Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Har brukt samme type merke i linser i 16 år, da jeg skulle kjøpe nye hadde de ikke disse lenger og ble anbefalt et annet merke i kassa. Kort fortalt funket ikke de nye linsene, jeg klaget, fikk "tilgodelapp" og når jeg skulle bestille nye får jeg beskjed av optikeren der at jeg må ha ny synstest også. Nesten 500 kr. Som er helt håpløst, for da jeg kjøpte linsene første gangen fra hun i kassa så hadde jeg tatt synstest såpass nylig at det ikke var behov for ny synstest. 2 måneder etterpå sier han at jeg må ha det FØR jeg bestiller nye... Kan jeg si nei? Krever de ny synstest før jeg prøver et annet merke? Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 9 minutes ago, Anonym bruker said: Har brukt samme type merke i linser i 16 år, da jeg skulle kjøpe nye hadde de ikke disse lenger og ble anbefalt et annet merke i kassa. Kort fortalt funket ikke de nye linsene, jeg klaget, fikk "tilgodelapp" og når jeg skulle bestille nye får jeg beskjed av optikeren der at jeg må ha ny synstest også. Nesten 500 kr. Som er helt håpløst, for da jeg kjøpte linsene første gangen fra hun i kassa så hadde jeg tatt synstest såpass nylig at det ikke var behov for ny synstest. 2 måneder etterpå sier han at jeg må ha det FØR jeg bestiller nye... Kan jeg si nei? Krever de ny synstest før jeg prøver et annet merke? Anonymkode: d2c24...ade Ja, de kan kreve at du tar ny synstest hvis de du først fikk ikke fungerte. Anonymkode: 7bdbc...125
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, de kan kreve at du tar ny synstest hvis de du først fikk ikke fungerte. Anonymkode: 7bdbc...125 Han fikk linsene tilbake etter ønske, og så hva problemet var. Jeg bare føler det litt som at jeg betalte 800 kr for linsene, og nå 500kr for en synstest jeg ikke måtte ta da. Så egentlig ikke særlig "tilgodelapp" likevel Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 "Nei takk, da bestiller jeg linsene på Internett". Anonymkode: 3cc74...4fb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Nei takk, da bestiller jeg linsene på Internett". Anonymkode: 3cc74...4fb Ser den... men nå er tilgodelappen hos dem Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Nei takk, da bestiller jeg linsene på Internett". Anonymkode: 3cc74...4fb Det ville virkelig jeg sagt også. Ikke minst fordi det er mye billigere å kjøpe linser på nett. Anonymkode: b952a...365
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ville virkelig jeg sagt også. Ikke minst fordi det er mye billigere å kjøpe linser på nett. Anonymkode: b952a...365 Følte meg veldig gammeldags, du har rett! Men nå er tilgodelappen på 800 hos dem. Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Følte meg veldig gammeldags, du har rett! Men nå er tilgodelappen på 800 hos dem. Anonymkode: d2c24...ade Jeg tror faktisk jeg ville sjekket med Forbrukerrådet om de kan kreve dette av deg. Anonymkode: b952a...365
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Han fikk linsene tilbake etter ønske, og så hva problemet var. Jeg bare føler det litt som at jeg betalte 800 kr for linsene, og nå 500kr for en synstest jeg ikke måtte ta da. Så egentlig ikke særlig "tilgodelapp" likevel Anonymkode: d2c24...ade Hva var problemet med linsene? Anonymkode: 1ac11...c53
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva var problemet med linsene? Anonymkode: 1ac11...c53 Det ble en hvit "hinne" på langs av alle linsene etter en dag eller to. Denne hinna, eller streken satt midt i synsfeltet og var ikke mulig å få bort igjen, selv ikke om den ble lagt tilbake i linsevann. Dette skjedde med alle, uavhengig om jeg brukte sminke eller ikke, men for meg virket det som det ble forverret av å være ute i vind og luft. Optiker sa det var noe som skjedde hver gang jeg lukket øynene, og det var derfor denne streken la seg midt i synsfeltet. Men husker ikke hvorfor eksakt🤔 Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 Dersom de krever det hadde jeg sagt «Neitakk, da bestiller jeg linsene mine på nett heller» og så hadde jeg brukt tilgodelappen på nye solbriller og linsevann. Anonymkode: 708a6...79c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ble en hvit "hinne" på langs av alle linsene etter en dag eller to. Denne hinna, eller streken satt midt i synsfeltet og var ikke mulig å få bort igjen, selv ikke om den ble lagt tilbake i linsevann. Dette skjedde med alle, uavhengig om jeg brukte sminke eller ikke, men for meg virket det som det ble forverret av å være ute i vind og luft. Optiker sa det var noe som skjedde hver gang jeg lukket øynene, og det var derfor denne streken la seg midt i synsfeltet. Men husker ikke hvorfor eksakt🤔 Anonymkode: d2c24...ade Det er vel naturlig at de vil sjekke at alt er ok med øynene dine når noe sånt skjer? Jeg måtte slutte med linser fordi øyet begynte lage flere og flere blodårer bak i øyet fordi øyet ble tørt og linsene ikke fløt like godt lenger. Det er mye som kan skje og jeg skjønner jo at de ikke bare vil lever ut linser om øynene dine ikke "fungerer" optimalt.... Anonymkode: 5fc79...bfb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel naturlig at de vil sjekke at alt er ok med øynene dine når noe sånt skjer? Jeg måtte slutte med linser fordi øyet begynte lage flere og flere blodårer bak i øyet fordi øyet ble tørt og linsene ikke fløt like godt lenger. Det er mye som kan skje og jeg skjønner jo at de ikke bare vil lever ut linser om øynene dine ikke "fungerer" optimalt.... Anonymkode: 5fc79...bfb Ja, det er sant. Øynene var Ok, og han så hva som var problemet med de nye linsene sa han Når jeg da byttet tilbake til de linsene jeg har brukt i alle år (hadde enda flere igjen) så fungerer de optimalt, uten denne streken dukker opp. Så var bare uheldig med merkebyttet. Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom de krever det hadde jeg sagt «Neitakk, da bestiller jeg linsene mine på nett heller» og så hadde jeg brukt tilgodelappen på nye solbriller og linsevann. Anonymkode: 708a6...79c Ja, det er sant Takk for svar! Anonymkode: d2c24...ade
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 Jeg ville også brukt tilgodelappen på linsevann og evt solbriller eller noe annet. Synes det er merkelig å tvinge deg til ny synstest på den måten. Anonymkode: b5b7e...966
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 Jeg ville også kjøpt linser et annet sted, og heller spart tilgodelappen til solbrillesalg el.l. Men hvorfor betaler du for synstest? Jeg har linseabbonnement hos brilleland, og da er linser, reservelinser (hvis jeg mister eller ødelegger), og så mange synstester jeg vil ha inkludert i linseprisen. Jeg har hatt månedlige sjekker en periode pga en liten skade på øyet, men aldri betalt for noe annet enn linsene. Anonymkode: 34d00...873
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville også kjøpt linser et annet sted, og heller spart tilgodelappen til solbrillesalg el.l. Men hvorfor betaler du for synstest? Jeg har linseabbonnement hos brilleland, og da er linser, reservelinser (hvis jeg mister eller ødelegger), og så mange synstester jeg vil ha inkludert i linseprisen. Jeg har hatt månedlige sjekker en periode pga en liten skade på øyet, men aldri betalt for noe annet enn linsene. Anonymkode: 34d00...873 hvor mye koster et slik linseabonnement? Da jeg sjekket, for mange år siden, ble det mye dyrere enn å kjøpe på nett. Jeg har siden den gang kjøpt på nett. Men virker som en veldig fin ordning med linseabonnement, men mistenker at det er kostbart.. Anonymkode: 8e0de...a95
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville også kjøpt linser et annet sted, og heller spart tilgodelappen til solbrillesalg el.l. Men hvorfor betaler du for synstest? Jeg har linseabbonnement hos brilleland, og da er linser, reservelinser (hvis jeg mister eller ødelegger), og så mange synstester jeg vil ha inkludert i linseprisen. Jeg har hatt månedlige sjekker en periode pga en liten skade på øyet, men aldri betalt for noe annet enn linsene. Anonymkode: 34d00...873 Jeg har blitt fulgt opp fra jeg var liten pga. synet, så det har blitt helt naturlig for meg at jeg har tatt synstest for å sjekke om synet har blitt bedre eller verre med en del års mellomrom. Så siden jeg nå skulle ha nye linser, ville han nok bare sjekke det igjen for å være sikker på at det ble riktig styrke. Har også skjeve hornhinner. Sist sjekk tok jeg når jeg kjøpte briller for å ha i backup, da var jeg kommet helt ned i 6+ og 5,75+ på det andre. Anonymkode: d2c24...ade
the amazing spidermamma Skrevet 10. januar 2019 #19 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har blitt fulgt opp fra jeg var liten pga. synet, så det har blitt helt naturlig for meg at jeg har tatt synstest for å sjekke om synet har blitt bedre eller verre med en del års mellomrom. Så siden jeg nå skulle ha nye linser, ville han nok bare sjekke det igjen for å være sikker på at det ble riktig styrke. Har også skjeve hornhinner. Sist sjekk tok jeg når jeg kjøpte briller for å ha i backup, da var jeg kommet helt ned i 6+ og 5,75+ på det andre. Anonymkode: d2c24...ade Men det er ikke alltid helt samme styrke på linser og briller. Kan det være derfor?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #20 Skrevet 10. januar 2019 4 timer siden, the amazing spidermamma skrev: Men det er ikke alltid helt samme styrke på linser og briller. Kan det være derfor? Nei, det er fordi synet mitt gradvis har blitt bedre hele livet. Jeg var egentlig nesten blind på et øye, men i dag er det bare 5,75 Men det er vel dessuten vanlig å ta synstest av og til, nettopp for å sjekke synet og skjeve hornhinner? Det kan jo både forverres og forbedres. Det vet jeg jo om flere som gjør. Anonymkode: d2c24...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå