Gå til innhold

Gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Dette er sikkert spurt om mange ganger, og tatt opp mange ganger, men håper noen kan hjelpe meg litt. Har aldri vært gravid tidligere.. 

 

Jeg tok en test i dag, clearblue digital og denne viste 2-3 uker på vei. Hadde eggeløsning rundt 24-26 desember samt samleie også disse dagene. Første dag i siste mens er 13 desember mener jeg bestemt å huske. Kan dette da stemme? Tusen takk for alle svar eller hjelp.. 😊

Anonymkode: 2a7c0...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså hvis testen er positiv så er du vel gravid. Ta flere tester og dra til legen på mandag og ta test 😊 da vil du få svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis testen sier gravid så er du det ja. Jeg forstod ikke helt hva du lurte på her.

Men gratulerer med graviditet da :)  Da er det bare å bestille legetime etter ca uke 8, så får du tatt blodprøver og papirer du skal ha fremover :)

Anonymkode: 711e4...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt å tatt en blodprøve hos legen for HCG måling :) du er gravid men jeg bekreftet det med blodprøve selv i desember da jeg tok en test det stod 3+ på :) Lurt å ta folsyre hvis du ikke vet dette fra før :) jeg tar også gravid tilskudd :) 

Anonymkode: 21383...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! 

Dette er sikkert spurt om mange ganger, og tatt opp mange ganger, men håper noen kan hjelpe meg litt. Har aldri vært gravid tidligere.. 

 

Jeg tok en test i dag, clearblue digital og denne viste 2-3 uker på vei. Hadde eggeløsning rundt 24-26 desember samt samleie også disse dagene. Første dag i siste mens er 13 desember mener jeg bestemt å huske. Kan dette da stemme? Tusen takk for alle svar eller hjelp.. 😊

Anonymkode: 2a7c0...5c5

Det stemmer. Hvis du har en 28 dagers syklus og hadde siste mens 13 desember. Da er du i dag 4+1. Dette vil da si 4-5 uker. Clear blue testen regner fra befruktning/eggløsning, og du skal da i følge den og ifølge mens være 2-3 uker på vei. 

Gå inn på teminkalkulator, der kan du legge inn slike data, og du kan følge med milepæler i svangerskapet. Du kan også laste ned ulike apper på telefonen, eks preglife appen.

Anonymkode: 157cc...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar så langt. Da stemmer det faktisk veldig greit med det jeg har renger litt på selv også 😊

Anonymkode: 2a7c0...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle! Jeg tok ny test nå, den viser 3+. Vil det si at unnfangelsen skjedde for mer enn 3 uker siden? Som jeg nevnte tidligere, så hadde jeg eggeløsning tror jeg et sted mellom 24-26 desember. Siste mens var da 13 desember.. Ds begynner jeg liksom ikke å få ting til å stemme🤔

Anonymkode: 2a7c0...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen alle! Jeg tok ny test nå, den viser 3+. Vil det si at unnfangelsen skjedde for mer enn 3 uker siden? Som jeg nevnte tidligere, så hadde jeg eggeløsning tror jeg et sted mellom 24-26 desember. Siste mens var da 13 desember.. Ds begynner jeg liksom ikke å få ting til å stemme🤔

Anonymkode: 2a7c0...5c5

Hcg kan stige ujevnt, du kan derfor ikke alltid stole på lengden på en slik test. Du er gravid, det er vel viktigst. Ikke bruk mer penger på disse svindyre testene. Bestill deg time hos fastlege, få evt henvisning til tidlig ul dersom du er usikker på lengden, men slik jeg forstår det, så er du jo ikke usikker, du bare gjør deg selv usikker ved å ta flere tester, og tvile på testresultatet, og din egen syklus.

Gratulere med graviditeten. Slapp av og kos deg i svangerskapet.

Anonymkode: 157cc...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...