Gå til innhold

Ønsker deg og dine, skrev jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev: Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år! 

Fikk tilbake nå: Takk for hyggelig kort, men du vet at jeg er alenemor? 

Jeg og henne har ikke hatt kontakt på en stund, men ville bare sende et hyggelig kort i julen som var. 

Dumt av meg å sende det kortet?  Hun har jo barn? Det var liksom ment til alle da... Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke viste hun var singel igjen. 

Ts 

Anonymkode: 38016...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og henne har ikke hatt kontakt på en stund, men ville bare sende et hyggelig kort i julen som var. 

Dumt av meg å sende det kortet?  Hun har jo barn? Det var liksom ment til alle da... Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke viste hun var singel igjen. 

Ts 

Det sier vel mer om henne, enn om deg🙈

Helt vanlig å skrive slik du gjorde. Kanskje hun nylig har blitt singel igjen og dette er et sårt tema for henne? Likevel så må et voksent menneske tåle det👍

Anonymkode: f1a77...f09

Gjest KenCreek
Skrevet

«Deg og dine» kan jo like godt bety deg og dine barn. Eller deg og din familie, som i mor, far, søsken. 

Bare svar: Det visste jeg ikke, håper du har det bra. 

Eller noe sånt. 

Skrevet

Deg og dine kan jo være barna hennes også! Sier litt om henne at hun ikke inkluderer barna sine tenker jeg..

Anonymkode: e9249...562

Skrevet

Synes kortet ditt var helt ok. 

Når jeg skriver "dine" i et kort er det også unger, katten, bestemor og øvrige personer som står mottakeren nær, som jeg tenker på som avsender ihvertfall. 

Jeg synes meldingen fra henne var rar. 

Skrevet

Det betyr deg og din familie. Hun har vel unger, foreldre, søsken osv. 

Dama er åpenbart idiot. 

Anonymkode: 33981...078

Skrevet

Jøss, det og dine betyr jo deg og din familie...

Hun er vel ikke uten familie selv om hun er alenemor.

Det er hun som er rar her, så ikke tenk på det.

Anonymkode: c1064...4ed

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ts 

Vi unngikk å skrive dere på. Flere i familien som er enslige, men har familie. Skriver bare god jul og godt nytt år. 

Men ! Nå har jo hun venninnen din barn da... Da er jo " dere" hun og barna. Svar det til henne. hallo.. jeg Tenkte på deg og barna..  At hun tar nær av seg ved å tenke at "dere" er hun og mannen... Trist, men det får hun tåle ass.

Anonymkode: c1469...e98

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi unngikk å skrive dere på. Flere i familien som er enslige, men har familie. Skriver bare god jul og godt nytt år. 

Men ! Nå har jo hun venninnen din barn da... Da er jo " dere" hun og barna. Svar det til henne. hallo.. jeg Tenkte på deg og barna..  At hun tar nær av seg ved å tenke at "dere" er hun og mannen... Trist, men det får hun tåle ass.

Ser jeg leste helt feil...

Deg og dine, skrev du. Det kan jo bety deg og foreldrene dine. Deg og barna . Deg og slekta. Deg og de du bryr seg om. Sikkert tøft å bli singel, men du skrev ihvertfall ikke noe feil 😊

Skrevet

Deg og dine..., vedkommende som skriver  det ønsket jo leser og de  leser bryr seg om en god jul/helg/ferie osv osv 

hva folk blir støtt av i dag... blir matt.

Anonymkode: 17802...347

Skrevet

Har hun kanskje bare ett barn? Da blir jo <dinE> selvfølgelig feil. Kan være det hun reagerte på, at du skrev flertall hvis det bare er henne og et barn. For meg er teksten i slike kort til mottager og de i samme husstand. Ikke foreldre og søsken +++ som bor et annet sted.

Med den hadde aldri giddet å gjøre noe sak ut av det.

Anonymkode: d5a89...1b5

Skrevet

Er du så usikker på deg selv, hi?

Anonymkode: 48bbf...c49

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du så usikker på deg selv, hi?

Hva har dette med usikkerhet å gjøre? 

HI ble usikker og  spurte andre hva de mener. 

Deg og dine  er nok noe mange forbinder med  en  familie med far og mor og 2,8 barn. 

Men i dag kommer familier i mange forskjellige former og farger. Jeg mener at man fint kan bruke deg og dine. Men noen synes kanskje at det er et gammeldags utrykk. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dette med usikkerhet å gjøre? 

HI ble usikker og  spurte andre hva de mener. 

Deg og dine  er nok noe mange forbinder med  en  familie med far og mor og 2,8 barn. 

Men i dag kommer familier i mange forskjellige former og farger. Jeg mener at man fint kan bruke deg og dine. Men noen synes kanskje at det er et gammeldags utrykk. 

Haha... morsomt at du spør hva det har med usikkerhet å gjøre, for så å konstatere med at hi ble usikker. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha... morsomt at du spør hva det har med usikkerhet å gjøre, for så å konstatere med at hi ble usikker. 

Du spør er du så usikker... da mener du at hun er usikker på seg selv og har et dårlig selvbilde. Du mener det negativ og er ute etter å tråkke ned og være slem med HI. 

Det jeg skriver er at hun ble usikker på om det er et utrykk som har utspilt sin rolle. 

Jeg er ikke slem og ute etter å ta og tråkke på noen som du er. 

Skrevet

Damen er rar, ikke du. Når man skriver sånn, så mener man jo alle rundt vedkommende, altså dem som betyr noe for personen? Det har jeg alltid tenkt, og skriver det uavhengig av om de har partner, så lenge de selvsagt har barn og/eller annen nære relasjoner😊

Anonymkode: bd271...a14

Skrevet

Hun er sær og har såre tær, ikke du. 

Anonymkode: 04e26...a2d

Skrevet

Herlighet, det var da en fryktelig merkelig ting å reagere på!! Deg og dine kan jo bety deg og alle de du bryr deg om! Om det så er barn, foreldre, søsken, venner osv....

Anonymkode: 31839...680

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ts 

Jeg er alenemor og hadde tenkt du mente meg og ungene mine. Får være måte på hva man skal henge seg oppi😅 Ikke tenk på det, hi;)

Anonymkode: 0f25a...39f

Skrevet

Jeg hadde skrevet: Nei det visste jeg ikke, men hva har det med julekortet å gjøre? 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det sier vel mer om henne, enn om deg🙈

Helt vanlig å skrive slik du gjorde. Kanskje hun nylig har blitt singel igjen og dette er et sårt tema for henne? Likevel så må et voksent menneske tåle det👍

Anonymkode: f1a77...f09

Jeg tenkte og dette. Så hengte hun seg nok litt opp i det

Anonymkode: 8cc9c...f8b

Skrevet
4 timer siden, Julie (: skrev:

Synes kortet ditt var helt ok. 

Når jeg skriver "dine" i et kort er det også unger, katten, bestemor og øvrige personer som står mottakeren nær, som jeg tenker på som avsender ihvertfall. 

Jeg synes meldingen fra henne var rar. 

Dette. 

Hun er hårsår, sikkert et nylig brudd... Be henne på kaffe, HI!

Anonymkode: f201c...c3f

Skrevet

Julekortmottakeren er rar.  Om noen ønsker "meg og mine" en god jul så tenker jeg det inkluderer meg og mine barn, min far, min bror osv, alt etter hvem julekortet kommer fra.

Om damen nettopp hadde mistet familien sin i en brann/flyulykke eller lignende hadde kortet ditt vært upassende.    

Anonymkode: 4190e...f2d

Skrevet
2 timer siden, Fru Ugle skrev:

Jeg hadde skrevet: Nei det visste jeg ikke, men hva har det med julekortet å gjøre? 

😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...