Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Hvordan tolker man det når samboer vil ha full åpenhet og har gitt meg full tilgang til mobil, data osv. og han har hatt full tilgang på dette hos meg. Han låner mobilen min flere ganger i uken og der har jeg apper og er innlogget på sosiale medier. Han har omtrent krevd å få vite alt om min helsehistorie selv om jeg har sakt at jeg synes det er ubehagelig og privat. Han har da argumentert med at vi skal gifte oss og vil vite alt om meg. Være nære, så da har han fått vite. Nå har det seg slik at det er to dager jeg er veldig usikker på om han har gått bak ryggen min, og bevis på om han har (eller ikke har) gjort noe galt ligger inne på ipaden hans. Mister Åpen velger nå å være mot åpenhet. Han nekter å la meg se, sier at her setter han en grense og det må jeg bare godta. Han kan altså fint bevise at han ikke har gjort noe galt, men han nekter. Blir misstenksom siden han alltid har ønsket åpenhet selv, men nå plutselig blånekter. Hadde vi hatt mindre åpenhet til vanlig (noe som ville vært greit) ville jeg selvfølgelig ikke reagert, men opplever at dette er en endring hos ham. Jeg vet det bare er jeg som kan vite om han er til å stole på, så jeg lurer på om andre ser på dette som et varselflagg eller om dette er vanlig i forhold? Anonymkode: a71b5...876
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Jeg ville tolket det som at han er en utro kontrollfrik, dessverre. Anonymkode: 27179...4e6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Hvis det er to dager og dere skal gifte dere, så ville jeg kanskje tenkt at det hadde noe med det å gjøre? Talen, snakk med noen om gave til deg eller noe slikt? Anonymkode: be0f4...5f0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Oi da. Ikke vanlig i vanlige forhold nei. Typisk.. Krever at du er åpen, men han nekter selv 🙄 Anonymkode: 1c922...414
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Eh, uavhengig av utroskap er det virkelig ikke innafor å kreve tilgang til mobil og helsetjenester. Revurder forlovelsen! Anonymkode: b89c0...fad
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tolker man det når samboer vil ha full åpenhet og har gitt meg full tilgang til mobil, data osv. og han har hatt full tilgang på dette hos meg. Han låner mobilen min flere ganger i uken og der har jeg apper og er innlogget på sosiale medier. Han har omtrent krevd å få vite alt om min helsehistorie selv om jeg har sakt at jeg synes det er ubehagelig og privat. Han har da argumentert med at vi skal gifte oss og vil vite alt om meg. Være nære, så da har han fått vite. Nå har det seg slik at det er to dager jeg er veldig usikker på om han har gått bak ryggen min, og bevis på om han har (eller ikke har) gjort noe galt ligger inne på ipaden hans. Mister Åpen velger nå å være mot åpenhet. Han nekter å la meg se, sier at her setter han en grense og det må jeg bare godta. Han kan altså fint bevise at han ikke har gjort noe galt, men han nekter. Blir misstenksom siden han alltid har ønsket åpenhet selv, men nå plutselig blånekter. Hadde vi hatt mindre åpenhet til vanlig (noe som ville vært greit) ville jeg selvfølgelig ikke reagert, men opplever at dette er en endring hos ham. Jeg vet det bare er jeg som kan vite om han er til å stole på, så jeg lurer på om andre ser på dette som et varselflagg eller om dette er vanlig i forhold? Anonymkode: a71b5...876 Kontrollerende og invaderende løgner. Hadde ikke ønsket å være i dette forholdet. Noen ganger er de mest sjalu fyrene også de mest utro. De kjenner lusa på gangen, det er derfor de kontrollerer. Anonymkode: aedb4...a56
Ängla Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 (endret) Dette hadde jeg aldri orket. Han har nok heller ikke rent mel posen. Endret 13. januar 2019 av Ängla
Hjertefru Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Dette hørtes bare creepy ut. Mulig han er utro, han er ihvertfall en kontrollerende fyr. Utroskap er sikkert ille, men at man ikke skal få ha helseopplysninger og andre ting i fred hadde nesten vært verre for meg. Alle trenger et privat rom rundt seg; jeg har interesser som mannen min ikke forstår eller bryr seg om og vice versa. Og det er helt greit. Ta en prat med ham. Ikke gi ham mobil OL til gjennomsyn uten at du er komfortabel med det. Sånn kontroll trenger ikke et par å ha på hverandre. Endret 14. januar 2019 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Jeg hadde vært takknemlig for at han avslører seg så til de grader. Aldri om jeg hadde fortsatt et forhold til en slik sykt kontrollerende. Vær glad du oppdager dette nå, før du gifter deg med idioten, Hi. Jeg hadde dumpet en mann som krevde full innsikt i alt. Det viser null mangel på respekt for deg, ingen tillit til deg, og det viser at han er sykelig opptatt av kontroll. Du viser også liten respekt for dine venner/venninner når du tillater andre (selv din samboer) å ha tilgang til det de tror er fortrolig samtale kun med deg. Du vil miste deg selv om du fortsetter forhold til en slik mann, Hi. Og ang. det å ha hemmeligheter før brullupet - det ville vært en smal sak for ham å si. "Kjære, jeg har forskjellige planer før brullupet som jeg ikke vil du skal vite noe om, for det vil ødelegge overraskelsen. Jeg lover å fortelle det når tiden er der." Det er en normal måte å svare på hvis man hadde ærlige hemmeligheter. Men han her krever i tillegg full innsikt i alle dine aktiviteter. Det lukter det stygt av. Jeg hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: 71878...bda
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Hadde aldri forblitt i et slikt forhold. Kan ikke venninnene dine, søsteren din, mammaen din osv ha fortrolige samtaler med deg på f.eks messenger uten at han skal lese dem? Nei, noen passord trenger man ikke dele altså. Helt greit å låne hverandres telefon, skrive en melding for hverandre mens vi kjører bil eller hva det måtte være, men man kontrollerer og sjekker ikke hverandres mobil, helseopplysninger osv. Det er en invadering og mistenkeliggjøring som jeg ikke ville levd med. Anonymkode: b3fd2...bdd
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde vært takknemlig for at han avslører seg så til de grader. Aldri om jeg hadde fortsatt et forhold til en slik sykt kontrollerende. Vær glad du oppdager dette nå, før du gifter deg med idioten, Hi. Jeg hadde dumpet en mann som krevde full innsikt i alt. Det viser null mangel på respekt for deg, ingen tillit til deg, og det viser at han er sykelig opptatt av kontroll. Du viser også liten respekt for dine venner/venninner når du tillater andre (selv din samboer) å ha tilgang til det de tror er fortrolig samtale kun med deg. Du vil miste deg selv om du fortsetter forhold til en slik mann, Hi. Og ang. det å ha hemmeligheter før brullupet - det ville vært en smal sak for ham å si. "Kjære, jeg har forskjellige planer før brullupet som jeg ikke vil du skal vite noe om, for det vil ødelegge overraskelsen. Jeg lover å fortelle det når tiden er der." Det er en normal måte å svare på hvis man hadde ærlige hemmeligheter. Men han her krever i tillegg full innsikt i alle dine aktiviteter. Det lukter det stygt av. Jeg hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: 71878...bda En ting til - Hi, du sier at han vil ha full tilgang på dine helseopplysninger. Betyr det at han låner din kodebrikke for å logge seg inn på minjournal.no eller helsenorge.no? I så fall er dette noe du IKKE kan gjøre!!!! Husk at hvis du gir ham koden din og kodebrikken så kan han også ta opp lån i ditt navn uten at du vet noe om det, og du vil bli ansvarlig for disse lånene. Og ikke vær så blåøyd at du tror ingen gjør slikt. En tidligere venninne av meg opplevde det og sliter med milliongjeld pga. at "drømmemannen" utnyttet henne rått. Han ville også ha full tilgang på alle hennes sosiale medier, mobil og mail... Kom deg vekk fra ham, dette er en mann du bare vil få større problemer med fremover. Anonymkode: 71878...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå