verden" at de har en kropp sin er "in"? Tror neppe det er mange som går rundt å kikker etter mellom beina til folk for å se etter om de har Toblerone-tunnel og derav konkluderer med at de er offer for kroppshysteri.:klaske:

Anonymkode: c4887...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at dette gjelder de nekene som legger dette ut på SoMe for å vise "verden" at de har en kropp sin er "in"? Tror neppe det er mange som går rundt å kikker etter mellom beina til folk for å se etter om de har Toblerone-tunnel og derav konkluderer med at de er offer for kroppshysteri.:klaske:

Anonymkode: c4887...581

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

At det var sa du? Du mener kraftige/tykke mennesker er vernet mot kritikk og dømming, de skylappene dine er rimelig store da skjønner jeg

Anonymkode: ec4f7...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Hva i all verden snakker du om???

Du har ikke så god utsikt når du har nesa i egen navle? 

Egentlig liker du å bli omtalt som fugl ikke sant? Buhu, noen synes jeg er for tynn, ikke min feil... 

Ikke kast ut påstander på den måten.

https://www.tv2.no/nyheter/10232323/

https://www.tv2.no/a/9963489/

https://www.tv2.no/a/9886926/

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/J154p7/paris-erkjenner-mobbing-av-tykke

https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2012/05/30/152451/tykke-barn-mobbes-mest

Anonymkode: 6b3f8...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden snakker du om???

Du har ikke så god utsikt når du har nesa i egen navle? 

Egentlig liker du å bli omtalt som fugl ikke sant? Buhu, noen synes jeg er for tynn, ikke min feil... 

Ikke kast ut påstander på den måten.

https://www.tv2.no/nyheter/10232323/

https://www.tv2.no/a/9963489/

https://www.tv2.no/a/9886926/

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/J154p7/paris-erkjenner-mobbing-av-tykke

https://forskning.no/overvekt-mobbing/2014/07/tjukke-mennesker-er-late-og-dumme

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2012/05/30/152451/tykke-barn-mobbes-mest

Anonymkode: 6b3f8...543

😂 Oi oi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Selvsagt, og jeg ser den problemstillingen da jeg selv er liten og tynn, på grensen til mager og har fått min del av kommentarer på det. Poenget var det voldsomme utseendefokuset som finnes nå, og det blir stadig verre syns jeg, enten man er stor eller liten. Det er et sånt press på å være "perfekt" at jeg blir helt matt.

Anonymkode: c4887...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke greia jeg. Hva er så bra med å et slikt gap? 

Anonymkode: 276e5...23d

Kanskje det ikke vil slite ut vaginaen sin? Alt må vel være tight. Da kan jo partneren bare penetrere tobleronetunnellen😂

huff, nei fra spøk til alvor; det er galskap. Jeg hadde aldri tenkt over hverken hipdips eller tobleronetunnellen før sosiale medier gjorde meg oppmerksom på det. 

Anonymkode: f47fd...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ironisk nok er Toblerone medskyldig i min forsvunnede Tobleronetunell 😂

Anonymkode: fbe57...ec1

Hehe word 😂😘

Anonymkode: f7868...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Du er lettvekter øverst også skjønner jeg. Du tar virkelig ikke poenget??

Anonymkode: 77581...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er lettvekter øverst også skjønner jeg. Du tar virkelig ikke poenget??

Anonymkode: 77581...216

Joda. Men føler ikke behovet for å være ufin bak Anonym. Og føler ikke behov for å kritisere disse jentene. Velger heller å se at det ligger mer bak. 

Flott at vi forsøker å bevisstgjøre kroppsfokus og sunnhet. La det gjerne gå begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det! Ble mobbet for å være slank på ungdomskolen.. Jeg gikk til rektor å tok det opp å de gjorde ingenting. Men det var en engangs hendelse hvor en overvektig jente i klassen ble kalt feit å det tok det kjempe alvorlig med engang. Jeg ble kalt : skjelett,hundebein og fugle unge...

Anonymkode: c036e...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem. Ser jo allerede her hvilke kommentarer som kommer rundt damene i artikkelen. Flott at man jobber mot bedre selvtillit og mindre selvhat i vår kommende generasjon, men det må jo gjelde alle kropper. 

Har man skille mellom lårene så har man som regel en helhetlig slank kropp. Og tro meg, folk dømmer. Men forskjellen er at det er mer innafor å si det høyt til slanke da - som om at det på en måte skal være et komplement. 

Fikk det senest på jobb i går av en kollega. "Du er jo så litta som en fugl. Hva spiser du a? Frø? Ha ha ha. Det er deg og Hu derre fotballfrue. Hæsjtagg stankelbein" Javel, tenkte jeg. Kunne tenkt "og deg og hu derre Erna" eller gitt henne en kopp med påskriften "keiko" på, men det hadde jo ratt både vært diskriminerende og ufint. For guds skyld, aldri kommenter en overvektig person. Dessuten så er jeg veloppdratt. 

Tror du virkelig ikke vi overvektige får høre det, blir hetset på diverse forumer, blir sett stygt på. Og gud bedre om jeg skulle komme meg treningsråd, da jeg trente 20 timer i uka, men veide vel 5 kg for mye. Tro meg jeg har fått høre det.

Og nå har jeg vært mest normalvektig i løpet av livet, men og undervektig og overvektig. Selv da jeg veide 48 kg, så hadde jeg ikke mellomrom mellom låra. Du skjønner det, at alle kropper er forskjellige, selv om de er tynne. 

Og her blir det kritisert fordi dette er en trend, og noen må gå til ekstreme handlinger for å få det til. Jeg måtte vel veid 40 kg for å få det, tror du virkelig det er sunt? Og mange normalvektige har det jo ikke, skal vi lære oss at det er galt da, alle må være tynne nok, eller genetisk heldige.

Anonymkode: ab318...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

 

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at dette gjelder de nekene som legger dette ut på SoMe for å vise "verden" at de har en kropp sin er "in"? Tror neppe det er mange som går rundt å kikker etter mellom beina til folk for å se etter om de har Toblerone-tunnel og derav konkluderer med at de er offer for kroppshysteri.:klaske:

Anonymkode: c4887...581

Joda, jeg forsto såpass.

Men syntes det er litt paradoks hvordan kraftige/tykke mennesker er veldig godt vernet mot noen som helst form for kritikk og dømming, mens om man skiller seg ut i den andre enden av skalaen er det helt innafor å dømme nedenom og hjem

 

Seriøst?!? 

Er det virkelig slik du leser aviser og blader, at tjukke folk er "skjermet"? 

Annenhver forside handler jo om slankekurer, hvordan legge om kostholdet, og hvilket folkehelseproblem det er at mange er tjukke - og ikke minst: at de tjukke kan for det selv, at de koster samfunnet penger osv osv. Fat shaming er en del av hverdagen, og når du ikke ser det, så er det fordi du finner det irrelevant og skummer forbi. Men neidu, de tjukke er ikke "skjermet"! 

Anonymkode: c9deb...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?!? 

Er det virkelig slik du leser aviser og blader, at tjukke folk er "skjermet"? 

Annenhver forside handler jo om slankekurer, hvordan legge om kostholdet, og hvilket folkehelseproblem det er at mange er tjukke - og ikke minst: at de tjukke kan for det selv, at de koster samfunnet penger osv osv. Fat shaming er en del av hverdagen, og når du ikke ser det, så er det fordi du finner det irrelevant og skummer forbi. Men neidu, de tjukke er ikke "skjermet"! 

Anonymkode: c9deb...b37

Neida. Men her inne (forum) er det det. Så kan man jo klart ta en vurdering om hvor vidt det er representativt for samfunnet, for all del. 

Her inne skal man ikke gi et kostholdsråd eller mene noe om overvekt og risiko før en får hugget hodet av. Det er jo for en grunn at i alle diskusjoner, selv når en forsøker å svare fornuftig, så velger folk å bruke "anonym knappen". Rett og slett fordi her går folk helt av skaftet. 

-Men er du slank, nei da skal du bare sitte ned og holde munn. Da har en ingen rett til å klage over kroppen sin. Ref bare til et svar jeg fikk her... "buhu sa noen at du var tynn som en fugl... Stakkars deg" Hvorfor er det mer ok. 

Jeg står ved mitt. Selv om jeg vet at jeg aldri vil nå frem 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...