Gå til innhold

Sommerfuglutslett


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid utslett i ansiktet når jeg dusjer. Rødt, prikkete og aggressivt utslett. Vasker kun forsiktig med vann. 

Nå ser jeg at det er likt sommerfuglutslett, kan man ha det uten å ha lupus? 

Anonymkode: 0e19d...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lupusutslett er vel et permanent utslett. Min søster hadde det hele tiden før hun fikk diagnosen. 

Anonymkode: 97ebd...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lupusutslett er vel et permanent utslett. Min søster hadde det hele tiden før hun fikk diagnosen. 

Anonymkode: 97ebd...dd3

Ok, har det heldigvis ikke hele tiden. Men var det jeg tenkte på siden en av mine foreldre har lupus. 

 

Anonymkode: 0e19d...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Rosacea? Slår gjerne ut når man blir varm og f.eks spiser krydret mat. 

Er mest hvis jeg dusjer. Atopisk hud? Tåler ingenting av såper omtrent. Derfor vasker jeg ansiktet med vann. Hr alltid utslett i hodebunnen og på kroppen. Kommer og går 

Anonymkode: 0e19d...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde Rosacea i nesten 25 år og til slutt fikk jeg et godt råd for å bli kvitt det. Tannlegen. Jeg ble rådet til å fjerne amalgan i tennene fra tidligere tannbehandling. Jeg skal ikke si at det skjedde et mirakel men 2-3 uker etterpå forsvant irriatsjon og har aldring hatt det igjen....dette er nå noen år siden

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trond Ø skrev:

Hei, jeg hadde Rosacea i nesten 25 år og til slutt fikk jeg et godt råd for å bli kvitt det. Tannlegen. Jeg ble rådet til å fjerne amalgan i tennene fra tidligere tannbehandling. Jeg skal ikke si at det skjedde et mirakel men 2-3 uker etterpå forsvant irriatsjon og har aldring hatt det igjen....dette er nå noen år siden

Trond

Hei! Takk for tips, kan hende det hjelper noen andre, har ikke amalgan i tennene.

Anonymkode: 0e19d...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ledda skrev:

Jeg får det av varmt vann. Eksem og svært sensitiv hud.

Jeg får det uansett temperatur, ser det ut som. Har dog ikke forsøkt isbading

Anonymkode: 0e19d...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...