Gå til innhold

Hva smører/smurte dere kroppen med under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie er vi veldig utsatt for å få strekkmerker. Under puberteten fikk jeg strekkmerker flere steder på kroppen. Jeg har ingen strekkmerker på ryggen og magen og vil gjøre alt jeg kan for å unngå det nå som jeg er gravid. Hva smører/smurte du deg med og hvilke erfaringer har du med smøring? Min søster brukte kokosolje og fikk ikke en eneste strekkmerke. Jeg har kokosolje jeg også men spyr nesten av den ekle lukta🤮 

Anonymkode: 5af0f...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smurte meg ikke med noe mer innviklet enn vann og fikk ingen strekkmerker i noen av mine svangerskap. La på meg over 20 kg.

Anonymkode: 5c012...d4b

Skrevet

Jeg fikk denne i gave. Den skal hjelpe, sier de som har laget den, men alle jeg har snakket med sier det motsatte. Tror det egentlig er lite du kan gjøre. Det hjelper sikkert å smøre med fuktighetskrem, og da er spenol godt nok.

https://www.blush.no/search?q=bio oil&manufacturer=Bio Oil&gclid=Cj0KCQiAg_HhBRDNARIsAGHLV53HbudvYkuY0PgZCLwAqvluIugMoSnZmpjkSaDFdJGmfWOlQ-m6tAMaAg50EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: bb8e2...12d

Skrevet

Ikke noe spesielt annet enn solkrem og fuktighetskrem. Ikke et eneste strekkmerke. Tror dessverre dette er genetisk betinget og lite hjelp i smøring. Det sitter dypere enn kremen trekker inn.

Anonymkode: e33f9...37e

Skrevet

Du kan ikke smøre deg fra å få strekkmerker. Kommer de så kommer de, uavhengig av du har brukt krem eller ikke. De er hormonelt betinget.

Anonymkode: 4ad20...71a

Skrevet

Strekkmerker er underhuden som sprekker, ingen smørning rekker helt inn dit. Du må passe på å drikke nok vann og å ta omega, det smører huden innenfra. Ellers er det lite du kan gjøre...

Anonymkode: 539d8...7a2

Skrevet

Uansett lurt å smøre en tørr hud med en fet og god fuktighetskrem. Men som de andre sier, er du utsatt for det, kommer de uansett ....

Anonymkode: 89c40...712

Skrevet

Ingenting. Fikk ikke strekkmerker. For dem som får det, tviler jeg på at det hjelper med krem.

Anonymkode: f3321...482

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min familie er vi veldig utsatt for å få strekkmerker. Under puberteten fikk jeg strekkmerker flere steder på kroppen. Jeg har ingen strekkmerker på ryggen og magen og vil gjøre alt jeg kan for å unngå det nå som jeg er gravid. Hva smører/smurte du deg med og hvilke erfaringer har du med smøring? Min søster brukte kokosolje og fikk ikke en eneste strekkmerke. Jeg har kokosolje jeg også men spyr nesten av den ekle lukta🤮 

Denne!

https://www.sanctuary.com/en-gb/stretch-mark-oil/

Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke da jeg brukte denne. I mitt andre svangerskap brukte jeg den ikke og fikk endel strekkmerker. Var sikkert bare heldig, men det kan jo ikke skade. 😊😊

Anonymkode: 44b58...144

Skrevet

Huff, skulle ønske jeg kunne unngå det på et vis😞 Har så lite lyst på strekkmerker på magen, mennen, det viktigste her er jo ikke meg..

Skrevet

Smurte med samme krem jeg bruker hver dag ellers pga tørr hud. Ingen strekkmerker.

Anonymkode: 370d9...6a1

Skrevet

Min mor fikk strekkmerker etter graviditet. Jeg fikk ikke. Årsak: Jeg har en sunnere livsstil enn henne. Har troen på å "smøre" kroppen innenfra med å ha et næringsrikt kosthold 

Anonymkode: c8554...94b

Skrevet

ingenting. La på meg 25 kg. Mannen min har strekkmerker på rumpa etter rask vekst da han var ungdom (men er veldig slank altså). Så tror ikke du kan smøre deg bort fra hudtypen dessverre. Håper du slipper unna. Jeg er dvask og har ingen fin kropp, men slapp akkurat det. Ville heller hatt strekkmerker og stram kropp, men vi har vel alle noe å klage på uansett 🙂 Selv om vi sikkert egentlig er fine nok alle sammen. 

Anonymkode: c9179...1be

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ingenting. La på meg 25 kg. Mannen min har strekkmerker på rumpa etter rask vekst da han var ungdom (men er veldig slank altså). Så tror ikke du kan smøre deg bort fra hudtypen dessverre. Håper du slipper unna. Jeg er dvask og har ingen fin kropp, men slapp akkurat det. Ville heller hatt strekkmerker og stram kropp, men vi har vel alle noe å klage på uansett 🙂 Selv om vi sikkert egentlig er fine nok alle sammen. 

Samme her, er også veldig slank og har alltid vært det, men fikk likevel strekkmerker på rumpa og lårene etter rask vekst i tenårene. Noe som har plaget meg opp i gjennom. Derfor jeg er så redd for å få strekkmerker på magen nå. Men du har jo veldig rett i det du skriver, vi finner noe å klage på uansett selv om vi kanskje egentlig er fine nok😊

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

25 kg er skikkelig mye å legge på seg som gravid. Hva er hensikten med å legge på seg så mye?

Skrevet

Har aldri smurt med noe og har ingen strekkmerker. Søsteren min har mye lettere for å få strekkmerker enn meg og hun masserte/strakk huden hver dag for å redusere og smurte med babyolje. Vet ikke om det hjalp. Hun har strekkmerker, men om det ble redusert eller ikke av smøringen aner jeg ikke

Anonymkode: 04ec4...082

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

25 kg er skikkelig mye å legge på seg som gravid. Hva er hensikten med å legge på seg så mye?

Jeg la bare på meg 12 kg, og alt kom på magen så den struttet veldig ut. Fikk ingen strekkmerker i svangerskapet, men fikk på undersiden av puppene i dagene etter fødsel.... Fikk skikkelig pamela-pupper når melka kom, og der kom strekkmerkene gitt ;)

Om man legger på seg 10 eller 30 kg så er det nok hudtypen som bestemmer, noen har mye mer "strechy" hud enn andre, sånn er det bare. Men noen tigerstriper på en mammakropp er da bare sjarmerende, de blir lysere etterhvert.

Anonymkode: 539d8...7a2

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo litt an på da. Jeg veide 45 kg da jeg ble gravid første gang. La på meg 25 kg, med de to neste veide jeg 55 kg og la på meg 10 og 8 kg. 

Jo mindre man veier før svangerskap, jo mer bør man gå opp i vekt. Tror ikke jeg hadde hatt mye å gå på om jeg skulle lagt på meg bare 10 kg første gangen og veid 55 kg og vært 175 høy som høygravid

Anonymkode: 04ec4...082

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hensikt? Man gjør jo som oftest ikke det med vilje. 

Anonymkode: fa6f5...b97

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hensikt? Man gjør jo som oftest ikke det med vilje. 

Anonymkode: fa6f5...b97

25 kg er ekstremt mye å legge på seg i ett svangerskap. Man legger ikke på seg så mye om man har et sunt kosthold. Man kan fint styre hvor mye man legger på seg. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg la bare på meg 12 kg, og alt kom på magen så den struttet veldig ut. Fikk ingen strekkmerker i svangerskapet, men fikk på undersiden av puppene i dagene etter fødsel.... Fikk skikkelig pamela-pupper når melka kom, og der kom strekkmerkene gitt ;)

Om man legger på seg 10 eller 30 kg så er det nok hudtypen som bestemmer, noen har mye mer "strechy" hud enn andre, sånn er det bare. Men noen tigerstriper på en mammakropp er da bare sjarmerende, de blir lysere etterhvert.

Anonymkode: 

Kosthold, trening og andre faktorer bestemmer hvor mye man legger på seg. Man har kontroll på mye mer enn man tror 😊 Det er bare tull at alt er tilfeldigheter, er mye man selv kan påvirke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...