Gå til innhold

Pusser dere tennene på barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en jente på 10, og ved sist tannlegetime ble vi anbefalt å fortsette å pusse. Syns hun er litt stor for det nå.,

Vi gjør det sånn at hun pusser selv på morgenen, også pusser jeg nøye over på kvelden før hun får pusse selv litt. Hun får fluorskyll til slutt..

Anonymkode: 40653...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på åtte som pusser så godt at hun får gjøre det selv ca annenhver kveld. De andre kveldene gjør jeg det. 

Anonymkode: 71e03...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel anbefalt at foreldre pusser frem til 12 år år er det ikke?

Mine er bare 3 og 6 år enda, men vi pusser for dem morgen og kveld. Det hender de vil pusse selv og da gjør de det først før vi går over etterpå. Er en kamp med minste hveeeeer gang og frister stadig å la tenne forbli upusset- men kan jo ikke det 😅

Anonymkode: e1c4d...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser ikke på niåringen. Men følger med hvor lang tid han bruker og ser på tennene med jevne mellomrom for å sjekke for «pels» eller hvitt bakteriebelegg. 

Pusser innimellom på syvåringen. Men lar henne først gjøre det selv, det er mest for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 24978...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er7, 9 og 11. De pusser selv, og jeg pusser over SOG sjekker at de er rene. Så bruker de tanntråd selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser 9-åringen om kvelden, men ikke de eldre barna. Sluttet med det da de var litt over 10 år og det har gått fint. 

Anonymkode: 49926...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Brillefanten skrev:

Mine er7, 9 og 11. De pusser selv, og jeg pusser over SOG sjekker at de er rene. Så bruker de tanntråd selv... 

Hun har ikke begynt med tanntråd enda.. burde kanskje det? 

HI

Anonymkode: 40653...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke begynt med tanntråd enda.. burde kanskje det? 

HI

Anonymkode: 40653...833

Våre ble anbefalt dette fra kjeveortoped..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ei datter på 11 snart 12 og ei på 7 år, hun eldste pusser selv, og hun minste pusser vi og hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusser om kvelden for de på 8 og 10. Om morgenen pusser de selv.

Den på 18 får ordne seg selv. Ikke sitter hun bakovervendt i bilen, ikke i beltestol og ikke på pute (ja, vet jeg var tidlig ute med å slutte), og da pusser jeg ikke tennene på henne heller.

Anonymkode: 538c2...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 og 11 år. De pusser selv om morgenen. På kvelden pusser vi på begge, men 11 åringen pusser selv først. Begge bruker fluor skyllevann i tillegg på kvelden.

Anonymkode: 8a68e...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det slutta vi med når hun var 3-4 år, alltid fått skryt av tannlegen og aldri hatt hull. 

Anonymkode: df0b6...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det slutta vi med når hun var 3-4 år, alltid fått skryt av tannlegen og aldri hatt hull. 

Anonymkode: df0b6...fa3

😳

Anonymkode: e1c4d...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusser selv om morgenen og vi pusser om kvelden til de er 10-12 år. 

Den eldste er nå 26 år og har aldri hatt et hull. 

Anonymkode: eddda...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 7 år. Pusser selv om morningen, vi pusser om kvelden. Kommer til å fortsette til hun er 11 - 12 år.

Anonymkode: fd590...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset om kvelden fra de var små, om morgenen har de pusset selv.

Fra 8-9 års alder har jeg pusset annenhver dag også sjeldnere og sjeldnere frem mot 10-11 år. Etter det har de pusset selv.

De eldste er nå 12, 15 og 17 år gamle, ingen av dem har noen gang hatt hull.

Anonymkode: 0d81e...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en på 13 år og hun pusset vi tennene på til hun var 10 år. Da pusset hun uansett selv på morgenen og vi på kvelden. 2 åringen pusser vi morgen og kveld og han får også prøve seg frem. 

Anonymkode: e112b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...