Gå til innhold

å huske Barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere, håper dere vil ta deres tid til å lese ett lite innlegg og kanskje gi fra ett lite svar viss dere har eller råd kanskje. :)

Så detjeg lurer på, er det normalt å IKKE huske barnebursdagene sine? Jeg er 30 år, men jeg husker ikke en eneste barnebursdag jeg feiret. Husker ikke at jeg ble invitert noe særlig i barnebursdager fra barna i klassen heller, Husker kun 2, fra 1 til 7 klasse. Har en litt vond følelse av at jeg var en av de som ikke var så godt likt i klasse. Har en unge nå på skolen og gruer meg kjempe mye til hun skal feire bursdagen og invitere barna i klassen sin. Livredd for at ingen kommer. Men er det normalt å ikke huske altså? Syns alle andre husker bursdager. Spesielt sine egne. Prøver å finne ute av hvorfor jeg ikke husker så mye fra barndommen min. Men vet ikke helt hvordan. 

Noen som har råd til hvordan jeg kan slutte å være så redd for at ungen min ikke vil få en grei skolegang. 

Anonymkode: c81fb...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker de jeg har sett bilde av. Ellers er det bare en som har satt spor, og det var en overnattingsbursdag. Jeg vet at jeg var med på mange, for jeg husker ingen negative følelser rundt dette. 

Anonymkode: 56b0f...d3d

Skrevet

Tja, jeg husker noen få, men ikke kjempemange barnebursdager. Husker omtrent ingen fra de nederste klassetrinnet, men husker noen fra 5.klasse og oppover. 

Husker bare EN av mine egne når jeg tenker meg om. Kanskje den siste, sånn i 5-6 klasse(??). 

Ellers var jeg også redd for at ingen skulle komme da vi skulle begynne å feire eldste sine bursdager. Men jeg opplever at ungene elsker barnebursdager og at alle kommer med mindre de har en annen viktig avtale. Så det er nok ingenting å bekymre seg over. 

Anonymkode: d6afc...45d

Skrevet

Jeg VET at jeg feiret hver eneste bursdag. Både barnebursdag og familiebursdag. Men husker veldig få i detalj. Vet også st jeg ble invitert i alle jentebursdager på barneskolen men husker bare et par i detalj der også; en fordi de hadde fått videospiller og vi så «politiskolen» og en fordi vi hadde pysjamas-party - og det var så innmari flaut å gå gjennom boligfeltet til den bursdagen😂

Anonymkode: a3591...d47

Skrevet

Jeg vet at jeg var i alle bursdagene til jentene i klassen min og de i alderstrinnet over og under (veldig lite miljø), eller hvertfall var invitert. 

Jeg husker ikke mange av de, eller mine egne. 

Husker at jeg fikk en sånn "hoppekloss" til å hoppe paradis med på 10-års bursdagen min - husker det nok fordi jeg haddeønsket meg det lenge... ;) Ellers husker jeg litt fra 7-års bursdagen min - for da slo jeg hull i hodet, og en av de første bursdagene til en av jentene i klassen for hun feiret på mcdonalds, og det var veldig populært og mest for de "rike" på den tiden (ja, jeg var litt misunnelig...) :D 

Anonymkode: 69e2c...ff4

Skrevet

Jeg husker ikke noe særlig fra barneselskapene mine, men husker familieselskaper. Kan nok være fordi jeg har bursdag midt i juli, og familieselskaper ble feiret på familiehytta.

Barneselskapene mine husker jeg små ting fra, som sjokoladekake formet som et slott og gelétog. Det var veldig stas å vise frem den fine kaka mi. Men hva vi gjorde og hvem som var til stede husker jeg lite av. 

Anonymkode: ec2d5...e9d

Skrevet

Husker en. Det var den gangen hun ene tok med alle gjestene mine hjem til seg og jeg ikke fikk være med. Var siste gang jeg hadde barnebursdag. 

Ble ikke invitert i noen som jeg kan huske

husker ikke familiebursdager heller. Husker en. Det var den gangen kusinen min kom. Hun er 10 år eldre enn meg og jeg fikk mascara og bli med på tivoli med henne. Det var da jeg ble 12 år. 

Anonymkode: 17522...f1d

Skrevet

Jeg husker to av dem, begge ble feiret på to ulike utleielokaler. Hjemmebursdagene husker jeg ikke, mye mulig fordi jeg hadde besøk "hele" tiden, så det å ha bursdag hjemme satt nok ikke så dype spor, kanskje. Mener ikke at hjemmebursdager er dårlige, altså. Jeg elsker hjemmebursdager, men mistenker kanskje at man ikke husker akkurat dem så godt 30 år senere, akkurat som at man ikke husker Leos Lekelandbursdag hvis man er der en gang i måneden.

Anonymkode: a9777...bcd

Skrevet

Sikkert normalt da å ikke alltid huske ting fra barndommen. Bare rart at jeg aldri har husket enn eneste bursdag jeg hadde. Husker ikke at mor lagde kake gjorde istand til bursdag og om barna fra klassen kom. Så husker null og nix. Er som om at jeg aldri hadde feiret en eneste bursdag, bilder kan bli vanskelig siden jeg ikke har funnet ett eneste bilde av bursdagsfering. 🙈

Men ser ut som jeg ikke er helt alene om å ikke huske da hvertfall. 

Hadde vært så greit å huske om jeg hadde fine bursdager, kanskje jeg ikke hadde vært så redd for min egen unge ang skolegangen. 

Tusen takk for at dere tok dere tid til å lese og svare 😊

HI. 

Anonymkode: c81fb...d1c

Skrevet

Jeg husker ikke selskapet, men jeg husker hva vi spiste. Jeg har aldi vært noe glad i pølser så jeg ville ha kringer med ost på. Gul og brunost. Sett på bilder at jeg har hatt barnebursdag hvert år, men jeg husker ingen. Ikke utkledningsbursdagen engang. Tror jeg sluttet ganske tidlig med bursdag med klassen, ble bare koen få venner etterhvert. Bursdager og andre ting som handler om meg har jeg aldri likt og liker ikke enda, diss dagene kan jeg gjerne hoppe over. 

Anonymkode: d8477...28b

Skrevet

Jeg hadde en nydelig og trygg barndom med mye glede, men jeg husker knapt en enste bursdag, hverken egne eller andres. 

Jeg husker at jeg hadde karnevalselskap en gang, for da låste klassens dramaqueen seg inn på do og kom ikke ut før hun ble lovet premien for det beste kostymet. 

Og så husker jeg tiårsdagen min, for da inviterte jeg guttene også. 

Ellers vet jeg at jeg var bedt i alle jenteselskapene, men husker ingen faktisk. Veldig rart at dette er vanlig, altså. En bursdag er jo en stor ting når man er liten og så husker man så lite fra dem...

Når det gjelder din bekymring over at ingen kommer i barnet din sin bursdag, kan du nok ta det helt med ro. Selskap er stas og de aller fleste strekker seg langt for å stille. 

Anonymkode: f388e...c40

Skrevet

Jeg husker glimt fra alle selskapene mine fra 1. til 3. klasse, mest fra 2. klasse for da fikk jeg invitere hele klassen (24 stk), og det var sjeldent i min klasse.

Etter bursdagen min i 3. klasse flyttet vi, og jeg vet jeg hadde selskap de tre neste årene også, men jeg husker lite av det. Ble mobbet på det nye stedet. Det eneste jeg husker er at alle gjestene låste seg inn på rommet mitt og stengte meg ute mens de gikk gjennom alle sakene mine, men jeg vet ikke hvilket år det var.

Familiebursdag hadde jeg bare før vi flyttet (ingen familie på det nye stedet), og det husker jeg ingenting av.

Det eneste jeg husker av selskaper jeg var gjest i er at vi hadde adjektivfortelling i et selskap og at vi fikk små beger med popcorn i et annet. Var nok de tingene som gjorde mest inntrykk. 😛

Anonymkode: ab3b9...c65

Skrevet

helt normalt tror jeg :)

jeg er 33 og husker få

Anonymkode: 1344f...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...