Gå til innhold

Han er imot dåp, vaksiner og store bryllup, og fortsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker jeg han, men sliter med alle disse tre. Jeg ønske stort selskap og dåp, men innser at det kommer jeg aldri til å få. Batna kommer ikke til å bli vaksinert, det kan jeg leve med, så lenge vi kum ferierer i Norge. Bryllupsfest blir det nok heller ikke noe av. Jeg vet det kun er snakkk om en dag i hele våres liv, men det er så sårt. Har alltid sitt for meg et stort selskap, nå kommer bi til å gifte oss i hemmelighet.

Jeg elsker han. Han er perfekt på alle andre områder, og sexen er himmelsk. Men alikevel så vet jeg ikke om det kan bli oss for alltid. Er det teit å tenke slik?

Anonymkode: 90878...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker han. Han er perfekt på alle andre områder, og sexen er himmelsk. Men alikevel så vet jeg ikke om det kan bli oss for alltid. Er det teit å tenke slik?

Ikke få barn, tenker nå jeg. En så egoistisk fyr er ikke pappamateriale. Store fester er det mange som ikke liker, men å ikke vaksinere barn er uansvarlig.

Anonymkode: d13a4...736

Skrevet

Hva sier han om du forlanger disse tingene? Går han fra deg da? 😰

Anonymkode: da67e...767

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke få barn, tenker nå jeg. En så egoistisk fyr er ikke pappamateriale. Store fester er det mange som ikke liker, men å ikke vaksinere barn er uansvarlig.

Vi har allerede barn, så det er for sent.

Hva sier han om du forlanger disse tingene? Går han fra deg da? 😰

Anonymkode: da67e...767

Det er jeg usikker på? Men tror nok det. Jeg har visst hvordan det lå ann, hele tiden, men alltid trodd han kom til å endre mening. Spesielt dette med bryllup. Blir så lei meg når disse tankene kommer 

Skrevet

Vi har allerede barn, så det er for sent

Det er vel faen ikke for sent å vaksinere ungene! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har allerede barn, så det er for sent.

Det er jeg usikker på? Men tror nok det. Jeg har visst hvordan det lå ann, hele tiden, men alltid trodd han kom til å endre mening. Spesielt dette med bryllup. Blir så lei meg når disse tankene kommer 

Bryllup er da u alle fall totalt uviktig i denne sammenheng. 

Det som er viktig her, er at du sier han vil nekte vaksiner. Det er alvorlig. Hva slags mennesker er det som med viten og vilje utsetter barna sine for livsfare når det er fullstendig unødvendig? Det norske vaksinasjonsprogrammet må være verdens billigste livsforsikring. 

Anonymkode: 49ce3...c64

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel faen ikke for sent å vaksinere ungene! 

Var vel faen ikke det jeg sa.. det ble rart🤔Er ikke så bekymret for det enda. I følge legen min går det helt fint, så lenge vi oppholder oss i trygge land. Norge er slikt land. Men tror vi skal la fet med vaksiner ligge, da det er et så sårt tema her inne.

Skrevet

Det er fullstendig idiotisk å ikke vaksinere barna, det hadde jeg skjært igjennom, noe annet hadde faktisk ikke vært aktuelt! Hvorfor lar du han bestemme det? De andre tingene er noe annet, og der må dere vel klare å finne kompromisser? Eller har du lite du skulle sagt i det forholdet?

Anonymkode: 27d73...449

Skrevet

Kjipeste ved siden av vaksine er jo manglende vilje til å imøtekomme partners ønsker. Gjensidig respekt skjer ikke her, kun hun som stilles krav til å respektere ham.

Anonymkode: 19e69...0fa

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var vel faen ikke det jeg sa.. det ble rart🤔Er ikke så bekymret for det enda. I følge legen min går det helt fint, så lenge vi oppholder oss i trygge land. Norge er slikt land. Men tror vi skal la fet med vaksiner ligge, da det er et så sårt tema her inne.

Ja, stemmer, la oss heller snakke om det som er et sårt tema for deg: at du ikke få lov å være prinsesse for én dag i en fin kjole, mens dine barns far holder tale om hvor fantastisk du er. Egoet ditt bør bekreftes mer, kan jeg merke. Om barna overlever er sekundært. Du har jammen prioriteringene på plass, håper ikke det går kikhoste i ditt distrikt...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, stemmer, la oss heller snakke om det som er et sårt tema for deg: at du ikke få lov å være prinsesse for én dag i en fin kjole, mens dine barns far holder tale om hvor fantastisk du er. Egoet ditt bør bekreftes mer, kan jeg merke. Om barna overlever er sekundært. Du har jammen prioriteringene på plass, håper ikke det går kikhoste i ditt distrikt...

Du er kvalm! 🤢

Anonymkode: 12fab...e60

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg

Anonymkode: 6ad04...359

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er kvalm! 🤢

Anonymkode: 12fab...e60

Ok. Men jeg lar ikke en hustyrann bestemme at uskyldige barn skal risikere sykdom.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg

Anonymkode: 6ad04...359

Nei, stakkars ungene til HI. (Og egoet hennes da, det som hun heller vil fokusere på.)

Skrevet

Det du minst kan «leve med» er at ungene dine dør pga at de er uvaksinerte.Da hjelper det lite å skylde på at far nektet. Og at du bare lot han få bestemme. Bryllup og dåp er bare ritualer. Vaksiner er faktisk livsviktig. 

Anonymkode: 7e7fe...123

Skrevet

Herregud for en smørje. Du vil gifte deg med en mann du er usikker på om du har en fremtid med. 

Og en mann som er i mot vaksiner. Han er neppe særlig attraktiv for andre

Anonymkode: 66ba0...d21

Skrevet

Så han er villig til at gå fra deg pga en fest? Om det ikke er rom for kompromisser og diskusjon om slike ting - som i den store sammenheng ikke er voldsomt viktige - så tviler jeg sterkt på at dere har et likestilt og sterkt forhold. Da tror jeg ikke på at forholdet holder over tid. 

Vaksinemotstanden er et annet punkt. Min erfaring er at personer som har slik motstand også ofte er mistroiske til alt mulig annet og tror på konspirasjonsteorier i stedet for vitenskap. Det hadde for meg vært et større problem enn at han ikke liker fester.

Anonymkode: 66c6a...626

Gjest Marihønne
Skrevet

Anbefaler deg å se folkeopplysningens episode om vaksiner. 

Skrevet

Hadde vaksinert ungene. Spiller ingen rolle hva far "vil", helse trumfer alt. Hvis far hadde vært imot blodoverføring, hadde du kunnet leve med det? Hadde tatt krangelen i etterkant. 

dåp og bryllupsfest motstand lever jeg med selv. Vi har giftet oss på tinghuset med kun et vennepar tilstede. Var fint det og :)

Anonymkode: 391cf...da3

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes denne var spot on jeg! Håper du reflekterer litt over dette HI!

Skrevet

Vil legge til en ting til...besøker du venner med spedbarn? Vet de at ungene dine ikke er vaksinerte? Dine barn ville ikke vært velkomne i mitt hus, grunnet smitterisiko. Har venner hvis barn ikke kan vaksineres grunnet andre sykdommer, synes det er utrolig trist å tenke på at du og dine meningsfeller potensielt bidrar til å øke risikoen for st disse barna kan pådra seg alvorlige sykdommer vi faktisk kan unngå gjennom vaksinasjon.

har du døtre? Vet du at dersom de ikke blir vaksinert mot røde hunder og pådrar seg dette i voksen alder under en graviditet kan det forårsake alvorlig skade på fosteret? Har du sønner? Vet du at dersom de pådrar seg kusma kan det føre til sterilitet? Håper du i det minste opplyser barna dine at de ikke er vaksinerte slik at de kan ta opplyste voksenvalg.

Du gjør ungene dine en enorm bjørnetjeneste .

Skrevet

Så når datteren din i 7.klasse skal på korpstur til Spania må hun dessverre bli hjemme fordi hun ikke er vaksinert?

Når klassen til sønnen din skal med hvite busser til Polen på ungdomsskolen må han blir hjemme fordi han ikke er vaksinert?

Når det kommer noen nye barn i klassen som er innvandrere må barna dine holde seg unna dem fordi de besøker hjemlandet i feriene og kan ha med seg smitte tilbake?

Anonymkode: 24c91...60e

Skrevet

Kjør på med dåp, bryllup og vaksiner. Det er viktige ting!!! 

Anonymkode: 07da4...deb

Skrevet

Vaksiner er viktig. Dåp er noe som dere burde kunne diskutert men bryllup kan du ikke få hvis han ikke vil. Dumt med tvangsekteskap ....

Anonymkode: 4fb06...88e

Skrevet

Dette var da en svært usjarmerende fyr. 

Og du vil heller bare snakke om festene du ikke får enn den potensielle livsfare dere utsetter barna deres for?

Verden er blitt mindre, det holder ikke lenger bare å gjemme seg bak at man ikke reiser utenlands selv, verden kommer til oss også, enten vi vil eller ikke 

Denne mannen viser jo ingen vilje eller evne til å inngå kompromiss? Det blir enten hans vei, eller ingen? Hvordan ser du for deg at samarbeidet videre med barna skal gå når det kun er far sin vilje det skal tas hensyn til? 

Anonymkode: 6942e...8f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...