Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Driver å skriver selv, vedsiden av jobb selvfølgelig, og tror jeg skal bli sprø av redigeringsprosessen. Flere som skriver? Anonymkode: a5690...4f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Veldig mange skriver bok for tiden. Jeg tror ikke du får så mange konstruktive innspill på barnimagen. Kontakt et forlag eller fagpersoner. De kan rettlede deg om du er på rett vei, eller om dumt legge om kursen Anonymkode: 068fa...625
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Nei, men jeg har veldig lyst. Kjenner flere som skriver og har gitt ut bøker, det er mye arbeid. Noen forholder seg bare til forlag/fagpersoner, andre har en nær venn/venninne som er dyktig på språk og som også kan gi konstruktive tilbakemeldinger ellers. Mitt inntrykk er at redigeringen er minst like viktig som resten av arbeidet, for små detaljer som blir feil kan være veldig ødeleggende for et ellers bra arbeid, og kan være forskjellen på om en bok såvidt blir lest eller blir populær. Anonymkode: c3184...7bf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Hvis du vil gi ut skikkelig må du jobbe med forlag og redaktør. Det hjelper ikke å redigere selv. Anonymkode: 4c504...cec
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 HI her. Vil bli antatt av forlag, MÅ redigere selv før jeg kan sende dit 🙂 Er jo de som tar seg av redigering, men et manus MÅ redigeres, hjelper ikke å sende førsteutkast til et forlag som får flere tusen manus i året. Anonymkode: a5690...4f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Vil bli antatt av forlag, MÅ redigere selv før jeg kan sende dit 🙂 Er jo de som tar seg av redigering, men et manus MÅ redigeres, hjelper ikke å sende førsteutkast til et forlag som får flere tusen manus i året. Anonymkode: a5690...4f8 Det hjelper antakelig ikke å sende redigert heller, ikke hvis du da anser det som ferdig. Jeg har veldig nære familiemedlemmer som er utgitt flere ganger, en også prisbelønt med anerkjente norske og utenlandske bokpriser. Jeg følger gjerne prosessen tett og jeg lover deg at ikke engang den første boken startet med et ferdig redigert manuskript. Anonymkode: 4c504...cec
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Jeg ville anbefalt deg å prøve å få forlag med på laget så tidlig som mulig i prosjektet. Lykke til! Anonymkode: 4c504...cec
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hjelper antakelig ikke å sende redigert heller, ikke hvis du da anser det som ferdig. Jeg har veldig nære familiemedlemmer som er utgitt flere ganger, en også prisbelønt med anerkjente norske og utenlandske bokpriser. Jeg følger gjerne prosessen tett og jeg lover deg at ikke engang den første boken startet med et ferdig redigert manuskript. Anonymkode: 4c504...cec Det er jeg klar over. Men for å i det heletatt komme igjennom det trange nåløyet de store forlagene har så MÅ man redigere. Det er vanskelig nok å komme igjennom det nåløyet, og det GÅR ikke uten å ha grovredigert det selv. Så, ja, jeg snakker GROVREDIGERING. Vet at det blir flere runder 🙂 Anonymkode: a5690...4f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville anbefalt deg å prøve å få forlag med på laget så tidlig som mulig i prosjektet. Lykke til! Anonymkode: 4c504...cec Takk for det 🙂 ❤️ Anonymkode: a5690...4f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville anbefalt deg å prøve å få forlag med på laget så tidlig som mulig i prosjektet. Lykke til! Anonymkode: 4c504...cec Den anbefalingen er det mange som kommer med, men forlagene selv ber om at arbeidet er så ferdig som mulig. Jeg har gitt ut to fagbøker, HI, og er i gang med en mer skjønnlitterær greie, så jeg skjønner deg godt. I en av fagbøkene mine har jeg en redigeringsfeil som jeg ergrer meg grønn over nå som den er på trykk... Anonymkode: 92cf7...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå