Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Det er flyselskaper som ikke tillater at en mann sitter ved siden av barn som reiser alene. Her er to eksempler: 1. Mark Wolsay, who was seated next to a boy on a Qantas flight, was asked to change seats with a female passenger. A steward informed him that "it was the airline's policy that only women were allowed to sit next to unaccompanied children" 2. Johnny McGirr, a 33-year-old firefighter from Sydney, was told to move seats by a Virgin flight attendant. When asked why, the flight attendant cited policy and told McGirr "you can't sit next to two unaccompanied minors." The attendant then asked a female passenger, "Can you please sit in this seat because he is not allowed to sit next to minors." Jeg tenker umiddelbart at det er diskriminerende. Eller er det greit å mistenkeliggjøre menn på denne måten, kun pga kjønn og ha slike policyer? Anonymkode: 10a32...c88
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Vet du nå svarer jeg mot strømmen her, men hvorfor ikke? Det vil si det finnes garantert tungtveiende grunner til at dette ble innført! Det er jo svært sjeldent dette er en sak i det hele tatt. Anonymkode: eeee9...dec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: det finnes garantert tungtveiende grunner til at dette ble innført Anonymkode: eeee9...dec Grunnen er en generell oppfatning om at menn er overgripere. British Airways hadde samme policy inntil nylig, uten at det har skjedd noe mistenkelig hverken før eller etter. Kanskje vi burde innføre soner som er forbudt for menn på buss og tog også? Anonymkode: 10a32...c88
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Vet du nå svarer jeg mot strømmen her, men hvorfor ikke? Det vil si det finnes garantert tungtveiende grunner til at dette ble innført! Man behandler ikke alle menn som overgripere. Hva hadde du sagt om flyselskaper hadde nektet f.eks. muslimer å sitte ved siden av barn? Anonymkode: 9b16b...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man behandler ikke alle menn som overgripere. Hva hadde du sagt om flyselskaper hadde nektet f.eks. muslimer å sitte ved siden av barn? Anonymkode: 9b16b...bf9 Det begås flere overgrep av menn enn av muslimer! 🤣 Anonymkode: e915f...9c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det begås flere overgrep av menn enn av muslimer! 🤣 Anonymkode: e915f...9c5 Det er mange mørketall når det kommer til kvinnelige overgripere. Anonymkode: 89bbe...e85
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Sikkert 2 årsaker til dette. Flere overgripere er menn enn damer(ja, til tross for mørketall) og damer er mer tålmodige og omsorgsfulle (som regel). Hvis det oppstår problemer er det større sjanse for at en dame håndterer barna korrekt enn det en f.eks barnløs mann gjør. Det er biologien som slår inn. Det er unntak alle veier her, men på generell basis skjønner jeg flyselskapene. Gutten min ble for øvrig sittende ved siden av en mann da han reiste med flyet som 8-9 åring. Det er da altså ikke en regel som alle flyselskap har. Anonymkode: 8aa79...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå