Gå til innhold

Baking!

Gjest Aprikos Syltetøy

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet (endret)

Noen som er flinke til å bake her?

Jeg er ikke så glad i bløtkake. Syntes det blir så lett oljete og blir småkvalm av all fløte-kremen. Smørkrem er minst like ille. Men!! En gang smakte jeg en bløtkake som var helt himmelsk! Husker den «krem»saken på toppen var skinnende, liksom glinsende. Den var og lilla og smakte vanilje, men dette var nok bare smakstilsetning og konditorfarge. Men er det noen som har noen slags ide om hva den «kremen» kan ha vært laget av? Altså, ikke smør-krem eller fløtekrem. Kan det ha vært pisket eggehvite? Den blir jo ganske glinsende og smooth?

(Skal ha bursdag snart og da gidder jeg ikke lage en kake jeg ikke liker i år igjen 😅)

Endret av Aprikos Syltetøy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ha vært italiensk marengs?

Anonymkode: 5eb62...f8a

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det ha vært italiensk marengs?

Serveres italiensk marengs stekt slik at det blir «hardt» (tørt?) slik «vanlig» marengs blir? Mener og huske at denne var i en litt mer «seig» og «smørbar» konsistens 

Jeg er så lost hee 😅

Skrevet

Italiensk marengs er mykt, men smaker jo heftig søtt! Det er jo kun sukker og eggehvite, selv om jeg også bruker mye vaniljeessens.

Lett å lage, så bare prøv?

Skrevet

Italiensk marengs bruker jeg når jeg lager fløteboller/kokosboller, du trenger ikke steke den. Den varmebehandles av sukkerlaken.

Skrevet

Speilglasur? Google it, og velg "bilder" :)

Anonymkode: b072a...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...