Gå til innhold

Hadde bestemt oss for å ikke få flere barn...Men så


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sier samboer det hadde vert koselig med en til sånn helt plutselig. 

Jeg som skulle til og legge bebykle og ting ut før salg nå. 

Jeg hadde lyst på en til for litt siden men nå når minste er blitt snart 1 år så merker man mer hvor travelt det er🤪 de andre barna er 14, 12, 6, 5 og straks 1 år. Og all klesvask og mat😨 jeg vet ikke jeg... det blir jo nr 6 liksom. Er 33 år begge 2 så må jo ikke sje nå men senest før jeg er 35 tenker jeg😊 ble så usikker jeg nå, var ferdig tenkte jeg🤗 

Noen innspill? 

Anonymkode: dba96...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så stor forskjell på 5 og 6 da? 😛 Dessuten er det jo litt urettferdig for den minste at alle de andre har et søsken i nær alder.

Anonymkode: 9548d...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har allerede 5(!) barn, hva i alle dager skal dere med en til? Hvorfor ikke fokusere på de dere allerede har..?

Anonymkode: f69b3...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Er det så stor forskjell på 5 og 6 da? 😛 Dessuten er det jo litt urettferdig for den minste at alle de andre har et søsken i nær alder.

Anonymkode: 9548d...c5b

Jeg skjønner ikke det argumentet med mange barn.

Er det mindre krevende å være mor til mange liksom? Trenger man å engasjere seg mindre i barna jo flere man har? Greit nok at de eldste kan bistå mer i hjemmet, men 16-18-åringer trenger jo også foreldrene sine.

Kjente godt forskjell fra 2 til 3. Babytiden er uproblematisk, men de skal jo følges opp hele livet også.

Anonymkode: 9599a...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere har allerede 5(!) barn, hva i alle dager skal dere med en til? Hvorfor ikke fokusere på de dere allerede har..?

Anonymkode: f69b3...5b9

Hvorfor ikke fokusere på alle barna og en baby? Fullt mulig det assa.

Anonymkode: dcac7...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke det argumentet med mange barn.

Er det mindre krevende å være mor til mange liksom? Trenger man å engasjere seg mindre i barna jo flere man har? Greit nok at de eldste kan bistå mer i hjemmet, men 16-18-åringer trenger jo også foreldrene sine.

Kjente godt forskjell fra 2 til 3. Babytiden er uproblematisk, men de skal jo følges opp hele livet også.

Anonymkode: 9599a...1f9

hele livet var litt drøyt. Man skal ikke akkurat ha sønnen boende i kjelleren til han er 59 heller 

Anonymkode: dcac7...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grensa på 35 år er jo et greit utgangspunkt.

Jeg hadde det selv også, begynte med ikke etter 30 år. så forskjøv denne seg til både 32 og 35 år. Nå er jeg snart 38 år og nettop blitt gravid.

Jeg tror man vil angre resten av livet dersom man egentlig ønsker et barn til, men velger å ikke få det.

Lykke til<3

Anonymkode: 92f41...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hele livet var litt drøyt. Man skal ikke akkurat ha sønnen boende i kjelleren til han er 59 heller 

Anonymkode: dcac7...4f8

Tja, si ikke det. Det er nok av sønner som bor i mors kjeller, får middagen servert og ferdigvaskede truser levert rett i kommodeskuffen.

Anonymkode: 73690...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa fikk 7 barn, i tre ulike bolker. Først 3, så 2 og tilslutt 2. Jeg er unge nr. 5, og jeg er veldig glad for familien min. 

Nå i julen er det mye snakk om ensomhet, men med den store familien jeg har, slipper jeg heldigvis å føle meg ensom. Jeg er mye alene, men jeg er ikke ensom. Det er altid ett søsken jeg kan dra til, der det er mange tantebarn! ❤️

Anonymkode: 905b6...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie har mange barn😊 Alt fra 3-7 stk så ikke så uvanlig her. Dei får oppfølging og vi har kapasitet til en til så er ikke det det står på🌷 vi får tenke på de🤪 

Hi

Anonymkode: dba96...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 15.52, Anonym bruker skrev:

Min familie har mange barn😊 Alt fra 3-7 stk så ikke så uvanlig her. Dei får oppfølging og vi har kapasitet til en til så er ikke det det står på🌷 vi får tenke på de🤪 

Hi

Anonymkode: dba96...98d

Du får hoppe i det.

Jeg er mor til 4. Syns det er sinnsykt slitsomt. Dyrt og krevende !

Anonymkode: cd23d...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere økonomi, kapasitet og energi til å følge opp alle, så kjør på.

Vi har tre, og stopper der, selv om vi egentlig kunne ønske oss en til. Da må vi flytte, for vi er opptatt av at alle skal få privatliv og hvert sitt soverom. De er ikke 2 år for alltid. Er også opptatt av at de skal kunne komme hjem til rommet sitt til de er 21-22, så vi gir ikke bort rom til andre med én gang de er ute av huset. Men det er sånn vi tenker.

Har heller ikke energi til å følge opp enda fler, økonomi har vi. Vi har også tatt med i avgjørelsen, hva om en av oss blir alvorlig syk eller dør. Da skal den andre sitte igjen med mye ansvar alene. Det er heller ikke snakk om at den eldste må hjelpe til mer enn vanlig om det skjer, det er vi som får barn, ikke hun.

Anonymkode: 4c1ee...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg selv nr. 3, men føler pengene ikke strekker til. Hvor mye tjener dere som har 5 barn, og vurderer nr. 6?

Anonymkode: c971f...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere har bidratt mer enn nok til befolkningen av verden. Greit å tenke i et litt videre perspektiv enn på hygge. 

Anonymkode: c780e...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Dere har greie på dette da dere allerede har 5 stk tenker jeg :) hvis dette er noe barnefar og du ønsker ser jeg ikke noe problem... :) tror neppe 1 til gjør noe forskjell når du allerede har 5 ;) 

 

Anonymkode: 9a553...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...