Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke kroppen å slippe egget?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kroppen har prøvd 2 ganger til nå, men jeg har fremdeles ikke hatt eggløsning. Jeg vet Det pga i to omganger har jeg hatt nesten positive eghløsningstester og i tillegg bruker jeg ladycomp som viser om jeg har hatt eggløsning..

Jeg har brukt cerazette i 1 mnd før dette "tullet"... har aldri slitt med at kroppen ikke klarer å slippe egg.

Noen som vet? 

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke vite det med sikkerhet med de metodene der. Du kan ha hatt eggløsning uten at testene blir fullt positive (tro meg, jeg fikk aldri helt positive tester, men bekreftet fra gynekolog gjennom mange runder inseminasjonsforsøk at eggene slapp).

Om det stemmer, kan det tenkes du har en liten hormonforstyrrelse slik at du ikke får den nødvendige lh-stigningen. En eggløsningssprøyte på riktig tidspunkt vil kunne hjelpe. Du bør i så fall ha oppfølging fra gynekolog.

Anonymkode: f46a2...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke vite det med sikkerhet med de metodene der. Du kan ha hatt eggløsning uten at testene blir fullt positive (tro meg, jeg fikk aldri helt positive tester, men bekreftet fra gynekolog gjennom mange runder inseminasjonsforsøk at eggene slapp).

Om det stemmer, kan det tenkes du har en liten hormonforstyrrelse slik at du ikke får den nødvendige lh-stigningen. En eggløsningssprøyte på riktig tidspunkt vil kunne hjelpe. Du bør i så fall ha oppfølging fra gynekolog.

Anonymkode: f46a2...4ed

Tusen takk for svar. Ja. Vet at man ikke kan stole på testene. Men jeg temper i tillegg. Temperaturen stiger ikke = har ikke hatt eggløsning 

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Ja. Vet at man ikke kan stole på testene. Men jeg temper i tillegg. Temperaturen stiger ikke = har ikke hatt eggløsning 

Anonymkode: 6e548...844

Du kan ikke stole på det heller, at man øker temperaturen og slike ting er et gjennomsnitt, det vil alltid være noen som ikke gjør det....

Anonymkode: 7a85a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke stole på det heller, at man øker temperaturen og slike ting er et gjennomsnitt, det vil alltid være noen som ikke gjør det....

Anonymkode: 7a85a...f21

Har alltid gjort det før 🤔🤔

Har temper i flere år...

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan du jo ikke vite, med mindre du har blitt gravid hver gang eller fått det bekreftet av gynekolog.

Altså: Vil du finne ut av dette, må du nesten gå til en gynekolog. Eller du kan gjette. Eller vi kan gjette. Men du får ikke noe spesielt vettugere svar enn som så.

Anonymkode: f46a2...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det kan du jo ikke vite, med mindre du har blitt gravid hver gang eller fått det bekreftet av gynekolog.

Altså: Vil du finne ut av dette, må du nesten gå til en gynekolog. Eller du kan gjette. Eller vi kan gjette. Men du får ikke noe spesielt vettugere svar enn som så.

Anonymkode: f46a2...4ed

Lurte på årsaken til uteblitt eggløsning 

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert pga cerazette og tar litt tid å etablere syklus.

Anonymkode: 54256...203

Ja. Det kan jo være

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er denne positiv?

Dette er 3 gang på 2 uker jeg har sånne resultat... 

15476623053005470172321875874812.jpg

Anonymkode: 6e548...844

Hvis det er tredje gang på to uker, ville jeg tatt en graviditetstest nå. Kan slå ut det også vet du :)

Anonymkode: 290b6...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er tredje gang på to uker, ville jeg tatt en graviditetstest nå. Kan slå ut det også vet du :)

Anonymkode: 290b6...b70

Jeg kan jo ta en test. Men temperaturen er lav så tviler på det.

Testene har vært av og på, positive.. Er det jeg ikke forstår.

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo ta en test. Men temperaturen er lav så tviler på det.

Testene har vært av og på, positive.. Er det jeg ikke forstår.

Anonymkode: 6e548...844

Sånn har de vært den siste uken.

Der strimlene har mellomrom, der har det vært dager jeg ikke har testet. 

15476645979464039249204629450768.jpg

Anonymkode: 6e548...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...