Gå til innhold

Hvor mye ville du tatt deg betalt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg at det for tiden har vært ekstremt mye stress å jobben den siste tiden og du har vært nødt til å jobbe 40-45 timer i uken, og selv da har du hatt problemer med å komme gjennom alt du trenger å gjøre siden de har problemer med å finne kvalifiserte personer til å avlaste deg.

Nå vil de at jeg skal jobbe noen timer i helgen også mot ekstra betalt, og har spurt hva som skal til for at jeg er villig til å jobbe noen timer hver helg.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare, dersom det hadde vært deg, hva ville du spurt om i timelønn for de timene?

 

Anonymkode: b0da0...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, 40-45 timer pr uke er i underkant av  normaluke for mitt vedkommende, jobber svært ofte mye mer, og uten forskjell på hekg og hverdag. Jeg hadde jublet for overtidsbetaling, uansett størrelse, men du står i posisjon til å forlange full overtidsbetaling, det vil si 100 % tillegg. 

Anonymkode: 8570c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du allerede får overtidsbetalt for overtidstimene dine? Hva er det egentlig du har fått tilbud om å be om? Vaskehjelp? Firmabil? Bonus? Ekstra ferieuke?

 

Anonymkode: dc8b8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 timers arbeidsuke er jo normalt, så  at drt skal være så ekstremt stress å jobbe 40-45 timer skjønner jeg ikke.....

det vanlige er 40-50% overtidsgodtgjørelse. Og opptil 100% på helg. Det er ikke vanlig å bli spurt hva man vil ha i timelønn for å jobbe ekstra!!

Anonymkode: 303d8...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jobb gir meg ikke mulighet til avspasering og betaler ikke overtid. Jeg hadde bare sagt nei, min fritid er ikke til salg.

Anonymkode: cdcb5...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, soleia skrev:

100% overtid er vanleg.  Men eg hadde aldri gått inn på ei avtale om å jobbe ekstra kvar einaste helg.

Nei 100% overtid er ikke vanlig. AML sier minimum 40% tillegg. Mange tariffavtaler sier 50% på hverdag og evt 100% på helgedag. De eneste dager alle har krav på 100% ekstra er 1. Og 17. Mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...