Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Hvordan fikk dere det? Etter sykdom? Hvordan utviklet det seg? Takker for svar😘 Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Fikk det etter sykdom ja. Var veldig syk av en infeksjon, innlagt på sykehus. Ble friskemeldt, og følte meg bedre og bedre. Men den positive utviklingen stoppet før jeg var helt frisk. Jeg ble liksom aldri 100% frisk etter den infeksjonen. Noe hang igjen.... Presset meg selvfølgelig. Tenkte det sikkert bare tok litt tid, måtte bare trene meg opp igjen osv. Full jobb osv, men ble sykere og sykere jo mer jeg presset meg. Endte som sykemeldt igjen. Jeg har rett og slett ikke følt meg frisk så mye som EN dag, på de siste 10 årene.... Anonymkode: 15f82...d96
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Ganske likt hun over. Skikkelig syk av infeksjon, burde vært bra etter noen uker, tenkte det egentlig ikke hang i, men at plager skyltes graviditet (var høygravid), fødte følte meg fremdeles syk, tenkte jeg ikke tålte så mange unger (3). Halverte stillingen, tilpasset og endret masse!, men var enda syk og ble sykere og sykere jo mer jeg tenkte positivt, trente og holdt på. Så sengeliggende, sykmeldt, bla bla bla, det er 9 år siden... Aldri hatt en frisk dag siden, men kan enklere nå forutsi formen noe og tilpasse meg. Har litt jevnere dager. Dog synes jeg formen har vært nedadgående ca siste året og jeg klarer mindre og mindre (det kan ha en sammenheng med NAVs aktivitetskrav som har sendt meg i senga flere ganger, de har hatt høyere krav siste 1.5 året ca) Åssen det? Anonymkode: 6fee9...a27
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Hadde kyssesyken i høst.. og blir liksom aldri frisk... får stadig hovne mandler og forkjølelse...pluss att formen er elendig, blir sliten av alt jeg gjør og om jeg gjør noe ekstra blir jeg liggende en dag eller 2 og bare vil sove😭 ble friskere og friskere men så ble jeg dårligere igjenn og har vert slik siden før jul nå😴 skulle begynne og jobbe etter permisjon med minste men klarer det ikke enda. Nå er samboer hjemme i perm så jeg får hvilt meg litt ekstra men er fortsatt sliten. Har ikke lyst ut og slikt heller. Hi Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hadde kyssesyken i høst.. og blir liksom aldri frisk... får stadig hovne mandler og forkjølelse...pluss att formen er elendig, blir sliten av alt jeg gjør og om jeg gjør noe ekstra blir jeg liggende en dag eller 2 og bare vil sove😭 ble friskere og friskere men så ble jeg dårligere igjenn og har vert slik siden før jul nå😴 skulle begynne og jobbe etter permisjon med minste men klarer det ikke enda. Nå er samboer hjemme i perm så jeg får hvilt meg litt ekstra men er fortsatt sliten. Har ikke lyst ut og slikt heller. Hi Anonymkode: 37348...a7c Men dette er jo helt normalt etter kyssesyken. Det er ikke ME før det har gått minst et år etter en slik infeksjon. Når man får kyssesyken som voksen er det veldig viktig å ta det med ro, det er også veldig vanlig at det sitter i i 6-12 mnd før man føler seg som seg selv igjen. Så ikke mist motet enda, ta vare på deg selv, snakk med legen din og la det ta den tiden det tar. Sov masse, hvil deg, spis sunt og bruk tiden. En slik "postviral utmattelse" som du nå kjenner på er helt normalt, men presser du deg for hardt kan det fort bli kronisk, så RO NED. God bedring. Anonymkode: 15f82...d96
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde kyssesyken i høst.. og blir liksom aldri frisk... får stadig hovne mandler og forkjølelse...pluss att formen er elendig, blir sliten av alt jeg gjør og om jeg gjør noe ekstra blir jeg liggende en dag eller 2 og bare vil sove😭 ble friskere og friskere men så ble jeg dårligere igjenn og har vert slik siden før jul nå😴 skulle begynne og jobbe etter permisjon med minste men klarer det ikke enda. Nå er samboer hjemme i perm så jeg får hvilt meg litt ekstra men er fortsatt sliten. Har ikke lyst ut og slikt heller. Hi Anonymkode: 37348...a7c Du har ikke me, men snakk med legen din og ta det med ro Anonymkode: 6fee9...a27
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dette er jo helt normalt etter kyssesyken. Det er ikke ME før det har gått minst et år etter en slik infeksjon. Når man får kyssesyken som voksen er det veldig viktig å ta det med ro, det er også veldig vanlig at det sitter i i 6-12 mnd før man føler seg som seg selv igjen. Så ikke mist motet enda, ta vare på deg selv, snakk med legen din og la det ta den tiden det tar. Sov masse, hvil deg, spis sunt og bruk tiden. En slik "postviral utmattelse" som du nå kjenner på er helt normalt, men presser du deg for hardt kan det fort bli kronisk, så RO NED. God bedring. Anonymkode: 15f82...d96 Ja prøver og ta det rolig men er ikke alltid lett med 4 barn og hus og heim😴 håpe virkelig det går over da🌷 vil ikke ha det slik resten av livet heller. Skal utredes når jeg skal til legen igjenn om 4 uker. Hi Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke me, men snakk med legen din og ta det med ro Anonymkode: 6fee9...a27 Nei har ikke fått noe diagnose. Ville bare høre😏 Hi Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei har ikke fått noe diagnose. Ville bare høre😏 Hi Anonymkode: 37348...a7c Får du dignose på det grunnlaget ditt bør du vite at diagnosen er satt etter kriterier man vanligvis blir frisk av, derfor mye misforståelser rundt me Anonymkode: 6fee9...a27
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får du dignose på det grunnlaget ditt bør du vite at diagnosen er satt etter kriterier man vanligvis blir frisk av, derfor mye misforståelser rundt me Anonymkode: 6fee9...a27 Jeg vet ikke så masse om det, var noen som sa att eg måtte være obs på ME etter kyssesyken om jeg ikke ble bra. Er derfor jeg spørr😑 har jo mange andre symptom ogso som jeg ikke har nevnt her. Hi Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 me er ingen sykdom Anonymkode: 603b4...497
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: me er ingen sykdom Anonymkode: 603b4...497 Hva er det da? Anonymkode: 37348...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: me er ingen sykdom Anonymkode: 603b4...497 Nei vel.....???? Anonymkode: ea6aa...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå