Gå til innhold

Reparerer dere klærne til barna, eller kaster dere dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillingguttene mine på 3 år får hull på knærne på alle ullklærne etter bare noen dager/ukers bruk. Dyre ullbukser i Pierre Robert, Name it, Joha og Janus varer altfor kort. 

Syr dere hull på knærne? Jeg kikket etter i barnehagen, og ingen andre barn gikk rundt i klær som var reparert eller sydd...

Anonymkode: 6f280...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne ting repareres og så sørger vi for at de har mer solide klær ytterst.

Anonymkode: f8ec8...27c

Skrevet

Absolutt. Og hvis hullet er lite og ikke står i fare for å rakne mer, bare lar jeg det være. Det er barnehagen, det er nesten barnas familie, litt slitte klær betyr ingenting.

Bruk gamle ullklær til å lappe hullet med.

Skrevet

Når guttene mine var 3-4-5 år og fikk hull på knærne med en gang lappet jeg ja. Kjøpte sånne lapper på HM, sybutikken osv som var til å stryke på også satte jeg et par sting i tillegg for at de skulle sitte godt.

En periode som de drev å krabbet rundt og lekte med biler ble det hull i buksene med en eneste gang, de var jo ikke slitt i det hele tatt ellers....

Buksene ble så fine med sånne lapper atte, ungene digget det, får de i alle varianter. Ellers hadde de ihvertfall før dongeribukser på Lindex som var ekstra forsterket på knærne....

https://www2.hm.com/no_no/search-results.html?q=lapper+reperasjon

https://www.stoffdronning.no/categories/motiv-symerke

https://www.stoffdronning.no/categories/symerker

Anonymkode: 3bb32...248

Skrevet

Noe reparere jeg, noe kaster jeg. Det kommer an på tilstanden, og hvor mye det er i bruk. Gode ullklær som barna bruker hele tiden reparerer jeg hvis mulig.

Anonymkode: cfb16...4c9

Skrevet

Hull på knærne pleier jeg å reparere, ja. Jeg kjøper sånn for å stryke på, også klipper jeg ut f. eks. en stjerne.

Først syntes jeg det var litt kleint, for jeg så heller ikke mange andre barn med reparerte klær. Men så fant jeg ut at jeg heller skal være stolt over at jeg faktisk tar meg tid til å gjøre det. Noen er miljøvennlige på sosiale medier (poster innlegg om miljø), mens andre er det på ekte gjennom sine handlinger. Ikke har jeg råd til å kjøpe nytt hele tiden heller. 

Skrevet
1 time siden, uhhuhher skrev:

Absolutt. Og hvis hullet er lite og ikke står i fare for å rakne mer, bare lar jeg det være. Det er barnehagen, det er nesten barnas familie, litt slitte klær betyr ingenting.

Bruk gamle ullklær til å lappe hullet med.

barnehage er ikke noe i nærheten av familie 

Anonymkode: 8870c...7ff

Skrevet

Reparerer det meste, men får ikke til å skifte glidelåser.

Anonymkode: 7056e...eaf

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

?? De ser barnet ditt mest sannsynlig mer enn deg!! Og er glade i det!

Anonymkode: 36db3...bd4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du forsto ikke poenget?

Da barna mine var små ble det hull hele tiden. Sendte de til barnas bestemødre, de ordnet hullene. Når hullene på buksene ikke gikk an å reparere sydde de buksene om til shorts. Nå vokser de så fort og leker på en helt annen måte så de rekker ikke å få hull på klærne. Bortsett fra minstemann dom ofte arver fra søsknene sine, da blir det hull i de også til slutt, men da er klærne brukt av tre barn og jeg kan sende de til Fretex med god samvittighet😃

Anonymkode: fe1a0...7a2

Skrevet

Ulltøy reparerer jeg, ja. Jeg tar vare på utslitt ulltøy, klipper ut en lapp på str med kneet, og syr den på over området det alltid blir hull. Gjerne en lapp inni og en lapp utenpå, og syr sikksakk rundt begge. Synes bare det ser kult ut! 

Ellers er det mest hjemmestrikk jeg stopper. Av og til fikser jeg dongeri på samme måte som beskrevet med ulltøy, men barna synes et hull på kneet er kult, så jeg lar det ofte bare være. 

Anonymkode: 315e4...ba0

Skrevet

Leveres svigermor og får ferdig sydd tilbake 😉 

Anonymkode: dd1fc...77c

Skrevet

kommer litt an på hva det er :) men ull er jo på en del tilbud, så de er det sjelden jeg reparer, men ola bukser og gensere han er veldig glad i order jeg stort sett

Anonymkode: 26a7c...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...