Gå til innhold

Hva er realistisk? Hvor mye kommer renta til å stige de neste årene?


Annanym

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? Nå har vi rente på 2,4%. For 10-12 år siden var den over 5!

Kommer vi til å passere 5% igjen de nærmeste årene? Eller er rundt 3% det realistiske?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5-8 % er nok svært sannsynlig. Vi har hatt latterlig lavt rentenivå nå i mange år, det må komme en reaksjon. 

Det er likevel langt igjen til tallene vi så på 1980- og 90-tallet. Da var nominell utlånsrente oppe i over 16 %. 

Anonymkode: 76b5b...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ???

for 10 år siden var renta vår på 3%, nå er den på 1,9 og det var den vært de siste 3 årene. 

Renteoppgang er nok realistisk ja, men vanlig boligrente når nok ikke 5% med det første. I så fall hsr dere en dårlig avtale med banken!

Anonymkode: 5942d...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ???

for 10 år siden var renta vår på 3%, nå er den på 1,9 og det var den vært de siste 3 årene. 

Renteoppgang er nok realistisk ja, men vanlig boligrente når nok ikke 5% med det første. I så fall hsr dere en dårlig avtale med banken!

Anonymkode: 5942d...a8f

Er kanskje lenger enn 10 år siden🙈! Det var i det forrige huset vi bodde, når jeg tenker meg om er det muligens nærmere 15 år siden. 

Hvilken bank har du forresten? Kanskje det er på tide å reforhandle lånet vårt? Leker litt med tanken på hyttekjøp eller kjøp av bolig i utlandet, så er naturlig å reforhandle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Annanym skrev:

Er kanskje lenger enn 10 år siden🙈! Det var i det forrige huset vi bodde, når jeg tenker meg om er det muligens nærmere 15 år siden. 

Hvilken bank har du forresten? Kanskje det er på tide å reforhandle lånet vårt? Leker litt med tanken på hyttekjøp eller kjøp av bolig i utlandet, så er naturlig å reforhandle nå.

Vi har danske bank

Anonymkode: 5942d...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ???

for 10 år siden var renta vår på 3%, nå er den på 1,9 og det var den vært de siste 3 årene. 

Renteoppgang er nok realistisk ja, men vanlig boligrente når nok ikke 5% med det første. I så fall hsr dere en dårlig avtale med banken!

Anonymkode: 5942d...a8f

Renteoppgang er absolutt realistisk, vi har kunstig lavt rentenivå i mange år. Dessuten har det lite å bety hva slags avtale du har med banken dersom Norges Banks styringsrente stiger. Går styringsrenta opp til, la oss si 10 %, for å ta litt i, så klarer du ikke å få avtale på 5 % i din bank uansett, altså. Jeg tror 8 % absolutt er realistisk innen få år. 

Anonymkode: 76b5b...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...