Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Noen som har tatt abort uke 10? Hvordan var det fysisk og psykisk? Anonymkode: 535d0...ada
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 For meg var det null stress de to første gangene. Siste gangen ble jeg lagt inn på sykehus noen dager etter aborten fordi jeg fikk smerter og styrtblødning. Da ble jeg der i 3 dager. Men det var jo greit, for faren min var der etter hjerteinfarkt og broren min var der etter en arbeidsulykke, så da tok vi familiekveld på sykehuset Anonymkode: 0e300...326
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Aldri tatt abort men jeg prøvde når jeg var 16år. Hadde det « greit» psykisk fremtil jeg var på sykehuset hvor jeg da fikk angstanfall og helt panikk... jeg klarte ikke gjennomføre men er mange venniner som har klart dette uten noe problem viktig at dette er noe du selv vil da blir det nokk lettere... Lykke til Anonymkode: 97a58...18c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Takk for svar. Er ikke i tvil om valget. Anonymkode: 535d0...ada
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Er ikke i tvil om valget. Anonymkode: 535d0...ada Bra du er sikker tenker du medisinsk eller kirurgisk? Anonymkode: 97a58...18c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Jeg hadde en missed abortion i uke 11. Psykisk var det jo tungt siden jeg ikke ønsker abort, men fysisk gikk det kjempegreit. Jeg var på sykehuset hele tiden og fra jeg satt inn tabelettene til det var over gikk det bare noen få timer. Jeg fikk Paracet samtidig som de andre (husker ikke navnet på dem) ble satt inn i skjeden og det var alt jeg trengte av smertestillende. Jeg gikk litt rundt og så kom det nesten av seg selv mens jeg sto. Siden du er såpass langt kommet skal du også sikkert være på sykehuset hele tiden? Da blir du tatt godt vare på. De beste ønsker. Anonymkode: 4a8e1...b3d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 Jeg fikk medisinsk abort i uke 12... mange år siden. Ganske så traumatisk å " føde" på do. Det var så mye blod. Og ganske ferdig foster i trusa. Ikke alright i det hele tatt. Tok utstråling på sykehuset, våknet midt i inngrepet , ikke greit det heller. Ikke fikk jeg snakke med noen på sykehuset helelr. Så kirurgisk er nok best. Anonymkode: 82656...93b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk medisinsk abort i uke 12... mange år siden. Ganske så traumatisk å " føde" på do. Det var så mye blod. Og ganske ferdig foster i trusa. Ikke alright i det hele tatt. Tok utstråling på sykehuset, våknet midt i inngrepet , ikke greit det heller. Ikke fikk jeg snakke med noen på sykehuset helelr. Så kirurgisk er nok best. Anonymkode: 82656...93b Man får nok ikke kirurgisk så sent, men din opplevelse er heldigvis sjeldent. Anonymkode: 4a8e1...b3d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man får nok ikke kirurgisk så sent, men din opplevelse er heldigvis sjeldent. Anonymkode: 4a8e1...b3d Joda. Du får tilbud om medisinsk frem til uke 12, og etter uke 9 anbefales innleggelse til det er gjennomført pga blødningsrisiko. Kirurgisk kan du også få, om det er grunner for at det ønskes av deg eller medisinske så klart. _________ Hadde kirurgisk abort i uke 11 Psykisk var det grusomt. Fikk samtale før i grepet med sosionom. Slet lenge etterpå med skyldfølelse. Og spesielt fordi selvbestemt abort ikke er noe som det er ansett ok å sørge over, så var det ensomt etterpå. Fysisk var det helt greit. Men fordi jeg strigråt når de la meg i narkose så gråt jeg masse når jeg våknet igjen også (den sinstilstanden du sovner i er ofte den du våkner i, så det er lurt å prøve å roe seg før narkose av noe slag). Blødde og hadde ganske så vondt i 2-3uker. Men det er innafor normalen. Lykke til. Anonymkode: c45b7...3c3
lyccke Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 Tatt i uke 11. Var veldig tungt og vanskelig for meg, gråt i flere uker etterpå tross for at jeg hadde 1 barn fra før. Får fremdeles vondt i magen av å tenke på det, enda det er noen år siden.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 Tusen Takk for at ingen kritiserer mitt valg. Dette er ikke lett. Har ikke bestemt meg for om det blir kirugisk eller medisinsk. Skal tilbake til sykehuset i morgen for å ta avgjørelsen. Anonymkode: 535d0...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå