Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Vi har nå hatt omgangssyke i hus i 10 dager, fra den ene til den andre. 13 åringen ble dårlig tirsdag, oppkast og litt feber. Så ble hun bra fredag og lørdag før hun igjen kastet opp natt til søndag. Kaster ikke opp nå men uvel i magen og fortsatt litt feber. Kjenner denne feberen stresser meg da den har vært der en uke. Burde vi bestille en legetime? Må si at lillebror også har vært av og på syk siden forigge lørdag med først oppkast og nå løs mage, dog ingen feber. Anonymkode: 7e74a...29c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Nemmen kjære vene. Hvorfor tar du ikke bare opp tlf i morgen å ringer legen din å hører viss du er usikker. Der får du best svar. Anonymkode: 8a23c...946
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Ring fastlegen hvis du er usikker. Men vit at man kan bli smittet gang på gang av omgangssyke virus. Husk å vaske overflater med klorin, håndkle, sengetøy og klær på minimum 60C. Og vær nazi på håndhygiene. Ikke bruk samme håndkle å tørke hender, vask hender etter dobesøk, før matlaging osv. Vask ting som fjernkontroll, telefoner, ipad, alle dørhåndtak osv. Ta melkesyre tabletter eller drikk biola. Og for guds skyld, hold dere isolert så vi andre slipper. Men hva er du redd for? Drikker de greit? Har de akutt sterke smerter? Er de bare pjusk eller helt ukontaktbare? Feber er ikke farlig så lenge allmenntilstanden er grei... Anonymkode: 2ab9f...def
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ring fastlegen hvis du er usikker. Men vit at man kan bli smittet gang på gang av omgangssyke virus. Husk å vaske overflater med klorin, håndkle, sengetøy og klær på minimum 60C. Og vær nazi på håndhygiene. Ikke bruk samme håndkle å tørke hender, vask hender etter dobesøk, før matlaging osv. Vask ting som fjernkontroll, telefoner, ipad, alle dørhåndtak osv. Ta melkesyre tabletter eller drikk biola. Og for guds skyld, hold dere isolert så vi andre slipper. Men hva er du redd for? Drikker de greit? Har de akutt sterke smerter? Er de bare pjusk eller helt ukontaktbare? Feber er ikke farlig så lenge allmenntilstanden er grei... Anonymkode: 2ab9f...def Takk for råd. Hun er i fin form idag. Jeg er vel litt hypokonder av meg. Mener å ha lesr at feber over tid kan være tegn på alvorlig sykdom. Spesielt rart at den ikke går ned når hun tar paracet. Men må kanskje regner med st den har en sammenheng med mageviruset. Vi går og venter også på første menustrasjon så vet ikke om det kan også ha noe å si😬 Anonymkode: 7e74a...29c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd. Hun er i fin form idag. Jeg er vel litt hypokonder av meg. Mener å ha lesr at feber over tid kan være tegn på alvorlig sykdom. Spesielt rart at den ikke går ned når hun tar paracet. Men må kanskje regner med st den har en sammenheng med mageviruset. Vi går og venter også på første menustrasjon så vet ikke om det kan også ha noe å si😬 Anonymkode: 7e74a...29c Går å venter på første menstruasjon? Venter man aktivt på den? Kan ikke den komme fra alt mellom 11 til 15/16? Anonymkode: dd603...833
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Går å venter på første menstruasjon? Venter man aktivt på den? Kan ikke den komme fra alt mellom 11 til 15/16? Anonymkode: dd603...833 Hehe, selfølgelig ikke « venter» « venter», men har hatt noen tegn på at den kan være rundt hjørnet, men selfølgelig man vet aldri. Anonymkode: 7e74a...29c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd. Hun er i fin form idag. Jeg er vel litt hypokonder av meg. Mener å ha lesr at feber over tid kan være tegn på alvorlig sykdom. Spesielt rart at den ikke går ned når hun tar paracet. Men må kanskje regner med st den har en sammenheng med mageviruset. Vi går og venter også på første menustrasjon så vet ikke om det kan også ha noe å si😬 Anonymkode: 7e74a...29c Muligens over tid, men feber i en uke er ikke "over tid"... Feks influensa kan gi feber i 14 dager. Almentilstanden er viktigere en både hvor høy (under 40C så klart. Over 40 er litt ugreit pga proteinene i blodet etc etc) og forjovidt lengde (over flere uker må jo så klart sjekkes). Tror nok sannsynligheten er størst for at feberen handler om mageviruset her en kreft feks. Men ring gjerne legekontoret og spør, så får du svar. Dere som familie venter på menstruasjonen sammen ja? Ok... Flott at dere har så tighte forhold og snakker mye om kropp igrun. Personlig var det noe jeg holdt helt for meg selv. Vet ikke hvilke "tegn på at mens er rett rundt hjørnet" dere tenker på, men lykke til den kommer sikkert snart? 🤷♀️😏 Anonymkode: 2ab9f...def
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Muligens over tid, men feber i en uke er ikke "over tid"... Feks influensa kan gi feber i 14 dager. Almentilstanden er viktigere en både hvor høy (under 40C så klart. Over 40 er litt ugreit pga proteinene i blodet etc etc) og forjovidt lengde (over flere uker må jo så klart sjekkes). Tror nok sannsynligheten er størst for at feberen handler om mageviruset her en kreft feks. Men ring gjerne legekontoret og spør, så får du svar. Dere som familie venter på menstruasjonen sammen ja? Ok... Flott at dere har så tighte forhold og snakker mye om kropp igrun. Personlig var det noe jeg holdt helt for meg selv. Vet ikke hvilke "tegn på at mens er rett rundt hjørnet" dere tenker på, men lykke til den kommer sikkert snart? 🤷♀️😏 Anonymkode: 2ab9f...def Hehe, hadde det akkuratt som deg da jeg var på den alderen. Holdt alt for meg selv og var flau for å snakke med min mor om alt. Har prøvd å ha en relasjon til min datter hvor hun kan snakke med meg om alt og det gjør hun. Forteller at det er noe rart som kommer på trusa ( utflod😬🙈) , snakker om pupper og hår osv. Tegnene er vel utflod, puppene vokser i full fart, men skjønner at det ikke trenger å bety at den er rundt hjørnet. Anonymkode: 7e74a...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå