Gå til innhold

Dere som går mye med kjole til hverdags..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..får dere mye «oppmerksomhet» rundt det? Jeg går nesten bare i kjoler, synes det er utrolig behagelig. Går på jobb i strikkekjoler eller myke bomullskjoler med en varm cardigan over, og med digg ullstrømpebukse under. Føler meg like komfortabel som om jeg skulle sittet hjemme i joggis. Men det er en del som liksom merker seg dette, at jeg alltid går med kjole. Jeg synes det er litt underlig at det er så oppsiktsvekkende. Er det slik for flere? Kan dette ha med norsk kultur å gjøre?

Anonymkode: ce4ac...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, går aldri i kjole. Har så deilig kropp at jeg bruker bukser som viser den stramme sprettrumpa mi og den smale midjen. De jeg kjenner som bor i kjole er overvektige.

Anonymkode: 4e128...b04

Skrevet

Helt vanlig der jeg jobber. Ingen som får noe spesiell oppmerksomhet for det.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, går aldri i kjole. Har så deilig kropp at jeg bruker bukser som viser den stramme sprettrumpa mi og den smale midjen. De jeg kjenner som bor i kjole er overvektige.

Anonymkode: 4e128...b04

Interessant, du. Jeg er ikke overvektig. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

..får dere mye «oppmerksomhet» rundt det? Jeg går nesten bare i kjoler, synes det er utrolig behagelig. Går på jobb i strikkekjoler eller myke bomullskjoler med en varm cardigan over, og med digg ullstrømpebukse under. Føler meg like komfortabel som om jeg skulle sittet hjemme i joggis. Men det er en del som liksom merker seg dette, at jeg alltid går med kjole. Jeg synes det er litt underlig at det er så oppsiktsvekkende. Er det slik for flere? Kan dette ha med norsk kultur å gjøre?

Elsker kjoler! Så behagelig. Litt oppmerksomhet, men ikke ubehagelig :)

Hvor kjøper du hverdagskjolene dine? 

Virkelig oppegående kommentar av ...b04 😂

Anonymkode: c1115...f5e

Skrevet

Ikke så mye oppmerksomhet, men det hender noen kommenterer at kjolen er din. Går i kjole de fleste dager, noen ganger i skjørt. 

Anonymkode: 5deac...f87

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke så mye oppmerksomhet, men det hender noen kommenterer at kjolen er din. Går i kjole de fleste dager, noen ganger i skjørt. 

*fin

Skrevet

Bruker ofte kjoler/skjørt/drakt. Eneste jeg vet er at inntrykket folk har til meg er at jeg er "velstelt" ved å ha den stilen, og jeg blir ofte brukt til å representere avdelingen/firmaet jeg jobber (og har jobbet) i. - Så klart pga min kunskap, men i kombinasjon med at jeg kan kle meg med stil så gir det et helhetlig inntrykk som er heldig. 

Liker å gjøre et godt førsteinntrykk, da har man litt "goodwill" til når det skorter på områder utenfor ens kontroll 😅👍

Anonymkode: 24ff9...baa

Gjest Marihønne
Skrevet

Bruker ofte skjørt. Blir kun lagt ekstra merke til i den skalaen at noen ser på meg som veldig feminin, ellers bryr ikke folk seg noe særlig. 

Skrevet (endret)

Går mye i kjole og skjørt. Får ofte komplimenter for det. Aldri andre kommentarer. Kommenterer selv ofte andres klær når jeg syns noen er fine. 

Endret av MollyOdd
Skrevet

Går nesten alltid i skjørt eller kjole, og er helt enig, HI, det er mest komfortabelt! Det er mange som kommenterer det, men alltid på en veldig hyggelig måte. (Og nei, jeg er ikke overvektig..)

Anonymkode: fcfb4...3d0

Skrevet

Jeg går mye i kjole og skjørt, og får kommentarer på at jeg er så "flink" til å bruke kjoler og at jeg er fin. Jeg synes vel det er langt mer lettvint enn flinkt, for med bukse og topp så må ting passe sammen og matches, med kjole så er man ferdig sammmenpassa i et plagg og det store valget er hvilke strømpebukser man skal ta. Det er flere på jobben som bruker mye kjole og jeg kan ikke se at vekta har noe å si på mengden kommentarer. 

Skrevet (endret)
33 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg går mye i kjole og skjørt, og får kommentarer på at jeg er så "flink" til å bruke kjoler og at jeg er fin. Jeg synes vel det er langt mer lettvint enn flinkt, for med bukse og topp så må ting passe sammen og matches, med kjole så er man ferdig sammmenpassa i et plagg og det store valget er hvilke strømpebukser man skal ta. Det er flere på jobben som bruker mye kjole og jeg kan ikke se at vekta har noe å si på mengden kommentarer. 

Enig i denne. Senest i dag var det krise i skapet, type "vil ha denne genseren men da må jeg ha DE buksene og de er jeg for oppblåst for siden jeg falt for fristelsen til spaghettimiddag, og hvis jeg bytter genser blir den for lang" - da har jeg et par kjoler som ALLTID funker og gjør det mulig å nå jobben i tide. Helt enkle kjoler som bare trenger en cardigan (som jeg har ørten av). Har også kjoler som er mer statement, men de krever litt mer på alle vis.

Hvilket minner meg på at jeg trenger et nytt lager av strømpebukser.

Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...