Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 (endret) Noen som er flinke til å bake her? Jeg er ikke så glad i bløtkake. Syntes det blir så lett oljete og blir småkvalm av all fløte-kremen. Smørkrem er minst like ille. Men!! En gang smakte jeg en bløtkake som var helt himmelsk! Husker den «krem»saken på toppen var skinnende, liksom glinsende. Den var og lilla og smakte vanilje, men dette var nok bare smakstilsetning og konditorfarge. Men er det noen som har noen slags ide om hva den «kremen» kan ha vært laget av? Altså, ikke smør-krem eller fløtekrem. Kan det ha vært pisket eggehvite? Den blir jo ganske glinsende og smooth? (Skal ha bursdag snart og da gidder jeg ikke lage en kake jeg ikke liker i år igjen 😅) Endret 9. januar 2019 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Kan det ha vært italiensk marengs? Anonymkode: 5eb62...f8a
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan det ha vært italiensk marengs? Anonymkode: 5eb62...f8a Serveres italiensk marengs stekt slik at det blir «hardt» (tørt?) slik «vanlig» marengs blir? Mener og huske at denne var i en litt mer «seig» og «smørbar» konsistens Jeg er så lost hee 😅
Bruker3 Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Italiensk marengs er mykt, men smaker jo heftig søtt! Det er jo kun sukker og eggehvite, selv om jeg også bruker mye vaniljeessens. Lett å lage, så bare prøv?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Italiensk marengs bruker jeg når jeg lager fløteboller/kokosboller, du trenger ikke steke den. Den varmebehandles av sukkerlaken. Anonymkode: 5eb62...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Speilglasur? Google it, og velg "bilder" Anonymkode: b072a...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå