Gå til innhold

Dere med konfirmanter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er budsjettet deres til konfirmasjonen? Hva skal dere gi til konfirmanten i gave?

Anonymkode: bfd26...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe budsjett egentlig, tar utgiftene etterhvert som de kommer. 

Gaven blir det samme som til storebror, kappen på lett motorsykkel og 20.000 kr. 

Anonymkode: 1e331...e18

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ikke noe budsjett egentlig, tar utgiftene etterhvert som de kommer. 

Gaven blir det samme som til storebror, kappen på lett motorsykkel og 20.000 kr. 

*lappen 

Skrevet

Ikke noe budsjett, tar utgiftene etterhvert. Forrige gang kom selskapet på rundt 20000, og så får de bunad og 5000 kr i gave. 

Anonymkode: 381e3...c46

Skrevet

Ikke noe budsjett. Tar det som det kommer. Gaven fra oss blir bunad. Det er det hun ønsker seg.

Anonymkode: 38110...a3a

Skrevet

Ikke noe budsjett. Gave blir selskapet, bunad og litt til. Bunaden er arv, så blir nok en pengesum i tillegg. 

Anonymkode: f0787...ba4

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Hva er budsjettet deres til konfirmasjonen? Hva skal dere gi til konfirmanten i gave?

Anonymkode: bfd26...fe2

budsjettet : 50.000

han får 150.000

Anonymkode: d96fa...bd9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

han får 150.000

Jesus Krist😱

Vi bruker nok ca 15 000 på festen, det brukte vi på storebrorens konfirmasjon i fjor. Gaven blir på ca 10 000 kr.

Anonymkode: 6f219...b68

Skrevet

Hadde komfirmant for få år siden. Laget koldtbordet selv og brukte vel 6-7000 på lokale og mat/drikke/kaker/kaffe. Fikk ikke gave ved siden av.

Anonymkode: 325fc...b24

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jesus Krist😱

Vi bruker nok ca 15 000 på festen, det brukte vi på storebrorens konfirmasjon i fjor. Gaven blir på ca 10 000 kr.

Anonymkode: 6f219...b68

har akkurat arvet 3 milloner, så derfor før han så mye, han er vårt eneste barn.

han får sjelden noenting, hvis han ikke trenger det

Skrevet

20 000 tenker jeg.

Anonymkode: 3578b...e1a

Skrevet
På 13.1.2019 den 20.29, Anonym bruker skrev:

har akkurat arvet 3 milloner, så derfor før han så mye, han er vårt eneste barn.

han får sjelden noenting, hvis han ikke trenger det

Er ikke det ganske dumt å gi ham så mye nå? Enten kan han bruke opp pengene. Hvis det er meningen er det jo greit, men jeg tror ikke det er å gjøre ham noen tjeneste.

Alternativt må han spare pengene. Da er det vel egentlig bedre å vente med å gi dem bort til han renger dem slik at de ikke går med til russefeiring eller at han ikke får stipend på grunn av egen formue.

Gi ham heller 10.000 som han kan bruke og sett resten på konto i deres navn.

Anonymkode: a23ef...734

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det ganske dumt å gi ham så mye nå? Enten kan han bruke opp pengene. Hvis det er meningen er det jo greit, men jeg tror ikke det er å gjøre ham noen tjeneste.

Alternativt må han spare pengene. Da er det vel egentlig bedre å vente med å gi dem bort til han renger dem slik at de ikke går med til russefeiring eller at han ikke får stipend på grunn av egen formue.

Jøss, hvorfor skal du som ikke kjenner gutten mene noe om det? Jeg er ikke ano bd9. 

Anonymkode: 84887...6bc

Skrevet

Har min første nå. Festen tipper jeg det går 5000 til mat og kaker? 

Gave blir nok lappen til moped eller lett motorsykkel 

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, hvorfor skal du som ikke kjenner gutten mene noe om det? Jeg er ikke ano bd9. 

Akkurat denne problemstillingen er det mange foreldre som glemmer. Det kan hende hun har en god grunn til å gi gutten så mye penger nå, men veldig mange som får mye penger til konfirmasjonen ender opp med å bruke det opp på mer eller mindre tullete ting og angre ganske mye når de i etableringsfasen både er blakke og har vennet seg til et høyt forbruk.

Mange tror at akkurat deres barn er så fornuftige at det ikke vil bli noe problem, men så blir det det likevell. Hvis pengene uansett skal spares er det en gratis sikkerhet å la dem stå i foreldrenes navn (med mindre foreldrene ikke klarer å la vær å bruke dem opp da).

Jeg sitter også i styret for et legat. Det skjer ganske ofte at vi får søknader fra ungdom som har egne midler. Da må vi avslå søknaden. Hadde pengene stått i foreldrenes navn ville ungdomen kunne fått stipend fra oss.

Skrevet

Det ser ut til at vi ender på rundt 20.000,- for mat, lokale, klær osv. Har ikke helt bestemt oss for hva han får i gave enda.

Anonymkode: a99c2...185

Skrevet
På 13.1.2019 den 16.58, Anonym bruker skrev:

han får 150.000

Hva skal en 14-15 åring med 150.000 på konto? Det må da være mye bedre å la pengene stå i deres navn frem til han flytter hjemmefra så kan dere gi dem da....

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

han skal sette det inn på sparekonto, han vil det med alle pengene han får, han har lyst til og dra og se verden etter skoleslutt og så gå videre på skolen etter det

Skrevet

Konfirmant i fjor.

ca 20 000 på selskapet (hadde det i leid lokalenes catering)

5000 på dress mm

5000 i gave (gavekort på lappen)

Anonymkode: ea5a1...b93

Skrevet

Har hatt to siste 3 årene. 

Selskapene kom på ca 15000kr. Stor familie. 

Gave fikk de bunad begge to pluss 100.000kr (på sperret konto til bolig) 

Anonymkode: b3dd5...19d

Skrevet
På 13.1.2019 den 16.58, Anonym bruker skrev:

han får 150.000

Er det så lurt da? Slår ikke overformynderiet inn når det bikker 100 000 kr?

HI: Vi gir 15 000 kr og regner med selskapet vil koste 7000-10 000 kr. Vi har det hjemme, men det koster likevel en del med mat, pynt osv.

Anonymkode: 773ba...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...