Gå til innhold

Hva ville dere gjort i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min brakk halebeinet i november (skrev om det her inne om noen husker). Hun har vært helt smertefri siden slutten av desember og har trent håndball ti gange i uken etter juleferien. I dag spilte hun 5 kamper. 4 som keeper og en som utespiller. 

I kveld begynte hun å halte litt. Sa hun kjente litt smerter. Hun gikk på rommet sitt for å slappe av og etter 30 min ringte hun meg. Litt irritert tok jeg telefonen og sa at det er latskap å ringe meg fra etasjen over leg bår hun fint kan komme ned for å snakke. Da fortalte hun at smertene var blitt verre. Jeg gikk da opp til henne og hun gråt og vred seg i smerter. Ikke like ille som den dagen det brakk, men heller ikke så langt unna. Ga en paralgin forte, men effekten var lav. Hun sovnet ved at jeg satt ved siden av henne og roet henne ned. Hun har på 1 1/2 time våknet 2 ganger av smerter. 

Lege i morgen, eller se det an?

Anonymkode: 99854...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege i morgen hvis det fortsatt er vondt.

Anonymkode: f6a7e...9cb

Skrevet

Lege og evt røntgen

Anonymkode: 3599a...12e

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lege i morgen hvis det fortsatt er vondt.

Anonymkode: f6a7e...9cb

Jeg trykket litt på halebeinet nå mens hun sover for å sjekke om det er vondt i søvne og da skrek hun til før jeg fikk tatt noe særlig i, så det er nok veldig vondt

Skrevet

Hun brakk halebeinet i norvember og kjører på med full trening så mye som 10 ganger i uken? Det ville jeg i hvertfall syntes var veldig mye, og ville nok vært forsiktig med overbelastning for å unngå kroniske smerter i fremtiden.

Skrevet

Som jeg skrev i forrige post, sånne brudd tar lang tid! Det er på en svært ugunstig plass og får aldri fred eller avlastning, det er alltid belastet og i bevegelse, og det er hinsides at hun har drevet med alt det der så kjapt! Jeg sliter med mitt ennå, og det er flere 5-6 år siden, til tider er det fremdeles så vondt og plagsomt at jeg ikke kan sitte eller gå skikkelig. Og jeg var ikke i nærheten av å være så aktiv etterpå. Det er dumt om hun skal bli hemmet av det når hun er så ung, det kan ende opp med flere begrensninger videre for henne.

Jeg ville tatt en tur til lege og få det sjekket, i de verste tilfellene operer de bort halebeinet.

Anonymkode: 23b5d...f2f

Skrevet

Min nevø opererte leggen etter brudd i sommer. Han hadde sin første kamp siden skaden i landhockey for en uke siden og fikk sterke smerter. Legen sa det var en overanstrengelse. Tenker det er det samme med datteren din. Kroppen trenger tid, viktig med gradvis økt aktivitet. Var nok litt for mye på en gang dette her.

Anonymkode: aaf40...a9f

Skrevet

Ti ganger i uken. Det var opptreningen sin det

Anonymkode: b5f5d...349

Skrevet

Er ikke rart hun har vondt. Det er jo ingen hensyn som er tatt lenge nok. Det kommer til å ta lang tid, enda lenger hvis hun holder på som hun gjør. 

Og vi sender meldinger og ringer hverandre i huset hele tiden hvis det er snakk om korte beskjeder.

Anonymkode: 74e45...b71

Skrevet

Dere er jo ikke helt god som har latt henne trene og spille så mye. Jeg hadde dratt til legevakt i går. Men holder sikkert i dag. 

Anonymkode: 4995c...32c

Skrevet

Altså. Det ble en skrivefeil der. Hun trener to ganger i uken, ikke ti. 

Legevaktlegen, fastlegen og ortopeden har hele veien sagt at det ikke finnes noe hun kan gjøre som forverrer skaden. Så lenge det under aktiviteten hun driver med ikke gjør vondt, så er det helt ok å bedrive aktiviteten. Jeg har forklart legen i dag hvilke aktiviteter hun har drevet med og han sa at det nok ikke er treningene som har gjort at det er vondt igjen. Det må ha blitt slått opp igjen på et vis. 

Det tas heller ikke røntgen ved brudd på halebeinet. Diagnosen stilles uten røntgen med sannsynlighet. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Det ble en skrivefeil der. Hun trener to ganger i uken, ikke ti. 

Legevaktlegen, fastlegen og ortopeden har hele veien sagt at det ikke finnes noe hun kan gjøre som forverrer skaden. Så lenge det under aktiviteten hun driver med ikke gjør vondt, så er det helt ok å bedrive aktiviteten. Jeg har forklart legen i dag hvilke aktiviteter hun har drevet med og han sa at det nok ikke er treningene som har gjort at det er vondt igjen. Det må ha blitt slått opp igjen på et vis. 

Det tas heller ikke røntgen ved brudd på halebeinet. Diagnosen stilles uten røntgen med sannsynlighet. 

De sjekker etter brudd via anus. 

Om den/de legene har sagt det, så har de vel det, men jeg syns det høres svært merkelig ut. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De sjekker etter brudd via anus. 

Om den/de legene har sagt det, så har de vel det, men jeg syns det høres svært merkelig ut. 

De sjekker etter skjevheter i halebeinet via anus, ikke brudd. Det er hele 4 leger, hvor 2 er ortopeden som har sagt dette uavhengig av hverandre, så det er jo da ikke merkelig. 

Skrevet

Jeg reagerer på at du gav henne Paragin Forte. Er det medisin som er skrevet ut i hennes navn? 

Anonymkode: 39834...be6

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer på at du gav henne Paragin Forte. Er det medisin som er skrevet ut i hennes navn? 

Anonymkode: 39834...be6

Jada. Har fått det av legen. Jeg gir ikke medisiner som legen ikke har gitt henne

Skrevet

Selvfølgelig tas det røntgen for å bekrefte/avkrefte brudd i halebein. Har gjort det selv 

Anonymkode: 6383b...71f

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig tas det røntgen for å bekrefte/avkrefte brudd i halebein. Har gjort det selv 

Anonymkode: 6383b...71f

Det er ikke selvfølgelig. Det er mer vanlig at det ikke henvises enn at det henvises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...