Gå til innhold

Aldersgrense på film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere nøye med å overholde aldersgrensene på film som barna skal se?

Hvor går grensen? Ulik type film?

Her ser faren Daredevil med barna, synes det er mye vold og skumle scener, men han mner at de jo skjønner at det bare er tull og det er jo slossing i legofilmene også.. hva tenker dere? Er jeg helt på tryne? ()barna er fem og syv år)

Anonymkode: 2681a...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine på 8 og 10 har sett både bølgen og skjelvet. Men filmer med vold får de ikke se. Man kam snakke med barna om at naturkatastrofer gir 10 min til evakuering på film, men lite sannsynlig i virkeligheten, men ikke fortelle de at vold og drap ikke skjer i virkeligheten. 

Anonymkode: e77b3...ac8

Skrevet

Mine barn ser det meste.. men ikke sånne skrekk filmer. 

jenta på 5år har sett skjelvet, bølgen, Titanic, hai filmer, hun elsker naturkatastrofe filmer, så hun får lov å se det og ☺️ 

Anonymkode: 579e0...986

Skrevet

ser ikke problemet :)

holder ikke grenser, vet hva mitt barn tåler og ikke tåler. han er snart 6 og har sett Spiderman homecoming, Jurassic world 1 og 2 og alle jaws filmene

Anonymkode: e0a83...8ee

Skrevet

Ja, ok. Da må jeg kanskje la det ligge. Følte bare at det var så mye mer virkelighetsnær vold i denne enn i tegneserier og filmer. Men mannen er ikke enig og mener at de tåler det. De ser heller ikke noe skremt ut av filmen. Takk for svar :) 

Anonymkode: 2681a...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...