Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Vet ikke helt hvor grensen går. Hvis man er LITT bekymra, skal man da melde fra, eller se det an? Anonymkode: 9c6ad...4db
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Spørs vel litt hva det gjelder. Hva sier magefølelsen? Kan familien bare være litt slitne/stressa på grunn av forhold du ikke vet om? Kjenner du dem? Anonymkode: 9ffaf...a71
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Vil du sende bekymringsmelding for at mor blir oppgitt når ungen gråter og for at hun legger ut bilder på nett? Jøyemeg🙈 Anonymkode: 1afd0...8a8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Du kan sende anonym bekymringsmelding selvom jeg kanskje ikke syntes du burde. Dette er ikke omsorgssvikt ... Dette er mer at hun er en umoden mamma.. Anonymkode: 0d0ae...391
Gjest Marihønne Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 7 minutes ago, Anonym bruker said: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Synes grunnlaget ditt virker svært tynt. Hvor mange er det ikke som legger ut bilder av barna sine på sosiale medier..(Sier ikke at dette er rett på noen som helst måte) og hvor mange har ikke blitt oppgitt i løpet av barseltiden. Selvsagt skal man forvente at spedbarn gråter og selvsagt skal man være tålmodig, men her virker det som du leter etter feil. Har du noen mer konkrete eksempler på hvorfor du vil melde til bv eller er dette alt?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Er du sjalu ? Virker ikke som at denne moren er dårlig ? Hun har kanskje ikke nettvett men det er det mange som ikke har Anonymkode: 0d0ae...391
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 For All del ikkje plag dei med anmeldelse for dette Anonymkode: efd31...7a9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Dette var da et skrekkelig tynt grunnlag å melde noen til barnevernet for Anonymkode: f79fe...71e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 Herrefred HI! Normalt sett sier jeg GO FOR IT når det er snakk om å melde fra om mulig omsorgssvikt. Men siden det florerer av tullinger der ute, er det alltid greit å spørre på hvilket grunnlag man gjør det - og en kan være glad det ble spørsmål om det først. For det der er ikke noe grunnlag, og du er kun ute etter å ødelegge for denne ferske familien hvor du åpenbart har et par problemer med ei mor du ikke kjenner. Syns det her var helt tåpelig gjort av deg, og jeg håper du ikke er en dag over 16 år, isåfall burde du skamme deg. Anonymkode: 7fdbf...df6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Du virker mer umoden enn denne mammen! Og du virker helt hjerneløs. Anonymkode: 10243...9d2
Valkyriemamma Skrevet 9. januar 2019 #12 Skrevet 9. januar 2019 Ikkje meld til BV, men du kan sikkert snike ein brosjyre om nettvett nedi postkassa! 😉
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #13 Skrevet 9. januar 2019 Man kan jo i utgangspunktet melde bekymring når som helst. Men en bekymringsmelding med det innholdet du beskriver der, hadde ikke blitt undersøkt videre der jeg jobber. Det er ikke noe av det du beskriver som tilsier at det er grunnlag for å undersøke barnets omsorgssituasjon etter lov om barneverntjenester. Anonymkode: d1b94...3ca
Toneelise Skrevet 9. januar 2019 #14 Skrevet 9. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Dette er ikke noe som helst grunn for å melde dette til barnevernet. Virker mer ut som om at du er ute etter å lage kvalm fordi du ikke liker moren og egentlig er ute etter å lage brudd mellom foreldrene så du kan overta mannen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #15 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, Toneelise skrev: Dette er ikke noe som helst grunn for å melde dette til barnevernet. Virker mer ut som om at du er ute etter å lage kvalm fordi du ikke liker moren og egentlig er ute etter å lage brudd mellom foreldrene så du kan overta mannen. Jeg følte det også sånn da jeg leste innlegget 😂 Det andre der er det ikke tvil om. Anonymkode: 7fdbf...df6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #16 Skrevet 9. januar 2019 15 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg følte det også sånn da jeg leste innlegget 😂 Det andre der er det ikke tvil om. Anonymkode: 7fdbf...df6 Tror dere ikke at han er familiemedlem? Sønn eller bror eller noe? Anonymkode: 0a760...194
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #17 Skrevet 9. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke helt hvor grensen går. Hvis man er LITT bekymra, skal man da melde fra, eller se det an? Anonymkode: 9c6ad...4db Tenker vel at du bør være en del mer enn litt bekymret før du melder en bekymring til barnevernet. Hvor godt kjenner du barna eller familien, hva har gjort deg bekymret, og er det som har gjort deg bekymret noe du kan ta opp med foreldrene? Anonymkode: fbd00...e3b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Far virker flink, er mor jeg blir bekymra over. Magefølelsen sier at hun er glad i ungen, men at hun ikke klarer å ta vare på den slik ho skal. Mor har et sykt behov for selvrealisering. Det er en del av det å være menneske, tenker jeg. Den biten skal ikke legges på hylla fordi du blir mor, uansett om hun er KJEMPEUNG, men synes det har blitt veldig usunt. Det er seg selv, seg selv, seg selv. Ungen er bare noen måneder men blir allerede veldig eksponert i sosiale medier, sammen med svært dristige bilder av mor og detaljer om sexliv. Kjenner dem, ja. Bor jo like ved, og ser dem veldig mye i mitt daglige liv, og mor EIER tålmodighet når det kommer til barnet. Mister det smukken eller gråter blir hun oppgitt over det. Det er jo HELT naturlig at et lite barn gråter, eller mister smukken?! Det er mobilen, å poste om "prinsen min" og gråter han er det typ, hold kjeft, mamma lager en post på facebook om hvor bra alt er. Far er OK, som sagt. Tror ikke det kunne blitt regnet som omsorgssvikt om bare HAN hadde ansvar for det barnet, for det skulle han nok klart. Er bare bekymret for mor. Men hvis hun finner ut hvem som har sendt det brevet, er hun typen til å skape et helvete. Skummelt, det der. Klarer hun å spore opp at det er jeg som melder? (Far er ikke samme type. Veldig moden for alderen, synes jeg. Vil ikke at dette skal gå utover han.) Anonymkode: 9c6ad...4db Alarmen min ringer. La meg gjette; du er søster, venninne eller exen til far? La dette ligge du, eller ta det opp med far selv. Anonymkode: fbd00...e3b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker vel at du bør være en del mer enn litt bekymret før du melder en bekymring til barnevernet. Hvor godt kjenner du barna eller familien, hva har gjort deg bekymret, og er det som har gjort deg bekymret noe du kan ta opp med foreldrene? Anonymkode: fbd00...e3b Jeg har meldt til barnevernet da min vennine gjentatte ganger dro fra 1 åringen sin alene hjemme for å være pirat taxi om nettene... + etterlot ungen 1 uke hos meg uten å ville hente han... avtalen var 1 helg men hun ville heller ruse seg med barnefaren. Barnet er skolebarn og har det kjempe fint hos besteforeldrene sine.Jeg mener det skal være tydelig omsorgssvikt før man ringer barnevernet... Anonymkode: 0d0ae...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå