Gå til innhold

Mensen og gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har opplevd eller kjenner til noen som har blitt gravid enten dagen før mens og fått mensen eller dagen etter mens, eller om dere har blitt gravide en uke før mensen og fikk mensen? Har dere opplevd negative tester i tillegg til dette, men fremdeles var gravide? 

Har så lyst til å være gravid, men virker så sjansen er minimal da jeg har prøvd i 5 måneder uten hell. Men kroppen min føles så annerledes ut enn vanlig - kan være mange årsaker til det selvfølgelig. Så ønsker å høre om andre har opplevd eller har historier fra andre som kan ha opplevd dette! :D

 

Anonymkode: 28ac6...598

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Man blir ikke gravid dagen før eller dagen etter man får mensen. Man blir gravid når man har eggløsning, som skjer i gjennomsnitt 14 dager før mensen.

Hvis man får mensen er det lite sannsynlig at man er gravid. Det KAN skje at man har en blødning når man har forventet mens, men som oftest er første tegn på at man er gravid at mensen uteblir.

Lenke til kommentar
På 10.1.2019 den 5.50, Pobie skrev:

Man blir ikke gravid dagen før eller dagen etter man får mensen. Man blir gravid når man har eggløsning, som skjer i gjennomsnitt 14 dager før mensen.

Hvis man får mensen er det lite sannsynlig at man er gravid. Det KAN skje at man har en blødning når man har forventet mens, men som oftest er første tegn på at man er gravid at mensen uteblir.

Man KAN bli gravide. Det kommer jo an på om man har stabil syklus eller ikke. Finnes dem som har hatt ''normal mensen'' som dem kaller det flere måneder ut i sv.skapet. 

Anonymkode: 28ac6...598

Lenke til kommentar
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man KAN bli gravide. Det kommer jo an på om man har stabil syklus eller ikke. Finnes dem som har hatt ''normal mensen'' som dem kaller det flere måneder ut i sv.skapet. 

Anonymkode: 28ac6...598

Nei, man blir ikke gravid dagen før man får mensen. Det er umulig. Og jeg nevnte at det er mulig å ha menslignende blødning mens man er gravid, men det er ikke vanlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...