Gå til innhold
Anonym bruker

Noen som kan noe om sletting av bidragsgjeld?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker

Eksen har søkt om dette nå. Han har null samvær og er ufør. Slik det står i nav sine regler må inntekten være varig nedsatt og under 75 ganger det ordinære bidragsforskuddet som er på 1200 per barn. Betyr det at inntekten hans må være under 1200 ganger 75 ganger hvor mange barn han har? Eller bare under 75 ganger 1200? 

Anonymkode: 60ced...d8f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker

min eks fikk dessverre det når han fikk trygd,men du vet det er jo forskjellig trygder og

Anonymkode: 4f27e...b36

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker

Sletting av bidragsgjeld? Fy faen at det går an! Så mor skal dekke alle utgifter + det han skylder fra før? Hvorfor har han bidragsgjeld!?! Han har ikke betalt mens han jobbet!  Og nå skal gjelden slettes! Stakkars barn! Bidragsforskudd er jo latterlig lite. 

Anonymkode: e68b3...f75

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker

Han betalte ikke bidrag første årene. De siste årene har de hatt tvangstrekk på ham. Men nå har han søkt om å få slettet bidragsgjeld og satt ned bidraget siden han er blitt ufør. At han har en samboer som sitter veldig godt i det og står for alle hans utgifter bryr ikke nav seg om tydeligvis. Synes det er helt vanvittig egentlig. For siden han ikke har noen utgifter så har han mye bedre råd enn meg som er alene med barna. Og likevel så unner han ikke barna sine de pengene vi får fra han. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han betalte ikke bidrag første årene. De siste årene har de hatt tvangstrekk på ham. Men nå har han søkt om å få slettet bidragsgjeld og satt ned bidraget siden han er blitt ufør. At han har en samboer som sitter veldig godt i det og står for alle hans utgifter bryr ikke nav seg om tydeligvis. Synes det er helt vanvittig egentlig. For siden han ikke har noen utgifter så har han mye bedre råd enn meg som er alene med barna. Og likevel så unner han ikke barna sine de pengene vi får fra han. 

Selvfølgelig skal unna nav blande seg inn i hvordan far og ny samboer fordeler utgifter. De skal heller ikke ta med samboerens inntekt i beregningen da hun ikke er økonomisk ansvarlig for samboeren sin, barnet hans eller Eksen hans. Om man skulle regnet slik, så skulle jo far betalt mindre bidrag om du får seg ny samboer da, fordi økonomien din blir bedre?

Anonymkode: 45181...b74

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker

For å være helt ærlig hadde jeg tenkt det var rett og rimelig om jeg satt godt i det og han ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her