Gå til innhold

Otrivin

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høst hadde jeg en lang og tung forkjølelse, som kom på toppen av en veldig hektisk høst) og brukte Otrivin i nesten to måneder. (ti dager er max). Fikk noen slimhinneavsvellende piller og allerginesespray av legen, og det gjorde at jeg kunne slutte med Otrivinen. Dette gjorde jeg 15. desember. I romjula slutta jeg med piller og spray. Nå er jeg blitt forkjøla igjen, og lurer på om det er greit å bruke Otrivin igjen nå (i max ti dager denne gang)? Noen som veit? 

Anonymkode: 1e3ff...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 4e342...7b2

Skrevet

Ikke gjør det. Bruk en saltvannsoppløsning i stedet. Otrivin er et fandens produkt! Altfor sterkt for mine slimhinner, i alle fall. 

Anonymkode: 2dae4...f73

Skrevet

Jada. 

Anonymkode: 45b6d...534

Skrevet

Svaret er nei! Jeg var avhengig av nesespray i 5 år å klarte til slutt å kutte den helt ut. Men ca  9 mnder etterpå så ble jeg helt sinnsykt forkjølet å tok nesespray igjen men holdt meg til anbefalingene. Likevel ble jeg avhengig igjen å har nå vært avhengig av otrivin i 7 år. Klarer bare ikke slutte.

Anonymkode: e72a9...81b

Skrevet

Hvorfor bruke Otrivin i det hele tatt, når man kan bruke saltvann

Anonymkode: d751e...229

Skrevet

Har hørt så mye om at folk blir avhengige av nesespray. Kan noen forklare hvorfor?

Jeg bruker det ved forkjølelse; men har absolutt ingen problemer med å slutte. Ser ikke hva som er så digg med det? De som er hekta bruker det jo også når de ikke er forkjølet?

Anonymkode: c6605...b71

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hørt så mye om at folk blir avhengige av nesespray. Kan noen forklare hvorfor?

Jeg bruker det ved forkjølelse; men har absolutt ingen problemer med å slutte. Ser ikke hva som er så digg med det? De som er hekta bruker det jo også når de ikke er forkjølet?

Anonymkode: c6605...b71

Fordi når man bruker den for lenge så bli slimhinnene i nesa vant til den, og man blir tett hele tiden

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor bruke Otrivin i det hele tatt, når man kan bruke saltvann

Saltvann fungerer ikke på de som er avhengig av nesespray!!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saltvann fungerer ikke på de som er avhengig av nesespray!!

Men hi sier jo at hun ikke er avhengig

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hi sier jo at hun ikke er avhengig

En gang avhengig,alltid avhengig.

Skrevet

Enda større grunn til å holde seg unna otrivin.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

I høst hadde jeg en lang og tung forkjølelse, som kom på toppen av en veldig hektisk høst) og brukte Otrivin i nesten to måneder. (ti dager er max). Fikk noen slimhinneavsvellende piller og allerginesespray av legen, og det gjorde at jeg kunne slutte med Otrivinen. Dette gjorde jeg 15. desember. I romjula slutta jeg med piller og spray. Nå er jeg blitt forkjøla igjen, og lurer på om det er greit å bruke Otrivin igjen nå (i max ti dager denne gang)? Noen som veit? 

Anonymkode: 1e3ff...5ad

Ville ikke gjort det bruk saltvann heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...