Gå til innhold

Barnevakt vil ha 150 kr timen? Vanlig for en 7 åringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Funnet barnevakt nå. Hun ønsker 150 kr timen. Er det vanlig? Barnet er 7 år gammelt. Har kun behov for pass 3 timer annenhver uke. 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er vanlig. Er det relevant for prisen hvor gammelt barnet er?

Anonymkode: ea36a...0bf

Trodde kanskje pris hang litt sammen i forbindelse med alder noen ganger ja (spedbarn/barn/junior) osv. Hvor mye jobb det er, hvor mye barnet klarer seg selv osv osv... 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trodde kanskje pris hang litt sammen i forbindelse med alder noen ganger ja (spedbarn/barn/junior) osv. Hvor mye jobb det er, hvor mye barnet klarer seg selv osv osv... 

Anonymkode: 3e9db...00c

Aner ikke hvordan slike ting fungerer privat, men sikkert helt vanlig. 

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er helt hinsides. Det er jo nesten like mye som jeg sitter igjen med i timen etter skatt å jeg har høyereutdanning. Jeg var barnevakt i mange år, å hadde aaaldri forventet å få like mye i timen som i en vanlig jobb hvor man må skatte av det. For det regner jeg ikke med at den gjør? Greit det er det kjæreste vi har de skal passe, men får være måte på hvor mye en ungdom(som det ofte er) skal kreve i timen. Jobben som pleieassistent i flere år å hadde da 121 kr timen før skatt. Å det er ikke snakk om mangen årene siden altså selv om det sikkert høres sånt ut. Kommer aldri til å ha råd til å ha barnevakt for å ha kjæreste kveld for da har vi jo brukt opp en til to ukers matbudsjett på en kveld om vi skkal ha barnevakt og kino eks. I tillegg leses det jo 9m at det er forventet at de skal holdes med kost og snacks i tillegg.  Blir helt oppgitt 

Anonymkode: 03fd0...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det hørtes rimelig ut om barnevakten er voksen/student, men for en ung tenåring var det litt mye imo.

Anonymkode: 4c6f1...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være til disposisjon i 3 timer er det nok mange som vil ha 450 kr, men det kan godt hende du kan få det billigere om du bruker en ung tenåring.

Anonymkode: 2e37e...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo veldig mye.. jeg var barnevakt for 3 naboer fra jeg var 13-16 år. ( foreldrene valgte lønn selv)

1. 3 gutter fra 2 års alderen - 6 års alder, på dagtid fikk jeg 200kr i timen + drikke og mat.  På kvelden fikk jeg veldig mye mer da foreldrene jobbet på sykehus å de noenganger hadde turnus som kræsjet med hverandre. De hadde ikke familie i Norge. 

2. Babyjente 0 år. Storebroren var hjemme og han var 12 men de syntes han var for umoden så jeg måtte passe når foreldrene skulle ut å gjøre ærend. 100kr per time men var sjeldent mer enn 2 timer omgangen.

3. 2 gutter på 5 og 6 år. 250kr i timen etter 20.00 da jeg som regel passet dem på kvelden/natten. Fikk også mat og drikke :) 

Foreldrene til alle barna kjente meg veldig godt da... og foreldrene mine. 

Anonymkode: 49add...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det er helt hinsides. Det er jo nesten like mye som jeg sitter igjen med i timen etter skatt å jeg har høyereutdanning. Jeg var barnevakt i mange år, å hadde aaaldri forventet å få like mye i timen som i en vanlig jobb hvor man må skatte av det. For det regner jeg ikke med at den gjør? Greit det er det kjæreste vi har de skal passe, men får være måte på hvor mye en ungdom(som det ofte er) skal kreve i timen. Jobben som pleieassistent i flere år å hadde da 121 kr timen før skatt. Å det er ikke snakk om mangen årene siden altså selv om det sikkert høres sånt ut. Kommer aldri til å ha råd til å ha barnevakt for å ha kjæreste kveld for da har vi jo brukt opp en til to ukers matbudsjett på en kveld om vi skkal ha barnevakt og kino eks. I tillegg leses det jo 9m at det er forventet at de skal holdes med kost og snacks i tillegg.  Blir helt oppgitt 

Anonymkode: 03fd0...a7e

For noe tull. Det er uvanlig å tjene 150 kr i timen med høyere utdanning. Har du såpass lav lønn burde du angret bittert på de bortkasta årene dine.

ufaglærte vaskehjelper tjener 170 kr t+

Anonymkode: d1072...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det er helt hinsides. Det er jo nesten like mye som jeg sitter igjen med i timen etter skatt å jeg har høyereutdanning. Jeg var barnevakt i mange år, å hadde aaaldri forventet å få like mye i timen som i en vanlig jobb hvor man må skatte av det. For det regner jeg ikke med at den gjør? Greit det er det kjæreste vi har de skal passe, men får være måte på hvor mye en ungdom(som det ofte er) skal kreve i timen. Jobben som pleieassistent i flere år å hadde da 121 kr timen før skatt. Å det er ikke snakk om mangen årene siden altså selv om det sikkert høres sånt ut. Kommer aldri til å ha råd til å ha barnevakt for å ha kjæreste kveld for da har vi jo brukt opp en til to ukers matbudsjett på en kveld om vi skkal ha barnevakt og kino eks. I tillegg leses det jo 9m at det er forventet at de skal holdes med kost og snacks i tillegg.  Blir helt oppgitt 

Anonymkode: 03fd0...a7e

Fy, så gjerrig du er forresten. Ville vurdert å bli renholdsarbeider var jeg deg 

Anonymkode: d1072...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 200kr for en kveld når vi var barnevakt. 😀 var mellom 15-18 år da, nå er jeg snart 40.

 

450kr for 3 timer er mye. Jenta mi er 17 år og barnevakt flere steder. Som regel er barna leggeklare når ho kommer (løper rundt i pysj, pusset tenner osv). Ho leser for de og legger de. Så passer ho på når de sover, rydder litt og ser TV. Ofte har de satt fram litt godteri/chips og innimellom noe mat/beskjed om varme seg pizza eller noe. Ho får lov å ha med en venninne viss ho vil. Ho får som regel 200-300 kr for en kveld og er godt fornøyd. 

 

småjobbsentralen her sier 80kr timen for barnepass og 100kr timen for annet arbeid. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

150 kr timen svart, er mye. Det er tross alt barnepass med gratis mat og drikke som ikke krever noen utdannelse. 

Anonymkode: 44a52...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei 

Funnet barnevakt nå. Hun ønsker 150 kr timen. Er det vanlig? Barnet er 7 år gammelt. Har kun behov for pass 3 timer annenhver uke. 

Anonymkode: 3e9db...00c

500 er vanlig minimumspris for noen timer en ettermiddag eller kveld (oppmøte og reisevei tar tross alt tid). Hadde det vært snakk om flere timer, så hadde du kunnet sette timeprisen lavere.

Anonymkode: 0ec8d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk 200kr for en kveld når vi var barnevakt. 😀 var mellom 15-18 år da, nå er jeg snart 40.

 

450kr for 3 timer er mye. Jenta mi er 17 år og barnevakt flere steder. Som regel er barna leggeklare når ho kommer (løper rundt i pysj, pusset tenner osv). Ho leser for de og legger de. Så passer ho på når de sover, rydder litt og ser TV. Ofte har de satt fram litt godteri/chips og innimellom noe mat/beskjed om varme seg pizza eller noe. Ho får lov å ha med en venninne viss ho vil. Ho får som regel 200-300 kr for en kveld og er godt fornøyd. 

 

småjobbsentralen her sier 80kr timen for barnepass og 100kr timen for annet arbeid. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Du synes altså at det er greit at din datter betales det samme som du selv fikk for 25 år siden?!

Anonymkode: 0ec8d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Det er uvanlig å tjene 150 kr i timen med høyere utdanning. Har du såpass lav lønn burde du angret bittert på de bortkasta årene dine.

ufaglærte vaskehjelper tjener 170 kr t+

Anonymkode: d1072...521

Du ser hun skriver etter skatt? En nyutdannet sykepleier tjener omtrent 210kr timen. Etter skatt sitter man da gjerne igjen med 150kr. 

Anonymkode: 0c14e...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

150 kr timen svart, er mye. Det er tross alt barnepass med gratis mat og drikke som ikke krever noen utdannelse. 

Anonymkode: 44a52...9be

Ikke når det kun er 3 timers jobb.

Anonymkode: 0ec8d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta 100 kr timen,men vet at det ikke er uvanlig å ta 150 kr timen heller.

Anonymkode: 91e8b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Det er uvanlig å tjene 150 kr i timen med høyere utdanning. Har du såpass lav lønn burde du angret bittert på de bortkasta årene dine.

ufaglærte vaskehjelper tjener 170 kr t+

Anonymkode: d1072...521

Som tilkallingsvikar i barnehage tjente jeg 150 kr timen FØR skatt. Da passet jeg VÅKNE barn...i flertall.

At en barnevakt fortjener 150 kr uten å skatte av det (noe de sjeldent gjør) for å passe barn som sover (noe de som regel gjør), fremstår for meg som fullstendig urimelig. 

Anonymkode: d3448...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 16 får 150kr timen når hun er barnevakt. Det er i ditt tilfelle snakk om tre timer annenhver uke. Så jeg skjønner ikke helt problemet.

Anonymkode: be21f...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trodde kanskje pris hang litt sammen i forbindelse med alder noen ganger ja (spedbarn/barn/junior) osv. Hvor mye jobb det er, hvor mye barnet klarer seg selv osv osv... 

Anonymkode: 3e9db...00c

3 timer på jobb er 3 timer på jobb uansett. Syns det var grei pris jeg. 

Anonymkode: 99d00...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes altså at det er greit at din datter betales det samme som du selv fikk for 25 år siden?!

Anonymkode: 0ec8d...d41

Ja for å lese og legge 2 barn (som er gjort klar på forhånd), for så å ha en stue for seg selv med TV og godteri så synes jeg det er helt grei betaling for en ungdom. 

 

Ene gutten min er 16 og jobber på mega som ekstravakt, han får litt over 100kr timen i følge tariff. Betaler ikke skatt da han ikke kommer over skattegrensen.

Anonymkode: 9d3b6...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 160 som ufaglært i barnehage. Så jeg syns dette hørtes mye ut. 

Anonymkode: d8643...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr timen er vanlig takst her, men da er det gjerne snakk om tenåringer. 

Anonymkode: 041d7...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...