Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Jeg er en jente på 32 som er samboer med en mann i over 7 år nå. vi har et barn sammen. Over tiden har det blitt mer og mer kontroll og straffregime hjemme hos oss. Ikke mot barnet vårt, men kun mot meg. Det er først i det siste at jeg har begynt å se/skjønne at ting kanskje ikke er helt normalt og at han kan være en narsisst. (?) Vil helst ikke slenge ut av meg diagnoser her og der, men en del matcher. Jeg er egentlig usikker på hvordan ting har blitt som det har blitt, og er veldig lei meg for å være så misforstått og ikke hørt som jeg er. Jeg har forsøkt i noen år på å få han med til parterapi, men det er ingenting som skal endres ved han eller som han skal læres.Han blir spydig og svarer meg nedlatende for at jeg kan finne på å spørre han om å bli med. Selv har jeg vært i kontakt med både fft og psykolog for å utvikle meg og få veiledning. Nå har vi kommet til et punkt hvor jeg faktisk syns han er slem og han utsetter meg for psykisk-terror, av en ny type (er vant til dette fra før) og jeg ønsker å høre andres erfaringer eller å snakke med noen som har vært borti lignende. Er det noen her som kan dele litt erfaringer? Han har aldri slått, eller vært voldelig. Klem Anonymkode: 54d22...1b4
Søtnosa Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Hei. Jeg vet ikke annet enn å gi deg råd. Narsissist eller ei, så høres det ut som du er veldig ulykkelig i ditt forhold. Kanskje det er en idé å trekke seg litt tilbake og ta en pause fra forholdet? Hvis dere har barn er det umulig sunt å la barnet leve under slike forhold. Barn merker mye mere enn man tror. Til slutt synes jeg du skal spørre deg selv om hva som gjør deg lykkelig, og hva som skal til for at du blir det? Klem til deg ❤️
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Her blinker mine varsellamper. Det er IKKE normalt at en voksen i et parforhold straffer partneren (med mindre det er mer BDSM-type forhold - og til og med da er det klare regler). Jeg har ikke vært borti denne type adferd, så kan ikke gi deg noe råd annet enn mer klassiske tilnærminger når noen ikke ser sin egen adferd. Det ene er å speile vedkommende, DVs reagere slik han ville gjort i håp om at han skal se hvor sinnsykt han oppfører seg. Det andre er å bryte mønsteret dere er i nå ved å reagere på en annen mpte en det du gjør nå, som for eksempel ved å forlate rommet, kjefte tilbake eller lignende. Det siste du kan gjøre er å prøve å vise til en trend ved å aggregere eksemplene gjerne ved at du gir han tidspunkt hvor det samme har skjedd gjennom samtale. Uansett bør du kanskje sette krav til parterapi, og at han går i terapi alene, om han ikke vil lære noe, så spør om han er villig til å gjøre det for deg og deres parforhold. Klem, og lykke til!!! Anonymkode: 5fb73...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå