Gå til innhold

Barnevakt vil ha 150 kr timen? Vanlig for en 7 åringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor blander dere utdannelse inn her. Hvis hi vil ha en 23-åring til å passe barna sine, må hun betale for en voksen person. Ikke urimelig i det hele tatt. Ønsker hi å betale me mindr, må hun satse på en 13-14 åring. 

Anonymkode: 3278e...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene skal sitte bakover til de er 8 år, men hvem som helst kan passe barna så lenge de gjør det billig. Dib ass'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fy, så gjerrig du er forresten. Ville vurdert å bli renholdsarbeider var jeg deg 

Anonymkode: d1072...521

Jeg sa etter skatt. Å kall meg gjerne gjerrig, jeg vil si at det er ganske drøy sum av en ungdom uten noe form for kompetans skal krve såpass. Uten å måtte betale skatt eller noen ting. Hva får de visst de jobber i vanlig jobb etterskatt mener du? Har til gode å møte noen som tjener så mye? Jeg ser ikke ned på renholdsarbeidere som du tydligvis gjør. Hadde vi. Ikke hatt mennesker som jobbet innen renhold så hadde mange kontorer, butikker osv osv sett ganske rævva ut. Å som en annen her sier, hun får 160kr aom ufaglært i en barnehage, regner da med at hun er voksen, kanskje jobbet noen år og ,å skatte fra de. Nei jeg mener ikke at det er greit å kreve så mye visst man jobber svart!

Anonymkode: 03fd0...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal sammenlikne med andre 'tilsvarende' jobber, så må man jo ta med kveldstillegg og slikt i beregningen også, da? Og pensjonspoeng, rett til sykepenger og sånt som arbeidsgiver ordner for deg når du er ansatt et sted? 

Å betale 150 kr timen til en voksen barnevakt synes jeg er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Hvis man skal sammenlikne med andre 'tilsvarende' jobber, så må man jo ta med kveldstillegg og slikt i beregningen også, da? Og pensjonspoeng, rett til sykepenger og sånt som arbeidsgiver ordner for deg når du er ansatt et sted? 

Å betale 150 kr timen til en voksen barnevakt synes jeg er helt greit. 

Og skatt

Anonymkode: e8c9e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi har ikke skrevet et ord om at barnet sover eller er klart til legging når barnevakten kommer. Det eneste hun skriver er at hun trenger barnevakt tre timer annenhver uke. Dette kan like gjerne innebære å hente barnet på SFO, lage middag og hjelpe det med lekser. Sånn hvis man først skal legge inn egne forutsetninger.

Jeg synes ikke det er en upris for en voksen barnevakt som er villig til å binde seg opp til å stille opp fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er vanlig. Er det relevant for prisen hvor gammelt barnet er?

Anonymkode: ea36a...0bf

Det er vel mer krevende å passe en baby med bleieskift og mating etc. Med en 7 åring kan dere se på TV og spise godteri sammen. 

Så det var vel ikke så rart at poengtere det??

Anonymkode: 8b7b6...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert vanlig, men jeg synes det er dyrt. Ville heller byttet tjenester med andre foreldre så slipper man å blande inn penger. Han/hun kan komme hit helt gratis, jeg har en 7-åring selv. 😛

Anonymkode: 05235...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Superdolly skrev:

Hi har ikke skrevet et ord om at barnet sover eller er klart til legging når barnevakten kommer. Det eneste hun skriver er at hun trenger barnevakt tre timer annenhver uke. Dette kan like gjerne innebære å hente barnet på SFO, lage middag og hjelpe det med lekser. Sånn hvis man først skal legge inn egne forutsetninger.

Jeg synes ikke det er en upris for en voksen barnevakt som er villig til å binde seg opp til å stille opp fast.

- Er fra kl.18.00 til 21.00 

- Barnet pleier å stelle seg fra kl.19.30 slik at vi kan lese en bok etc frem til kl.20.00, da barnet skal legge seg. 

- Barnevakten kan servere kveldsmat og lese en bok ved leggetid. 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

- Er fra kl.18.00 til 21.00 

- Barnet pleier å stelle seg fra kl.19.30 slik at vi kan lese en bok etc frem til kl.20.00, da barnet skal legge seg. 

- Barnevakten kan servere kveldsmat og lese en bok ved leggetid./Hvis de begge ønsker selvfølgelig (det ordner de selv☺️

Anonymkode: 3e9db...00c

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa etter skatt. Å kall meg gjerne gjerrig, jeg vil si at det er ganske drøy sum av en ungdom uten noe form for kompetans skal krve såpass. Uten å måtte betale skatt eller noen ting. Hva får de visst de jobber i vanlig jobb etterskatt mener du? Har til gode å møte noen som tjener så mye? Jeg ser ikke ned på renholdsarbeidere som du tydligvis gjør. Hadde vi. Ikke hatt mennesker som jobbet innen renhold så hadde mange kontorer, butikker osv osv sett ganske rævva ut. Å som en annen her sier, hun får 160kr aom ufaglært i en barnehage, regner da med at hun er voksen, kanskje jobbet noen år og ,å skatte fra de. Nei jeg mener ikke at det er greit å kreve så mye visst man jobber svart!

Anonymkode: 03fd0...a7e

Hun er 23 og har helt sikkert noe erfaring eller utdannelse. 

Hun har dessuten sikkert reisevei og reiseutgifter, og da er det kanskje ikke særlig lønnsomt for henne når HI ikke tilbyr en hel kvelds jobb.

Anonymkode: 0ec8d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

- Reiseveien er 10 min 

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Ti minutter å gå? Buss? Eller ti minutter i bil, med utgifter til drivstoff, kanskje bom osv...

Uansett er det jo ikke sånn at hvis det er travelt på jobb får man bedre betalt enn om man har en roligere vakt. Man får betalt for tiden man stiller til rådighet. 

150 kroner er helt ok. Det er 450 pr gang, på et tidspunkt hvor man i en annen jobb ville fått UB-tillegg, og hatt en mye høyere timelønn. I en annen jobb ville man også hatt lengre vakt når man først møter opp på jobb.

Anonymkode: 5320d...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

150 timen svart er mer enn hva jeg tjener etter skatt.

100 er mer passe.

Anonymkode: dcd8e...efc

Du kan tjene 6000 kroner skattefritt på småjobber.

Hun vil ha en inntekt på 900 kroner per måned fra hi. Her snakker vi småpenger, selv for studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Du kan tjene 6000 kroner skattefritt på småjobber.

Hun vil ha en inntekt på 900 kroner per måned fra hi. Her snakker vi småpenger, selv for studenter.

6000 pr arbeidsgiver i året. Så for et år så ville hun nesten 11000 hos hi

Anonymkode: e8c9e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Anonym bruker said:

6000 pr arbeidsgiver i året. Så for et år så ville hun nesten 11000 hos hi

Anonymkode: e8c9e...248

Hvis hun jobber to ganger i mnd hver eneste måned ja... dvs hele sommerferien og alle andre ferier. 

Dette er en skikkelig dårlig betalt jobb. De aller fleste andre jobber på kveldstid eller helg vil være mye mer inntjenende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bruker3 skrev:

Hvis hun jobber to ganger i mnd hver eneste måned ja... dvs hele sommerferien og alle andre ferier. 

Dette er en skikkelig dårlig betalt jobb. De aller fleste andre jobber på kveldstid eller helg vil være mye mer inntjenende.  

Men det er jo ingen som tvinger henne til å ta den jobben. Hvis hun ønsker bedre betalt, så kan hun få seg en annen jobb. Man kan jo ikke sammenligne det å sitte barnevakt noen timer, med å ha en vanlig helge-eller kveldsjobb, det vil jo uansett være mer lønnsomt.

Anonymkode: e8c9e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kom over denne lenken:

Vil ellers råde deg til å trekke fra for kost og losji når du registrerer dette i Alt inn, regner med at til den prisen, så er dette hvitt arbeid. 

Anonymkode: 85477...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,- timen høres da ut som en grei pris. Er tydeligvis litt forskjeller rundt omkring, men hvis hun ønsker 150,- så har du valget mellom å gi henne det eller finne noen som er billigere. "Presser" du ned prisen til 100,- så får du sikkert ingen fornøyd barnevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MrGoodMan skrev:

150,- timen høres da ut som en grei pris. Er tydeligvis litt forskjeller rundt omkring, men hvis hun ønsker 150,- så har du valget mellom å gi henne det eller finne noen som er billigere. "Presser" du ned prisen til 100,- så får du sikkert ingen fornøyd barnevakt. 

Det kommer vel litt an på? Jeg måtte reise vekk en helg og barnevakt forlangte kr 180,- per time. Det blir faktisk kr 180 x 48 timer som blir kr 8 640,-. Det er mye penger. Jeg valgte derfor å bli hjemme. Dersom hun hadde tatt kr 120,- per time, ville det ha blitt kr 5760,-.  Dersom det er rett i lommen (det blir jo mer enn det jeg tjener på å være borte), så gir det lønn som overstiger en hel måned x 2 med bhg betaling. Man kan til og med trekke fra kostnad på SA 

Til dere som har besteforeldre som passer deres barn hele helger. Er det slik at dere gir tilsvarende i gaver for kostnaden dere spares for? Nysgjerrig. Og Til Mr. Good Man: Når du besvarer, har du selv hatt behov for barnevakt noen timer mot betaling, eller får du dette gratis? Hva betaler du selv?

Anonymkode: 85477...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 kr timen for en barnevakt, mens en time u barnehagen koster rundt 70 kr......

Anonymkode: e8c9e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel litt an på? Jeg måtte reise vekk en helg og barnevakt forlangte kr 180,- per time. Det blir faktisk kr 180 x 48 timer som blir kr 8 640,-. Det er mye penger. Jeg valgte derfor å bli hjemme. Dersom hun hadde tatt kr 120,- per time, ville det ha blitt kr 5760,-.  Dersom det er rett i lommen (det blir jo mer enn det jeg tjener på å være borte), så gir det lønn som overstiger en hel måned x 2 med bhg betaling. Man kan til og med trekke fra kostnad på SA 

Til dere som har besteforeldre som passer deres barn hele helger. Er det slik at dere gir tilsvarende i gaver for kostnaden dere spares for? Nysgjerrig. Og Til Mr. Good Man: Når du besvarer, har du selv hatt behov for barnevakt noen timer mot betaling, eller får du dette gratis? Hva betaler du selv?

Anonymkode: 85477...17a

Jeg ville nok forhandlet frem en annen pris hvis det var over lengre tid, men når det er så kort som 2-3 timer så syns jeg prisen er grei. Nei, har ikke trengt å ha barnevakt da junior stort sett er hos besteforeldre eller hos kompiser. Og besteforeldre stiller jeg ganske mye opp for på andre måter så blir litt sånn gi og ta. Derimot så har jeg vært selvstendig næringsdrivende i 15 år og er vant med å betale for meg når folk gjør en jobb for meg på lik linje som jeg forventer at andre betaler meg :) Misforstå meg rett, men er ikke så mye som er gratis lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...