Gå til innhold

Er parneren til utroe naive og lettlurte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis partneren har et forhold på si over tid, burde det ikke oppdages da? 

Er singel, men har hatt et forhold til en gift mann ett halvt års tid. Skjønner ikke at kona ikke oppdager det? 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei si det. Noen velger å lukke øynene kanskje? Noen vet men tier. Noen har et åpent forhold.

Hva tror du er grunnen til kona ikke oppdager at mannen er løs på tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er ofte utrolig naive! Har selv sagt ifra til en om at mannen hennes var utro mot henne men hun nektet å tro på det! Da fortjener hun virkelig ikke bedre..

Søsteren min har en god vennine som var gift med en mann som alle likte godt. Dessverre fant søsteren min ut at han var utro mot henne å fortalte det til venninen sin. Hun ble rasende å nektet å tro på det å kuttet ut vennskapet. Ett halvt år senare fikk hun selv sett at mannen var utro å de er nå skilt. 

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pæddan skrev:

Nei si det. Noen velger å lukke øynene kanskje? Noen vet men tier. Noen har et åpent forhold.

Hva tror du er grunnen til kona ikke oppdager at mannen er løs på tråden?

Nei, si det. Han jobber mye så unnslylder seg vel med det. Når vi har tid sammen, bruker vi den på hverandre, ikke på å snakke omhans kone. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de er ofte utrolig naive! Har selv sagt ifra til en om at mannen hennes var utro mot henne men hun nektet å tro på det! Da fortjener hun virkelig ikke bedre..

Søsteren min har en god vennine som var gift med en mann som alle likte godt. Dessverre fant søsteren min ut at han var utro mot henne å fortalte det til venninen sin. Hun ble rasende å nektet å tro på det å kuttet ut vennskapet. Ett halvt år senare fikk hun selv sett at mannen var utro å de er nå skilt. 

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Kvinner som nekter å tro på slike ting, er hvertfall navie. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man stoler jo som regel på sin partner. Man ønsker jo ikke å tro noe sånt om den person man elsker. Den utro part går neppe hjem og til sin ektefelle og forteller sanheten.

 

Anonymkode: ef2e4...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man stoler jo som regel på sin partner. Man ønsker jo ikke å tro noe sånt om den person man elsker. Den utro part går neppe hjem og til sin ektefelle og forteller sanheten.

 

Anonymkode: ef2e4...dfb

Det skjønnet jeg,men når du får høre at mannen er utro å forsatt velger å ikke tro på det,da forsvinner all min sympati altså!

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønnet jeg,men når du får høre at mannen er utro å forsatt velger å ikke tro på det,da forsvinner all min sympati altså!

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Åh, ditt fjols. Har du ikke lest din Ibsen..?

"Tar man livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar man livet av ham med det samme". Mange kan ikke leve uten sin livsløgn.

Anonymkode: e86a9...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønnet jeg,men når du får høre at mannen er utro å forsatt velger å ikke tro på det,da forsvinner all min sympati altså!

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Enig med deg. Tror disse kvinnene at folk sier det for å være slemme? Er vel heller at de fornekter sannheten. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønnet jeg,men når du får høre at mannen er utro å forsatt velger å ikke tro på det,da forsvinner all min sympati altså!

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Det er trolig veldig vanskelig å tro at den man elsker og deler livet sitt med, er utro mot en. Verden raser jo sammen. Da er det spørsmål hvor sterk man er for å innse virkeligheten.

Anonymkode: 5a8fb...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er trolig veldig vanskelig å tro at den man elsker og deler livet sitt med, er utro mot en. Verden raser jo sammen. Da er det spørsmål hvor sterk man er for å innse virkeligheten.

Anonymkode: 5a8fb...338

Er voksne oppegående folk så dumme at de fornekter sannheten? 

Jeg tenker jo at det må jo bli oppdaget etterhvert, partner må vel på noe vis endre væremåte, tenker jeg. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den bedratte bør bære ansvar, skyld og skam mener du? I større grad enn deg kanskje? Tenkt over om kanskje hun gir faen bare regningene blir betalt?

Anonymkode: 68168...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke mannen min er eller har vært utro, men jeg vet det jo ikke. Jeg velger å stole på ham og nekter å gjøre tiltak som å sjekke telefonen eller ringe kolleger for å sjekke at han er ute med dem når han sier han er det for eksempel.

Hvis han en gang skulle være utro tror jeg vi begge blir kjøligere på sikt om han holder munn om det til det brenner ut. Så lenge jeg ikke vet (og han bruker kondom) skader det meg ikke. Vi har det godt sammen. Hvorfor ødelegge det på grunn av en tabbe?

Anonymkode: fb622...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke mannen min er eller har vært utro, men jeg vet det jo ikke. Jeg velger å stole på ham og nekter å gjøre tiltak som å sjekke telefonen eller ringe kolleger for å sjekke at han er ute med dem når han sier han er det for eksempel.

Hvis han en gang skulle være utro tror jeg vi begge blir kjøligere på sikt om han holder munn om det til det brenner ut. Så lenge jeg ikke vet (og han bruker kondom) skader det meg ikke. Vi har det godt sammen. Hvorfor ødelegge det på grunn av en tabbe?

Anonymkode: fb622...a9f

Kjøligere=lykligere

Anonymkode: fb622...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er voksne oppegående folk så dumme at de fornekter sannheten? 

Jeg tenker jo at det må jo bli oppdaget etterhvert, partner må vel på noe vis endre væremåte, tenker jeg. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

De nekter vel gjerne å innrømme at han faktisk endrer væremåte,de vil ikke innse det.

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønnet jeg,men når du får høre at mannen er utro å forsatt velger å ikke tro på det,da forsvinner all min sympati altså!

Anonymkode: 1d4dd...8ca

Så hvem som helst skal kunne fortelle deg dritt om mannen din, og så skal du automatisk tro mer på sladreren enn på ham du faktisk deler livet med? 

Ting er ikke så svart/hvitt.

Anonymkode: ef2e4...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er voksne oppegående folk så dumme at de fornekter sannheten? 

Jeg tenker jo at det må jo bli oppdaget etterhvert, partner må vel på noe vis endre væremåte, tenker jeg. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Folk kan endre væremåte av så mange grunner. Dårlig søvn i det siste. Problemer på jobb. Foreldre som blir syk. Barn som blir syk eller mobbet på skolen. Det trenger ikke være utroskap.

Anonymkode: ef2e4...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. Tror disse kvinnene at folk sier det for å være slemme? Er vel heller at de fornekter sannheten. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Er ikke så enkelt å hvite hva som er sannheten når man står midt oppi det hele. Er mye enklere å være bakklok.

Anonymkode: ef2e4...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke mannen min er eller har vært utro, men jeg vet det jo ikke. Jeg velger å stole på ham og nekter å gjøre tiltak som å sjekke telefonen eller ringe kolleger for å sjekke at han er ute med dem når han sier han er det for eksempel.

Hvis han en gang skulle være utro tror jeg vi begge blir kjøligere på sikt om han holder munn om det til det brenner ut. Så lenge jeg ikke vet (og han bruker kondom) skader det meg ikke. Vi har det godt sammen. Hvorfor ødelegge det på grunn av en tabbe?

Anonymkode: fb622...a9f

Jeg er enig med deg i mye av det du skriver. Jeg tror ikke min mann er utro, men jeg vet ikke og jeg kontrollerer det ikke.

For meg ville det likevel være stor forskjell mellom en engangstabbe og et forhold over tid som han brukte mye tid på. Ikke minst fordi hverdagen vår er så travel og jeg så sliten at det er så lite tid til overs for oss som par at jeg tror det sviket hadde vært verre en sexen. 

Anonymkode: 24efd...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg i mye av det du skriver. Jeg tror ikke min mann er utro, men jeg vet ikke og jeg kontrollerer det ikke.

For meg ville det likevel være stor forskjell mellom en engangstabbe og et forhold over tid som han brukte mye tid på. Ikke minst fordi hverdagen vår er så travel og jeg så sliten at det er så lite tid til overs for oss som par at jeg tror det sviket hadde vært verre en sexen. 

Anonymkode: 24efd...9d9

Ja, da ungene var små og vi var veldig slitne hadde nok det å bruke mye tid andre steder vært værre å svelge. Nå er barna ganske store. Vi er ikke slitne på samme måte lenger. Det påvirker helt klart hvordan jeg ser situasjonen.

Anonymkode: fb622...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå se!

Dersom jeg oppretter en tråd her der jeg skriver at mannen min tar lite initiativ til sex, er mye sur og jobber mye overtid og jeg har lyst til å sjekke mobilen hans vil folk kjapt svare:

"Stoler du ikke på ham?"

"Om du sjekker mobilen hans er det han som burde gå fra deg"

"Kanskje han er sliten og deprimert"

"Han jobber så hardt og du misstenker ham. Du fortjener ham ikke."

"Herregud, du kontrollerer ham"

Og dersom mannen faktisk har vært utro over en tid så er man naiv, dum, klamrer seg til livsløgnen osv. 

På mange måter kan dette tolkes som at det alltid er dama sitt ansvar å være både avslappa, "kul", ikke kontrollerende, tillitsfull og alltid støttende på den ene siden samtidig som vi skal få med oss og snuse opp at mannen er utro. Gud forby at vi skulle misstenke mannen å være utro, men akk og ve så dumme vi er om vi ikke oppdager det.

Anonymkode: 43e8d...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

La oss nå se!

Dersom jeg oppretter en tråd her der jeg skriver at mannen min tar lite initiativ til sex, er mye sur og jobber mye overtid og jeg har lyst til å sjekke mobilen hans vil folk kjapt svare:

"Stoler du ikke på ham?"

"Om du sjekker mobilen hans er det han som burde gå fra deg"

"Kanskje han er sliten og deprimert"

"Han jobber så hardt og du misstenker ham. Du fortjener ham ikke."

"Herregud, du kontrollerer ham"

Og dersom mannen faktisk har vært utro over en tid så er man naiv, dum, klamrer seg til livsløgnen osv. 

På mange måter kan dette tolkes som at det alltid er dama sitt ansvar å være både avslappa, "kul", ikke kontrollerende, tillitsfull og alltid støttende på den ene siden samtidig som vi skal få med oss og snuse opp at mannen er utro. Gud forby at vi skulle misstenke mannen å være utro, men akk og ve så dumme vi er om vi ikke oppdager det.

Anonymkode: 43e8d...1a1

Rettelse, skulle faktisk skrevet partner og ikke damer. Partner og den utro.

Takk

Anonymkode: 43e8d...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvem som helst skal kunne fortelle deg dritt om mannen din, og så skal du automatisk tro mer på sladreren enn på ham du faktisk deler livet med? 

Ting er ikke så svart/hvitt.

Anonymkode: ef2e4...dfb

Jeg snakker jo om håndfaste bevis f.eks meldinger, folk som har sett de sammen osv. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så den bedratte bør bære ansvar, skyld og skam mener du? I større grad enn deg kanskje? Tenkt over om kanskje hun gir faen bare regningene blir betalt?

Anonymkode: 68168...d6d

Den bedratte skal jo ikke føle skyld, spørsmålet var om de er naive og lettlurte. Kanskje hun gir f...., men i mitt tilfelle tror jeg nok ikke det. Jeg vet hun elsker mannen jeg har et forhold til. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den bedratte skal jo ikke føle skyld, spørsmålet var om de er naive og lettlurte. Kanskje hun gir f...., men i mitt tilfelle tror jeg nok ikke det. Jeg vet hun elsker mannen jeg har et forhold til. 

Anonymkode: ae2c6...bfe

Jeg tipper hun har en mistanke, men at hun tenker det er bedre å vente på at mannen blir lei av deg enn å konfrontere ham nå. Det er ikke alle som synes utroskap er det værste som kan skje så lenge de selv får alt det andre.

Anonymkode: fb622...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...