Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Jeg har en datter som tar matte lett. Hun går i 7. Og jobber nå med 10.klasseboka for å f litt utfordringer. Hun følger undervisningen i 7.klasses pensum og gjør da først oppgavene i den boka. Etterpå gjør hun oppgavene i 10.klasse boka. På mange måter er det en ok løsning, men hun får jo ingen undervisning i pensum ut over 7.klasse. Der må hun finne ut av alt selv. Er det vanlig å få tilpasset undervisning på den måten eller kan vi forvente at hun kan få litt undervisning i pensum ut over 7.kasse pensum? Hun kan selvfølgelig få litt hjelp av oss her hjemme, men vi er jo ikke på skolen. Anonymkode: 4b677...543
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Det der er en veldig farlig måte å drive tilpasset "undervisning" på. For uansett hvor lett barna tar matematikk er det er en fordel med kvalifisert veiledning når man jobber med nytt stoff. Det er utrolig lett å lære seg strategier som ser ut til å virke men som kan være helt gale hvis man ikke får noe undervisning. Forhåpentlig kan hun i hvert fall spørre læreren om veiledning, men det er vel dessverre ofte sånn at en del av matematikklærerne i barneskolen ikke har kompetanse i matematikk på et høyt nok nivå til å foreta slik veiledning. Jeg ville ha mast litt - hun har krav på å få tilpasset undervisning hun også! Anonymkode: a265b...bab
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Min sønn får følge høyere klasser, men er ikke eldre enn at de fortsatt går på barneskolen alle sammen. Hvordan det blir når klassen han følger begynne på ungdomsskolen vet jeg ikke, men vi har enda et par år igjen før vi er der. Anonymkode: 719b6...a84
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Det er desverre en veldig vanlig måte å gjøre det på. Som lærer synes jeg det er en feil måte å tilpasse på, men dessverre er det altfor ofte slik at skolen har ikke nok ressurser! Skulle virkelig ønske kommunen ville gi oss mer å gå på! Anonymkode: dca8d...96f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min sønn får følge høyere klasser, men er ikke eldre enn at de fortsatt går på barneskolen alle sammen. Hvordan det blir når klassen han følger begynne på ungdomsskolen vet jeg ikke, men vi har enda et par år igjen før vi er der. Anonymkode: 719b6...a84 På en måte hadde jo det vært fint. Hun får musikkundervisning sammen med elever på videregående på kulturskolen. Det går fint, men her vil ikke det kunne fungere. Det er flere kilometer til ungdomskolen. I praksis er ikke det noen mulighet. Anonymkode: 4b677...543
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå