Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Det ser ut til at det går mot uføre for meg. Selvsagt ønsker jeg det ikke, men kroppen vil ikke mer. Hvor mye kan man få som 100% ufør? Jeg har til nå tjent ok, ca 500.000 i året. Er det 8% man skatter? Vil jeg få barnetillegg, når mannen jobber og tjener ca 400.000? Og til sist; hvordan er dagene når man går hjemme hele tiden? Kjedelig? Anonymkode: 011ec...ee5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Du får 66% av gjennomsnittslønnen din i uføretrygd, regnet om til dagens nivå om du har vært sykemeldt/på aap lenge. Hvor mye du skatter kommer an på hva du kan trekke fra på skatten, du skatter som av vanlig lønn. Jeg tror dere sammen må tjene under ca 650.000 for at du skal få barnetillegg, men det må du sjekke ut. De ser på familiens samlede inntekt når de beregner barnetillegg, en litt komplisert utregning. Jeg får ikke fullt barnetillegg, men jeg får gradert. Ja, det er veldig kjedelig å være ufør. Man faller liksom utenfor felleskapet folk har i jobb hver dag.... Det er ensomt. Anonymkode: 1a9d6...de6
Valkyriemamma Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ser ut til at det går mot uføre for meg. Selvsagt ønsker jeg det ikke, men kroppen vil ikke mer. Hvor mye kan man få som 100% ufør? Jeg har til nå tjent ok, ca 500.000 i året. Er det 8% man skatter? Vil jeg få barnetillegg, når mannen jobber og tjener ca 400.000? Og til sist; hvordan er dagene når man går hjemme hele tiden? Kjedelig? Anonymkode: 011ec...ee5 Eg kan berre svare på det siste spørsmålet ditt. Har aldri vore 100% ufør, men har hatt perioder der eg har gått mykje heime. Du må finne deg en hobby du kan gjennomføre, f.eks. strikking, foto, maling, baking, musikk e.l. "Lediggang er roten til alt vondt." God bedring! ❤️
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Den høyeste uføretrygden du kan få per dags dato er 376 368 kr og den skattes som vanlig inntekt. Du vil ikke ha rett på barnetillegg da inntekten deres er for høy. Anonymkode: 1f61e...f28
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Takk for svar, dere. 🙏 HI Anonymkode: 011ec...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå