Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Hei. Det har seg sånn at menstruasjonen min er 6-7 uker forsinket. Har endel graviditetssymptomer som f.eks kvalme, oppblåsthet, trøtthet, svake menssmerter ish, vondt i hodet, ømme bryster og sure oppstøt. Har tatt graviditetstest hyppig etter at menstruasjon ikke kom, men alle er negativ. Har også vært hos lege å tatt en urinprøve der som også var negativ. Har ikke tatt blodprøve da legen ikke så vitsen i å ta det når testen var negativ. Så mitt spørsmål er, er det noen som har opplevd det samme og fortsatt vært gravid? Eller er det en mulighet for at jeg kanskje var gravid og spontanaborterte veldig tidlig?..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Det første jeg ville tenkt er (ufarlig) cyste på eggstokk. Ville hun ikke ta ultralyd? Er det vanlig for deg at mens er så forsinka? Anonymkode: e7e6d...62d
Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det første jeg ville tenkt er (ufarlig) cyste på eggstokk. Ville hun ikke ta ultralyd? Er det vanlig for deg at mens er så forsinka? Anonymkode: e7e6d...62d Gikk på p-piller fram til 5.des, så vet dessverre ikke hva som er vanlig mens for meg 😜 Nei, mest sannsynlig siden vi ikke har noe ultralyd apparat her da det kun er et lite legekontor..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 13 minutter siden, Villy9991 skrev: Gikk på p-piller fram til 5.des, så vet dessverre ikke hva som er vanlig mens for meg 😜 Nei, mest sannsynlig siden vi ikke har noe ultralyd apparat her da det kun er et lite legekontor.. Du kan ikke si at mens er 6-7 uker forsinket når du gikk på p-piller til 5.desember. Det er ikke slik at du stopper med p-piller 5.desember så forventer du eggløsning neste dag. Det er en kjent sak at etter p-pille bruk så kan det ta tid før syklusen kommer igang igjen, og ikke minst blir normal. Med din historikk med p-pille bruken så kan du være trygg på at du ikke er gravid så lenge testene sier nei. Anonymkode: 3034d...343
Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke si at mens er 6-7 uker forsinket når du gikk på p-piller til 5.desember. Det er ikke slik at du stopper med p-piller 5.desember så forventer du eggløsning neste dag. Det er en kjent sak at etter p-pille bruk så kan det ta tid før syklusen kommer igang igjen, og ikke minst blir normal. Med din historikk med p-pille bruken så kan du være trygg på at du ikke er gravid så lenge testene sier nei. Anonymkode: 3034d...343 Pleier alltid å få mensen 1-2 daga etter at siste pille på brettet er tatt. Har vært smålig sløv med pillene, så er ikke helt sikker på at de har beskyttet ordentlig de gangene jeg har hatt samleie.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 For å være helt sikker så kan du bestille deg en time for ultralyd på privat klinikk. Anonymkode: 6d837...bf7
Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å være helt sikker så kan du bestille deg en time for ultralyd på privat klinikk. Anonymkode: 6d837...bf7 Problemet er at vi har ingen private klinikker her jeg bor:/ Er bortimot 2-3 timer til nærmeste privat klinikk.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Tror nok bare du må smøre deg med tålmodighet og vente på neste mens. Er den ikke tilbake innen sommeren kan du ta en tur til legen igjen. Det er også flere ting enn p-pille slutt som kan utsette mens som f.eks hard trening, stress, vektnedgang, overvekt og sykdom. Anonymkode: abe4d...560
Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror nok bare du må smøre deg med tålmodighet og vente på neste mens. Er den ikke tilbake innen sommeren kan du ta en tur til legen igjen. Det er også flere ting enn p-pille slutt som kan utsette mens som f.eks hard trening, stress, vektnedgang, overvekt og sykdom. Anonymkode: abe4d...560 Så da skal jeg bare gå rundt å føle meg gravid pga symptoman fram til sommeren? Vet at det er andre ting enn p-piller som kan utsette mens, men ingen utav de tingene du har skrevet opplever jeg. Er hverken overvektig eller undervektig, har ikke vært syk på et år, stresser minimalt og driver ikke på med noe hard trening 😛 Men var egentlig ikke ute grunner til hvorfor mens er borte. Ville høre om det var noen andre som har vært i samme situasjon som meg og kunne fortelle om det
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 Les om blighted ovum kanskje det er det. Jeg har hatt fet samme som deg. Visstnok helt vanlig sa fertilitetslegen Anonymkode: 8a7a0...877
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Regner med du bare er litt hormonforstyrret fordi du akkurat har sluttet på pilla, det kan ta noen måneder før kroppen kommer inn i naturlig syklus etter pilleslutt. Anonymkode: f1a6f...049
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 13 timer siden, Villy9991 skrev: Pleier alltid å få mensen 1-2 daga etter at siste pille på brettet er tatt. Har vært smålig sløv med pillene, så er ikke helt sikker på at de har beskyttet ordentlig de gangene jeg har hatt samleie. Men det er ikke vanlig mens du har i den pillefrie uken. Det er en bortfallsblødning, og har ingenting med eggløsning å gjøre. Anonymkode: 3034d...343
Villy9991 Skrevet 12. januar 2019 Forfatter #13 Skrevet 12. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er ikke vanlig mens du har i den pillefrie uken. Det er en bortfallsblødning, og har ingenting med eggløsning å gjøre. Anonymkode: 3034d...343 Vet at det ikke er ordentlig menstruasjon, men jeg kaller det no allikevel for mens istedenfor bortfallsblødning.
Toneelise Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 17 timer siden, Villy9991 skrev: Hei. Det har seg sånn at menstruasjonen min er 6-7 uker forsinket. Har endel graviditetssymptomer som f.eks kvalme, oppblåsthet, trøtthet, svake menssmerter ish, vondt i hodet, ømme bryster og sure oppstøt. Har tatt graviditetstest hyppig etter at menstruasjon ikke kom, men alle er negativ. Har også vært hos lege å tatt en urinprøve der som også var negativ. Har ikke tatt blodprøve da legen ikke så vitsen i å ta det når testen var negativ. Så mitt spørsmål er, er det noen som har opplevd det samme og fortsatt vært gravid? Eller er det en mulighet for at jeg kanskje var gravid og spontanaborterte veldig tidlig?.. Tror heller at det er at du akkurat har sluttet med p-piller. Kan gå opptil 6 mnd før syklusen er normal. Skjedde meg også når jeg sluttet å bruke pillen. Så tror ikke du er gravid når testene er negative.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 Da en gynekologisk undersøkelse alle gravid symptomene du har nevnt kan også være hormonene dine som prøver stille seg til normalen etter p pille slutt man kan også være placebo gravid Jeg mistet mensen 6 måndter etter Loette slutt. Anonymkode: 18efd...b98
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 Kjære... Du har da akkurat slutta på pillen! La kroppen få tid til å komme seg i normalmodus. Det kan ta to-tre måneder. Anonymkode: 5c1fe...819
Villy9991 Skrevet 13. januar 2019 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjære... Du har da akkurat slutta på pillen! La kroppen få tid til å komme seg i normalmodus. Det kan ta to-tre måneder. Anonymkode: 5c1fe...819 Hadde jo ikke slutta på pilla, skulle bare ha den pillefrie uka, men begynte ikke på den igjen siden mensen ikke dukket opp. Til alle: Har aldri mista mensen før forutenom sist gang jeg var gravid, og da gikk jeg også på p-piller, så det er jo naturlig at jeg bekymrer meg litt 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå