Gå til innhold

Dere med leiden mutasjon i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når testet dere barna for det? 

Anonymkode: 6a4f7...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget det ikke før jeg var godt voksen og barna mine var i tyveårene. Så da testet de seg også, begge testet positivt. 

Vi har en attpåklatt på 6 år som vi ikke har testet ennå. 

Jeg er mest overrasket over at ikke alle må teste seg for dette, spesielt kvinner som svært ofte bruker hornonbasert prevensjon i mange år. Jeg har selv brukt p-pille i 20 år uten å ane at jeg har større sjans til blodpropp enn andre. Min søster har hatt blodpropp to ganger før hun fylte 40, uten at noen kom på å genteste henne. 

Anonymkode: ddd12...5fa

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg oppdaget det ikke før jeg var godt voksen og barna mine var i tyveårene. Så da testet de seg også, begge testet positivt. 

Vi har en attpåklatt på 6 år som vi ikke har testet ennå. 

Jeg er mest overrasket over at ikke alle må teste seg for dette, spesielt kvinner som svært ofte bruker hornonbasert prevensjon i mange år. Jeg har selv brukt p-pille i 20 år uten å ane at jeg har større sjans til blodpropp enn andre. Min søster har hatt blodpropp to ganger før hun fylte 40, uten at noen kom på å genteste henne. 

Anonymkode: ddd12...5fa

De tester som oftest ikke med mindre du har mange gjentatte blodpropper. 

Jeg har hatt mange, mange SA. Tror legen tipset om at ungene bør teste seg i 10-11 års alderen. 

Anonymkode: 6a4f7...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...