Gå til innhold

greit og gi penger i dåp ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja eller Nei? Synes det er så vanskelig, da det er jente, og hennes søster fikk et smykke, et av 10. så vil heller gi penger

Anonymkode: d81ea...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit, men regn med at foreldrene bruker dem på noe barnet trenger eller at de forsvinner i det store sluket.

Anonymkode: 658b1...fe4

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Helt greit, men regn med at foreldrene bruker dem på noe barnet trenger eller at de forsvinner i det store sluket.

Anonymkode: 658b1...fe4

de bruker det på noe av det barnet trenger

Anonymkode: d81ea...ee1

Skrevet

Spør om de har oppretta konto til barnet. Det har vi, og vi overførte alle pengene vi fekk. Jenta vår er 7mnd og har meir penger enn meg! 💸 Dei skal ho få når ho blir 18. 😊

Skrevet
7 minutes ago, Valkyriemamma said:

Spør om de har oppretta konto til barnet. Det har vi, og vi overførte alle pengene vi fekk. Jenta vår er 7mnd og har meir penger enn meg! 💸 Dei skal ho få når ho blir 18. 😊

Ja hun har en konto :)  akkurat som sønnen her det da, han har mye mer enn meg

Anonymkode: d81ea...ee1

Skrevet

Be de sette det inn på sparekonto 😊

Anonymkode: 6fe12...b22

Skrevet

Spør foreldrene hva de ønsker til barnet da vel, kanskje er penger helt greit, men det kan jo også hende de har noen konkrete ønsker.

Anonymkode: 74b09...f10

Skrevet

Begge mine fikk penger. De ble satt i fond alle sammen og kan tas ut av barna når de blir 18, eller jeg flytter de over til bsu-konto.

Anonymkode: cd0e2...e43

Skrevet

Takk for svar.

blir nok til at jeg gir penger :)

Anonymkode: d81ea...ee1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja eller Nei? Synes det er så vanskelig, da det er jente, og hennes søster fikk et smykke, et av 10. så vil heller gi penger

Anonymkode: d81ea...ee1

La være. Det er bad taste. Dåp er ikke et spleiselag på studenthjemmet.

Gi en fin barnebok.

Anonymkode: 7c6c6...3ba

Skrevet

Ja, det kan du gjøre. Men det er jo mye annet fint du kan gi i gave enn smykke da, f. eks barneservise eller en skikkelig tursekk til barn. 

Anonymkode: 5acb5...094

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

La være. Det er bad taste. Dåp er ikke et spleiselag på studenthjemmet.

Gi en fin barnebok.

Anonymkode: 7c6c6...3ba

er ikke så enig i det. bedre foreldrene legger det i noe hun trenger,men vi får se lenge til søndag ennå :)

Anonymkode: d81ea...ee1

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, det kan du gjøre. Men det er jo mye annet fint du kan gi i gave enn smykke da, f. eks barneservise eller en skikkelig tursekk til barn. 

Anonymkode: 5acb5...094

de ønsker deg ikke barneservise da begge har mye fra sin egen barndom og tursekk får hun av besteforeldrene sine

Anonymkode: d81ea...ee1

Skrevet

Vi satte også penger fra dåp inn på barnets konto. Det kommer godt med i fremtiden!

Anonymkode: efbb6...8f8

Skrevet

Jeg ville ikke gitt penger. Det blir bare en dråpe i havet for fremtidige utgifter.

En fin barnebok ville jeg kjøpt. Eller et bilde. Spørs jo hvor mye penger man vil legge i det 

Anonymkode: 939d8...e19

Skrevet

Bibel! Pengegave er tacky.

Anonymkode: f88df...3a2

Skrevet

vi har bestemt oss for og lage sparekonto for henne, på min og min manns navn som hun får når hun er 18..

og kommer til og sette inn 2000 hver mnd

Anonymkode: d81ea...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...