Gå til innhold

Når bare 1 av besteforeldrene ønsker å se barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine har verdens beste bestefar! Han snakker med de, tuller med de, stiller opp hver gang de ringer han ( å det er daglig) Tar de med på aktiviteter å leker med de, men de har en bestemor som er helt på sidelinjen, hun mener barn skal sees å ikke høres, når vi er samlet i familie selskap er det barna som får kjeft for bråk når bestefaren tuller med de å han tør ikke si noe. For tiden er det blitt så ille at jeg ikke orker å besøke mine foreldre (barna sine besteforeldre) noe som er trist, for barna ønsker å se bestefar.Han bruker å være flink å besøke barnebarna men de ønsker å besøke han hjemme hos han, for tiden har jeg bestemt at vi ikke drar på besøk, men involverer besteforeldrene når vi skal gjøre noe. Bestefar stiller alltid opp, filmer og motiverer barna men moren min velger alltid å bli hjemme. Er det andre som ar opplevd lignende situasjon og kan fortelle om erfaring? Jeg har egentlig bestemt meg at jeg ikke kommer til å ta kontakt med mine foreldre så får de heller komme til enighet i hjemmet, min far styres alt for mye av min mor å han trenger å slå knyttneven i bordet å fortelle hvordan ting skal være, men han er for redd

Anonymkode: 4df47...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er dumt av deg å la vær å ta kontakt med bestefar, fordi bestemor ikke er så interessert. Inviter bestefar med på ting, inviter han til dere, så må moren din få lov til å være hjemme når det er det hun vil. Jeg er redd for at hvis du slutter å ta kontakt, så vil barna miste sitt gode forhold til bestefar, og det ønsker du vel ikke. Hvis forholdet mellom dine foreldre alltid har vært sånn, så kan du ikke forvente at du skal kunne presse gjennom en forandring. Hvorfor er det et problem å ha kontak med bestefar utenom å dra hjem til han.

Anonymkode: e27ee...d78

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er dumt av deg å la vær å ta kontakt med bestefar, fordi bestemor ikke er så interessert. Inviter bestefar med på ting, inviter han til dere, så må moren din få lov til å være hjemme når det er det hun vil. Jeg er redd for at hvis du slutter å ta kontakt, så vil barna miste sitt gode forhold til bestefar, og det ønsker du vel ikke. Hvis forholdet mellom dine foreldre alltid har vært sånn, så kan du ikke forvente at du skal kunne presse gjennom en forandring. Hvorfor er det et problem å ha kontak med bestefar utenom å dra hjem til han.

Anonymkode: e27ee...d78

bestefar kommer på besøk og som jeg sa i innlegg er at barna har daglig kontakt med han, men han savner at vi kommer på besøk. Han ønsker å snakke både med meg å med barna men så lenge han lar seg styre av hun som skal være moren min så orker ikke jeg å besøke de. å barna mine merker ikke noe til det for de vil være med bestefar, vi avtaler ukentlig aktiviteter vi skal gjøre å har det gøy, men bestemor tar kun kontakt når det er noe medisinsk jeg skal gjøre/hjelpe henne med, dum som jeg er stiller jeg oppg ang på gang. Snakket med moren min her om dagen, for hun har ett barn til som hun forguder å gjør alt for ¨å forsøkte å spørre hvorfor jeg som lita alltid fikk skolema,frokost og middag tilpasset broren min. Fikk da svar at jeg alltid fikk det jeg ønsket meg atmat og pålegg. realiteten er at jeg alltid spiste det som broren min orket å spise for han var kresen i matveiene. Barna mine drikker kun solo til brus, jeg drikker cola og det gjorde min bror også før... vi hadde da mye cola i hjemmet når vi møttes, jeg måtte ta med solo. Når broren min sluttet med cola, sluttet moren min å handle det. så for at alle skal få det de vil til jul handler jeg cola og solo. Det erjo helt greit det er jo ikke mye penger, men her er det heller mer prinispp. Min mor har en favoritt og det er min bror å verken barnebarn eller jeg kan komme i veien for det, selv om min far ønsker mye mer tid med barnebarna så får han ikke det for han må følge min mors ønsker

Anonymkode: 4df47...e37

Skrevet

Kan du prøve å forklare dette for din far?

Anonymkode: 71d11...136

Skrevet

Hvordan var moren din når du var liten? Har dette noe med overgangsalder evt andre forandringer på moren din? Mye som kan spille inn. 

Når det er sagt. Så ikke la det gå utover forholdet barna og bestefar har seg imellom. Du får heller forklare at det er lettere at bestefar kommer til dere. 

Anonymkode: ac859...b03

Skrevet

Her synes jeg faktisk du skal si ifra. Når bestefar bråker med barna, og bestemor kjefter på barna for bråk, så skal faktisk du stille opp for dine barn og si at det er urettferdig at det er barna som får kjeft, det er faktisk bestefar som bråker. Og kanskje snakke med dine foreldre hvordan du føler det, men kanskje gjøre dette når barna ikke er tilstede.

Fortell gjerne din mor om hvordan dette påvirker ditt forhold til henne, og hvordan det påvirker ditt og barnas forhold til din far, at du synes det er dumt at dere ikke kan komme på besøk, når hun alltid skal kjefte på barna.

Anonymkode: 5fc21...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...