Gå til innhold

Gutter og pubertet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har flere jenter, så er vant til hormoner og drama her i huset ;) Har en sønn på straks 13 år, men har lliksom ikke tenkt at han er tenåring snart. Han er rolig og liten av vekst. Faren var ganske lik, og han var ganske liten når han ble konfirmert. Har jo sett en og annen liten kvise på nesen, men ikke noe drama eller svettelukt. I går kom han lattermild og fortalte at han hadde fått hår nedentil. Så han er jo tydelig godt på vei inn i tenårene :) Så hva kan jeg forvente fremover? Han kommer vel til å skyte i været etterhvert. Og kanskje greit å få tak i litt deo. Når begynner de feks. å få skjeggvekst? Regner med at det er litt frem i tid?

Anonymkode: 9bc8a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her skjedde det veldig mye i 9. og 10. klasse, det var liksom årene det skjedde mest. 

Eldste (som nå er 17 år) skøyt i været i 9.klasse, tre ganger måtte garderoben byttes det skoleåret. Det jeg kjøpte i august var for lite til jul, og det jeg kjøpte til jul var for lite til sommeren.

Skjegget kom ikke før i 10.klasse for sønnen min, men jeg vet noen av kompisene hans måtte begynne barbere seg tidligere, så det er nok litt individuelt.

Har også en sønn som straks blir 15 år (9.klasse nå), og han har ikke skutt i været på samme måte enda, han er nok litt senere enn storebror. Men stemmeskiftet og svettelukten var grusom gjennom 8.klasse, det har gått seg til nå og han lukter ikke så ille lenger og stemmen har blitt ganske stabil.

Anonymkode: 60e23...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jge har en gutt på 14, han blir 15 etter sommeren (nå i 9. trinn).

Han har ikke kommet i stemmeskiftet, og jeg TROR ikke han har fått hår nedentil. Han har fortsatt den søte rundheten og barnsligheten i ansiktet, men han har vokst en del det siste halvåret, og er nok nå på vei forbi meg. Fått mye større føtter. Tror nok det skjer mye nå frem til han er ferdig med ungdomsskolen. Deo begynte han med da han var 11, forresten, men han er ganske forfengelig til gutt å være.

Anonymkode: bd9c2...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er snart 13 år (7 trinn) har vært i puberteten en stund. Er i stemmeskiftet, og gått fra str 152 til small i herre, og sko størrelse 36-41 på ett år! Han har kviser nå og da, og har brukt deo i hvertfall et års tid. Han ser ikke ut som et barn lenger, men en ungdom! 

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser følgende i din fremtid: Grynting, rulling med øyne, mumlete kommentarer i det han snur seg for å gå midt i samtalen, ronkesokker, dobling av klesvask, dobling av matbudsjettet. 

Anonymkode: a6d5f...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en gutt som nettopp fylte 14 år (9. trinn). Han har alltid vært en av de "små" i kompisgjengen, og jeg tenkte at han kom til å bli sent utviklet. Siste halvåret har han sikkert vokst 20 cm, fått masse muskler (trener mye da), "plutselig" fått helt mørk stemme, fått hår både her og der (ikke antydning til i ansiktet da, heller ikke kviser) , blitt mer kantete i ansiktet og spiser oss nesten ut av huset. Deo har han brukt i et års tid. Merker på humøret at han er midt i tenåringstiden, mye hormoner virker det som. Ikke mye drama, men mumling og "grynting", trøtt "hele" tiden og lignende. Han er liksom blitt en ung mann på et lite øyeblikk, veldig rart, men også fint å se hvor voksen han har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gutter. I puberteten får de ENORM appetitt... og de trenger også mye søvn, fordi de vokser så fort. Den ene gikk opp 4 skostørrelser på et år... Den andre vokste så han fikk strekkmerker på ryggen.

Og alle har blitt litt småfrekke i munnen og har kjempet litt med å løsrive seg.

 

Anonymkode: 53df7...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bare gutter. I puberteten får de ENORM appetitt... og de trenger også mye søvn, fordi de vokser så fort. Den ene gikk opp 4 skostørrelser på et år... Den andre vokste så han fikk strekkmerker på ryggen.

Og alle har blitt litt småfrekke i munnen og har kjempet litt med å løsrive seg.

 

Anonymkode: 53df7...e97

Gutten min har også strekkmerker på ryggen. Disse forsvinner vel Ikke? 

Anonymkode: 9fa02...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min har også strekkmerker på ryggen. Disse forsvinner vel Ikke? 

Anonymkode: 9fa02...8a6

Nei strekkmerker blir ikke borte, men de blir mindre synlige etterhvert.

Anonymkode: 229f2...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt når utviklingen skjer. Sønnen vår har akkurat fylt 13 (fylt nå i 2019, så går siste året på barneskolen) Her skjedde det voldsomme forandringer i løpet av sommerferien og har fortsatt utover høsten. Vi reiste på sommerferie med et barn og kom hjem med en ungdom😳😲🤔

Ble dypere/mørkere i stemmen, fikk grovre hender, beina vokste som ugress (brukte 38,5 i sommer, nå bruker han 43,5) Blitt grovere i kroppen, bredere over skuldrene, lengre i ryggen, fått mye hår på beina (Regner med han har fått nedentil uten at jeg vet) I løpet av sommerferien poppet det frem noen kviser og han fikk bart😳 Fra høstferien til nå har han vokst ca 12 cm i høyden. Han har vært liten av vekst og en av de minste i klassen, det har snudd seg nå😂

Dusje hver dag er nødvendig nå og deo er fast rutine😊

Anonymkode: ad89b...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min har også strekkmerker på ryggen. Disse forsvinner vel Ikke? 

Anonymkode: 9fa02...8a6

De bleikes. Men de kan komme til syne om sommeren hvis han blir brun. Da blir de lysere enn resten.

Anonymkode: 53df7...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...