Gå til innhold

Holde det hemmelig?


t_093

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Lurer på hvor lenge dere holder graviditeten deres hemmelig, og hvorfor dere evt gjør det? 

Jeg har lest flere steder at det kan like så godt ha en positiv effekt og fortelle om graviditeten tidlig som seint. At om man da mot formodning skulle være så uheldig å miste, så vet hvertfall de rundt hvorfor man ikke har det bra. 

Hvilke tanker har dere flotte damer om dette?

Jeg fortalte foreldrene og besteforeldrene mine dagen etter vi fant det ut. Resten av familien på både hans og min side fikk vite det på julaften, og da hadde vi visst om det i 8 dager selv. Noen av mine nærmeste venninner vet det også, og det er så utrolig godt å kunne dele den største gleden sammen med de også!. De vet jo hvor lenge jeg har ønsket dette.. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad for at jeg ikke hadde fortalt det til " hele verden" da jeg måtte ta seinabort pga uforenlighet med liv. Hadde vært grusomt om alle mulige mennesker hadde spurt hvordan det gikk med babyen i magen og jeg hadde måttet forklare igjen og igjen.

Anonymkode: 1d839...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldrene våre og aller nærmeste venner samme dagen som vi fikk positiv test. Vi ventet til UL i uke 13 med nr 1 og til vi så hjerteslag på tidlig UL i uke 7 med nr 2 før vi offentliggjorde det til alle venner og slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det relativt tidlig hver gang, til både venner og familie. Har hatt flere spontanaborter, og da syntes jeg at det er godt at de rundt har vist/vet hva jeg går igjennom. Da blir jeg møtt med forståelse for at jeg feks trekker meg litt unna. 

Har sagt det etter ul med hjerteslag, altså rundt uke 10 

Sist nå fikk sønnen vite det først, og han var da 4år. Det var etter 2.ul i uke 10 Vi sa da at nå var det bare et "babyfrø" som vi håpet at ville vokse seg sterk og bli en baby. Og etter ul i uke 17 sa vi at frøet hadde vokst til en baby, og han så film fra ul. Vi sa det tidlig fordi at han skulle forstå at mamma var lei seg hvis vi hadde mistet igjen, og vi kalte det babyfrø fordi det ble mer abstrakt en baby (og mindre trist for han hvis det gikk galt). 

Anonymkode: 33b59...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fortalte jeg det til mamma, bf og ei venninne når jeg selv fant det ut, kanskje uke 5-6, husker ikke helt, resten av verden fikk vel vite det etter uke 12.

Med andre var det bare jeg og bf som visste det i begynnelsen. Fortalte det til mine foreldre ca i uke 8. og resten av verden etter dette.

Sist jeg var gravid fortalte vi det til ungene i uke 7-8, jeg var så dårlig da, og til foreldre samtidig. Mistet sa uka etterpå, og jentungen som da var 11 år ble veldig lei seg, selv om vi hadde sagt at vi ikke kan love noe, og at vi håper dette går bra.

Nå er jeg i uke 6. Er bare jeg og mannen som vet det, og har ikke tenkt å fortelle det til andre enda. Får se om et par uker når jeg har vært på tul, og alt er normalt. Tror egentlig vi venter enda noen uker etter dette også, og ser at hcg stigning er normal over tid også.

Anonymkode: cd545...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Fortalte det til familie veldig tidlig. Nære venner fra uke 13...Slektninger, fjerne venner og bekjente etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det bare til sjefen og avdelingsleder rundt uke 8, siden jeg slet med kvalme. De lot meg da tilpasse jobben etter mitt behov, noe som hjalp veldig. Hvis noe hadde gått galt, hadde hvertfall sjefene mine visst om det, slik at jeg kunne fått litt "slack" i tiden etterpå, uten at alle skulle synes synd på meg. (Jeg er ikke noe særlig glad i oppmerksomhet, positiv eller negativ). 

Resten av verden fikk vite det rundt uke 13!

Anonymkode: ffdd1...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 og den eneste som vet er bestevenninna mi. Min kjære har opplevd å miste så litt derfor ingen før vite før uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sa vi det etter uke 12, andre rundt uke 10 tror jeg. Sa det veldig tidlig da jeg ble gravid i høst, til noen venninner og foreldrene våre, mistet i uke 6, men syns det var godt å ha flere med meg/oss i sorgen. Er nå i uke 5 og har sagt det til et par nære veninner pluss sjefen(pga diverse helseproblemer) tar det som det kommer med resten. 

Anonymkode: 005b2...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første I 2012 fortalte vi det i uke 11 etter ul der vi fikk se et bankende hjerte. 

Var gjennom SA i 2013 og det har tatt 5 år før ny positiv test, er nå i uke 8. Bare vi foreldre som vet, føler meg redd å våger ikke helt glede meg. 

 

Anonymkode: bb4c3...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...