Gå til innhold

Hva innebærer leseplikt for en lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: dc13f...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lesepliktbestemmelsene  er en oversikt  over  hvor  mange  undervisningstimer  (60 og 45 minutter)  i det enkelte  fag  som utgjør  et  fullt  årsverk  for lærerne.

Anonymkode: 2b90f...e4f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lesepliktbestemmelsene  er en oversikt  over  hvor  mange  undervisningstimer  (60 og 45 minutter)  i det enkelte  fag  som utgjør  et  fullt  årsverk  for lærerne.

Anonymkode: 2b90f...e4f

Og denne varierer fra fag til fag. Norsk har ferrest undervisning mens kroppsøving har mest. Det er fordi det er innkalkulert for og etterarbeid. 

Skrevet

Kort sagt vil det si at jeg som er norsklærer vil ha færre undervisningstimer og flere «fritimer» enn en som underviser i gym/kunst og håndverk/samfunnsfag. Tiden skal jeg bruke til for og etterarbeid, og det anses å trenges mer av dette til fag som norsk og engelsk. 

Skrevet
39 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Og denne varierer fra fag til fag. Norsk har ferrest undervisning mens kroppsøving har mest. Det er fordi det er innkalkulert for og etterarbeid. 

"Ferrest"? "Ferrest undervisning"? "For og etterarbeid"?Dette kan du da ikke være bekjent av som lektor med tillegg? 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Ferrest"? "Ferrest undervisning"? "For og etterarbeid"?Dette kan du da ikke være bekjent av som lektor med tillegg? 

SÅRRI. Til mitt forsvar har jeg forlatt skolen for å delta i arbeidslivet. 

Skrevet
2 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

SÅRRI. Til mitt forsvar har jeg forlatt skolen for å delta i arbeidslivet. 

Den er da enda verre å være inkompetent etter avsluttet utdanning? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...